کد خبر 1343921
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
8 نکته از هفته نوزدهم لیگ برتر| استقلالی که برد ولی خوشحال نشد/ گل مارادونایی یک پرسپولیسی و شوک نویدکیا به سپاهان

هفته نوزدهم لیگ برتر با برگزاری هشت بازی روز گذشته برگزار شد و توقف پرسپولیس در سیرجان باعث شد تا استقلال در صدر جدول یکه تازی کند.

به گزارش مشرق، هفته نوزدهم لیگ برتر با برگزاری هشت بازی روز گذشته برگزار شد و مهمترین اتفاق این هفته توقف سرخپوشان پایتخت بود تا استقلال با برد مقابل فجر فاصله خود را با رقیبش به عدد ۵ برساند. 

* نکته اول: پدیده مشهد صفر - یک هوادار؛ ۳ امتیاز عنایتی از همشهری ها

پدیده که هفته گذشته توانسته بود اولین برد خود را کسب کند این بار در خانه باز هم طعم شکست را چشید. این تیم مقابل تیمی بازنده شد که سرمربی آن رضا عنایتی اهل مشهد است و بعد از بازی هم از اینکه فوتبال شهرش به چنین روزی افتاده ابراز ناراحتی کرد. هوادار درحالی که این بازی را برد اما عنایتی همچنان از عملکرد شاگردانش ابراز نارضایتی کرد. نکته قابل توجه این بازی اعتراض تیم مشهدی به گل هوادار بود که اعتقاد داشتند که آفساید بوده است. میزان اعتراض ها در تیم پدیده به قدری زیاد شد که داود سید عباسی سرمربی این تیم در نهایت از این بازی اخراج شد. نکته قابل توجه دیگر درمورد تیم قعرنشین جدول این است که آنها دو بازیکن خارجی جذب کرده اند اما همچنان نمی توانند از آنها استفاده کنند. 

* نکته دوم: سپاهان صفر - صفر ذوب آهن؛ شوک نویدکیا به سپاهان

دربی نه چندان جذاب دیار زاینده رود در حالی به تساوی رسید که سپاهان همان بارقه های کم برای ماندن در کورس قهرمانی را هم از دست داد تا محرم نویدکیا که دومین سال سرمربیگری اش را در این تیم سپری می کند بعد از بازی و بعد از دست دادن شانس قهرمانی در این فصل بگوید به خاطر ناراحتی از این شرایط نمی خواهد بماند و از باشگاه خواست که با استعفایش موافقت کند تا به این شکل به تیمش شوک بدهد. البته بازیکنان سپاهان بعد از بازی وقتی از نیت سرمربی تیم خود مطلع شدند با حمایت مشترک اینستاگرامی از سرمربی خود خواستند تا از تصمیمش منصرف شود. باشگاه سپاهان هم هنوز واکنشی به صحبتهای نویدکیا و از دست دادن قهرمانی در این فصل نشان نداده اند. در طرف دیگر میدان هم مهدی تارتار که به دلیل عدم نتیجه گیری مناسب در بازی های گذشته تحت فشار بود و حتی شنیده می شد که این دیدار آخرین فرصت اوست با تک امتیازی که از تیم رقیب گرفت فعلا فشارها را از روی خود برداشته است. 

* نکته سوم : صنعت نفت یک - یک نساجی مازندران؛ توقف ناکامی الهامی در آبادان

تیم نساجی بعد از دو باخت متوالی این بار در آبادان نوار شکست ها را متوقف کرد و توانست یک امتیاز از تیم نفت بگیرد. نکته جالب در این بازی رضایت دو مربی از عملکرد داوری بود. اتفاقی که کمتر در لیگ برتر شاهد آن هستیم. منصوریان بعد از بازی از اینکه مربیان به داورها تاخت و تاز می کنند انتقاد کرد و کنایه ای هم به برنامه فوتبال برتر زد که بابت درصد اشتباهات داوری برای تیم ها آیتمی پخش کرده بود این کار را نوعی فشار به داورها و تیم ها دانست. شاگردان علیمنصور در ۱۰ دقیقه پایانی به دلیل مشاجره بازیکن با داور ۱۰ نفره شدند اما تیم نساجی نتوانست از این ۱۰ نفره شدن به نفع خودش استفاده کند. 

* نکته چهارم: آلومینیوم اراک صفر - یک مس رفسنجان؛ تیم خطیبی روی ریل ناکامی 

رسول خطیبی که به دلیل مشکوک بودن به کرونا در این بازی در نشست های خبری شرکت نکرد شرایط تیمش این روزها مثل نیم فصل اول نیست. این سومین شکست متوالی آلومینیوم بود. تیمی که نیم فصل اول به خوبی توانسته بود در قامت مدعی ظاهر شود اما به یکباره دچار تزلزل شده است. خطیبی در نیم فصل اول هم بارها بعد از هر برد اشاره می کرد که نباید توقعات از تیمش بالا برود و به نظر می رسد او این روزهای تیمش را پیش بینی می کرده است. مسئولان تیم اراکی بعد از شکست شب گذشته اعضای این تیم را جریمه نقدی کرد. در طرف دیگر میدان تیم ربیعی به خوبی توانسته در قامت تیمی که یقه مدعیان را می گیرد نشان دهد و درحالی که سرمربی مس رفسنجان مدتهاست از کمبود امکانات در این شهر می گوید اما به خوبی توانسته این روزها امتیاز بگیرد. 

* نکته پنجم: پیکان صفر - صفر تراکتور؛ طلسم پیکان نشکست، اخباری بهترین شد

تیم تراکتور فصل کابوس واری را سپری می کند. تیمی که هنوز نمی داند چه می خواهد. سولدو سرمربی کروات این تیم هم از ابتدای حضورش در جمع سرخپوشان تبریزی نشان داده با برخی از بازیکنان نمی سازد و هر چند روز یکبار اخباری مبنی بر کنار گذاشتن چند بازیکن از سوی او برای بازی ها به گوش می رسد. اینکه چه اتفاقاتی در تمرینات تراکتور رخ می دهد که سولدو مجبور به این تصمیم می شود هنوز خیلی روشن نیست. روز گذشته اخباری دروازه بان تراکتور ناجی بزرگ این تیم مقابل پیکان شد و با مهار پنالتی اجازه نداد تیمش یک بار دیگر طعم شکست را بچشد. سولدو در حالی به تک امتیاز مقابل پیکان اکتفا کرد که این روزها در تبریز مباحث زیادی در مورد اینکه او باید کنار گذاشته شود وجود دارد اما ظاهرا مالک باشگاه فعلا نظری برای تغییر در کادرفنی ندارد. در سوی دیگر میدان هم پیکان مدتهاست که در بازی های خانگی برنده نشده و به نظر می رسد این تیم در ورزشگاه خانگی اش طلسم شده است اما مجتبی حسینی معتقد است وقتی تیمی موقعیت هایش را از دست می دهد نامش طلسم نیست و باید تلاش بیشتری کنند تا بتوانند در بازی های خانگی هم برنده شوند. 

* نکته ششم: گهرسیرجان یک -  یک پرسپولیس؛ گل مشکوک سرخ ها در روز ترمزکشی یاران قلعه نویی 

پرسپولیس اگر می توانست مقابل گل گهر ۳ امتیاز را کسب کند همچنان سایه به سایه استقلال در بالای جدول بود اما شاگردان قلعه نویی اجازه ندادند شاگردان یحیی تنه به تنه کورش قهرمانی را با رقیب دیرینه ادامه دهند. این بازی حاوی نکات مهمی بود. اول از همه گلزنی حامد پاکدل در سه بازی متوالی برای پرسپولیس بود که می تواند برای گل محمدی اتفاق خوشایندی باشد اما مسئله اینجاست که گل این بازیکن به گل گهر در موقعیتی مشکوک به هند به دست آمد به طوری که همه این گل را به گل مارادونایی تشبیه کردند. اکثر کارشناسان هم بعد از بازی معتقد بودند که گل با خطای هند به دست آمده است اما یحیی گل محمدی قاطعانه در نشست خبری معتقد بود که گل سالم است و تاکید کرد آنهایی که گل را خطا می دانند از اطلاعات داوری در این زمینه بی خبر هستند. 

نکته بعدی در مورد این بازی این بود که هم گل گهر و هم سرخ ها معتقد بودند که داور برایشان پنالتی نگرفته است. همچنین نحوه باز شدن دروازه پرسپولیس و اشتباه محرز لک باعث شد تا سرخپوشان هم ۳ امتیاز را از دست بدهند هم گل محمدی به طوری جدی برای ضعف گلرش روی خروجی ها دچار نگرانی شود. 

همچنین یحیی گل محمدی بعد از بازی در نشست خبری بار دیگر از مشکلات مالی این تیم صحبت کرد و به نظر می رسد در روزهای پیش رو وضعیت این باشگاه بابت مسائل مالی خبرهای خوبی به گوش نرسد. 

* نکته هفتم : فولاد ۲ - صفر نفت مسجد سلیمان؛ ۳ امتیاز فولاد با سرخابی های سابق 

جواد نکونام با بردی که دیروز مقابل نفت به دست آورد نشان داد که برای نیم فصل دوم روی اصول و برنامه بازیکن جذب کرده است. دو بازیکن استقلال و پرسپولیس که در نیم فصل اول امسال از سوی هواداران دو تیم مورد انتقاد شدید بودند دیروز برای تیم جواد نکونام موفق به گلزنی شدند. شیری و رضاوند زیر نظر نکونام به بازیکنان تاثیرگذار تیمشان تبدیل شده اند. در سوی دیگر میدان محمود فکری هنوز نتوانسته با تیم نفت مسجد سلیمان امتیاز بگیرد و البته دیروز هم خودش گفت قرار نیست همه امتیازها را بگیرند و هدفشان این است که از انتهای جدول جدا شوند. 

* نکته هشتم: استقلال یک - صفر فجر سپاسی؛ استقلالی که برد اما خوشحال نشد

سربازان استقلال مهمترین نکته دیدار بازی با فجرسپاسی بودند. استقلالی که برد اما خوشحال نشد چون بازیکنان این تیم قبل از بازی با پیراهن مرادمند و یزدانی وارد زمین شده بودند بعد از این بازی با وجود افزایش فاصله در صدر جدول با پرسپولیس عصبانی استادیوم را ترک کردند چون معتقد بودند عناصر موفقیت تیمشان در ۱۹ هفته قبل به ناحق باید از این تیم جدا شوند. نکته دیگر شکستن رکورد استقلال در کل ادوار لیگ برتر بود که این تیم با عبور از پرسپولیس و سپاهان رکورد ۱۹ هفته شکست ناپذیری را به نام خود ثبت کرد. 

در شرایطی که پیش بینی می شد فرهاد مجیدی نشست خبری طوفانی پیرامون سربازان این تیم، ووریا غفوری و ...  داشته باشد اما او به شکل جالبی قید حضور در نشست خبری را زد تا مبادا با اظهاراتش استقلال وارد حاشیه شود.

تیم فجر سپاسی هم که این فصل در نتیجه گیری به شدت نوسان داشته ترک عادت نکرد و این بازی را هم از دست داد تا شرایط برای آنها در ادامه فصل سخت تر شود. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس