کد خبر 1344648
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲
خداحافظی تراکتور با سولدو بعد از ۱۰۳ روز؛ از سپاهان تا سپاهان

زوونیمیر سولدو، ستاره اسبق تیم ملی کرواسی در تراکتور تبریز به موفقیت نرسید و از هدایت این تیم برکنار شد.

به گزارش مشرق، باشگاه تراکتور رسما از برکناری زوونیمیر سولدو خبر داد تا این سرمربی بعد از سه ماه و ۱۳ روز یا به عبارتی بعد از ۱۰۳ روز از هدایت تراکتور برکنار شود.

این سرمربی ۵۴ ساله که سابقه بازی برای تیم ملی کرواسی و باشگاه‌هایی چون اشتوتگارت آلمان را دارد در آبان‌ماه امسال به جای فیروز کریمی هدایت تی‌تی‌ها را به عهده گرفت تا این تیم را به جایگاه اصلی‌اش در بالای جدول برساند اما این اتفاق هرگز رخ نداد.

سولدو در ۱۶ بازی رسمی در لیگ و جام حذفی ۲ برد، ۶ تساوی و هشت باخت نصیبش شد. تیم او در سه هفته نخست توانست به یک پیروزی و ۲ تساوی دست پیدا کند و دروازه‌اش را بسته نگه دارد اما کم‌کم اوضاع خراب شد و کار به جایی رسید که پرشورها در ۱۰ بازی اخیر خود ۶ باخت و چهار تساوی به دست آوردند و بردی عایدشان نشد. تی‌تی‌ها در چهار بازی آخر موفق به زدن یک گل هم نشدند و اگر درخشش محمدرضا اخباری نبود شاید همین چند تساوی هم برای آنها به دست نمی‌آمد.

بیشتر بخوانید:

دلیل غیبت ۳ بازیکن تراکتور مقابل پیکان

نتایج سولدو بدین ترتیب بود: سپاهان(تساوی)، پدیده(برد)، فولاد(تساوی)، الومینیوم(باخت)، مس(باخت)، نفت مسجدسلیمان(برد)، مس(باخت)، هوادار(باخت)، ذوب‌آهن(باخت)، پرسپولیس(باخت)، فجرسپاسی(تساوی)، نساجی(تساوی)، گل‌گهر(تساوی)، صنعت نفت(باخت)، استقلال(باخت)، پیکان(تساوی).

جالب است که پیکان مانند دور رفت باعث اخراج سرمربی تراکتور شد. فیروز کریمی هم بعد از باخت ۲ بر یک مقابل پیکان در هفته چهارم پست خود را از دست داد تا برای بازی با سپاهان، سولدو روی نیمکت بنشیند. حالا هم بعد از تساوی در جدال با پیکان، سولدو برکنار شد تا نفر جدید احتمالا از بازی با سپاهان، سکاندار پرشورها باشد.

این نتایج نه تنها باعث حذف تراکتور از جام حذفی شد بلکه آنها را تا جایگاه سیزدهم جدول رده‌بندی پایین آورد. حالا قرمزپوشان با منطقه سقوط تنها چهار امتیاز فاصله دارند و دیگر شانسی برای حضور در جمع تیم‌هایی که برای کسب سهمیه اسیایی می‌جنگند ندارند. تراکتور یکی از چهار تیمی است که باخت‌هایش در این فصل ۲ رقمی شده است. آنها چهارمین خط دفاعی ضعیف لیگ را دارند و چهارمین تیم ضعیف از حیث تعداد پیروزی به شمار می‌روند.

در لیگ بیست و یکم و تا به اینجای کار شاهد ۶ اخراج بوده‌ایم که سهم تراکتور ۲ اخراج بوده است. آنها در کنار پدیده از این حیث رکورددار هستند. تا به اینجا محمدرضا مهاجری(پدیده)، اکبر میثاقیان(پدیده)، عبدالله ویسی(فولاد)، فراز کمالوند(نفت مسجدسلیمان)، فیروز کریمی(تراکتور) و زوونیمیر سولدو(تراکتور) پست‌های خود را از دست داده‌اند و باید دید نفر بعدی در این لیست چه کسی خواهد بود.

سولدو که در دوران بازیگری، مدافع و هافبکی توانمند بود در عرصه مربیگری چندان نمایش رضایت‌بخشی نداشت. او به جز عملکرد خوب در دیناموزاگرب در سال ۲۰۰۸ در تیم‌های کلن آلمان و آدمیراواکر اتریش خیلی زود اخراج شده بود و حالا این ماجرا در تراکتور و در فوتبال ایران هم برایش تکرار شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس