بورس همچنان به دنبال حامی /رشد ۳۴۶۱ واحدی شاخص کل

بازار سهام در آخرین روز معاملاتی این هفته در حالی که نظاره گر نماگر های سبز پوش بود با چشمانی خیره به بازار جهانی نفت و خبرهای سیاسی به استقبال تعطیلات آخر هفته رفت.

به گزارش مشرق، امروز چهار شنبه ۴ اسفندماه ۱۴۰۰ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۳۴۶۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۱۶۵۰و احدی عدد ۳۳۰ هزار و ۳۱۰ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما با ۲۶۵۸ واحد افزایش به رقم ۹۸۵ هزار و ۸۷۹ واحد دست یافت و شاخص بازار دوم نیز با ۶۵۸۷ واحد افزایش، عدد ۲ میلیون و ۴۶۳ هزار واحد را تجربه کرد.

ببینید:

فیلم/ آمار و ارقام عجیب در بورس

در بورس تهران امروز ۵ میلیارد و ۳۶۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۳۳۹ هزار و ۹۷۸ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۶۴۸ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۶۰ واحد افزایش به رقم ۱۷ هزار و ۵۸۹ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۳ میلیارد و ۴۹۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۶ هزار و ۳۰۵ میلیارد تومان معامله شده که از این رقم مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان مربوط به عملیات بازار باز بانک مرکزی در بازار معاملات اوراق مالی اسلامی بوده است.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد شاخص کل بورس تهران امروز نمادهای پتروشیمی نوری با ۴۸۶و احد، گروه مپنا با ۳۷۰ واحد و بانک ملت با ۳۰۵ واحد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی فولاد خوزستان با ۱۸۰ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۷۲ واحد و تاپیکو با ۸۱ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مشرق، در حالی که قیمت جهانی نفت خام ایران در بازارهای جهانی در حال ثبت رکوردهای جدیدی است اما در بازار سهام گوره پالایشی‌ها زیر فشار عرضه از سوی حقوقی‌های خود امروز اغلب در محدوده صفر تابلو درجا می‌زدند.بازاری که تا همین دیروز گروه پالایشی‌ها را لیدر کوتاه مدت خود جایگزین سهم‌های برجامی کرده بود.

با این وجود تعدد و تکثر اخبار پیرامونی مذاکرات هسته‌ای برای معامله گران حقیقی همچنان از جذابیت بالایی حتی نسبت به اخبار حوزه انرژی و کامادیتی ها پیدا کرده و در این میان گروه خودرو و بانک و حمل و نقل در کانون توجه اغلب معامله گران بازار سرمایه هستند.

بازار سهام در حالی به استقبال تعطیلات پایان هفته رفت که همچنان چشم به اخبار پیرامونی حوزه سیاست خارجی کشور و همچنینی سیاست گذاری ها در بخش اقتصاد کلان دوخته است. هرچند که حقوقی‌ها در روزهای آخر سال هنوز واکنش گرمی به این اخبار نشان نمی‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    تا وقتی یه حامی با اولویت اول هست کافیه
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    دلار میاد پایین،بورس میاد پایین(میگن بخاطر ریزش دلار) دلار میره بالا، بورس میاد پایین(میگن منتظر نتیجه برجام هستن) دلار تکون‌نمیخوره،بازم میاد پایین.اونجا میگن نیاز به حامی داره..
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    بورس حامی نمیخواد، صاحاب میخواد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس