کد خبر 1345220
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
حسین حیدری‌نژاد

چند روز پس از جان‌باختن مرد فداکار جاسکی که برای نجات زنی همراه با ۲ فرزندش به دریا زده بود، دختر ۷ساله مرد فداکار هنوز در شوک مرگ پدرش به سر می‌برد و این حادثه تلخ را باور ندارد.

به گزارش مشرق، عصر روز سوم اسفند امسال مردی به نام حسین حیدری‌نژاد که از صیادان محلی در ساحل سوروی بندرعباس بود، چند نفر را برای گردش در دریا سوار قایق کرد.

۳نفر از سرنشینان قایق شامل زنی جوان و ۲فرزند خردسالش بودند. بعد از طی کردن مسافت کوتاهی در دریا ناگهان قایق چند تکان شدید خورد و ۲ کودک خردسال که مشغول بازیگوشی بودند در یکی از این تکان‌ها به داخل دریا سقوط کردند.

آنها که شنا کردن بلد نبودند دست و پا می‌زدند و کمک می‌خواستند. وضعیت آنها هر لحظه وخیم‌تر می‌شد و اگر کسی به کمک‌شان نمی‌رفت ممکن بود جان‌شان را از دست بدهند. در چنین شرایطی بود که حسین به داخل دریا پرید.

۲ کودک در همین زمان کم زیر آب رفتند و حسین برای نجات آنها باید زیر آب را جست‌وجو می‌کرد. او دریانورد کارکشته‌ای بود و بارها افراد زیادی را نجات داده بود. این بار هم با همه وجود تلاش کرد تا ۲ کودک را پیدا کند. او در آب شور دریا که نمی‌توانست چشمانش را باز کند با همه وجود دنبال بچه‌ها می‌گشت ‌اما انگار آنها ناپدید شده بودند.

هرچه تلاش می‌کرد فایده‌ای نداشت و ۲ کودک که تا همین چند لحظه قبل جلوی چشمانش بودند دچار سرنوشت نامعلومی شده بودند. با وجود این حسین به تلاش خودش ادامه داد و توانست بعد از حدود نیم ساعت جست‌وجو در دریا ۲ کودک را پیدا کند. درست در همین لحظات که حسین بچه‌ها را گرفته بود و می‌خواست آنها را به قایق برساند، مادر آنها که در این مدت بی‌تابی می‌کرد و هنوز نمی‌دانست بچه‌هایش در چه وضعیتی هستند، طاقت نیاورد و خودش را به دریا انداخت.

حسین که دقایق زیادی زیر آب بود و برای نجات بچه‌ها تقلا کرده بود وقتی شرایط مادرشان را دید، ابتدا بچه‌ها را به قایق رساند و دوباره به دریا پرید تا این بار زن جوان را نجات دهد. بعد از حدود ۳۰دقیقه تلاش زیر آب دیگر توانی برای حسین باقی نمانده بود اما او با همه توان تلاش کرد تا زن جوان را نجات دهد و دقایقی بعد او را از آب بیرون کشید اما خودش که آب دریا ریه‌اش را پر کرده بود و رمقی برایش باقی نمانده بود در دریا گرفتار شد.

شرایط هولناکی بود. مرد فداکار با وجود اینکه توانسته بود ۳نفر را از مرگ حتمی نجات دهد اما خودش در یک قدمی مرگ قرار داشت. چند نفر از افراد محلی وقتی متوجه ماجرا شدند خودشان را به محل حادثه رساندند اما دیگر کار از کار گذشته بود. آنها توانستند حسین را از آب بیرون بکشند و دقایقی بعد او به بیمارستان منتقل شد.

پزشکان بیمارستان در معاینه اولیه اعلام کردند که حسین فاقد علائم حیاتی است. با وجود این آنها حدود یک ساعت عملیات احیا را روی او انجام دادند تا اینکه سرانجام نبض حسین برگشت و قلبش به شکلی ضعیف شروع به تپش کرد. با وجود این سطح هوشیاری‌اش بسیار پایین بود. فقط یک معجزه می‌توانست مرد فداکار را به زندگی برگرداند اما ۲۴ساعت بعد همه امیدها برای زنده ماندن حسین ناامید شد و او روی تخت بیمارستان جانش را از دست داد.

 

بی قراری دختر برای پدر
حسین اهل و ساکن جاسک بود و برای کار صیادی به بندرعباس آمده بود. ساعتی قبل از این حادثه او با همسر و دخترش تلفنی صحبت کرده بود و قرار شد آنها یک روز بعد برای دیدن حسین به بندر بیایند. یعنی درست روزی که حسین جانش را از دست داد.

یکی از اقوام این مرد در این‌باره می‌گوید: حسین همیشه عادت داشت وقتی زن و بچه‌اش می‌خواستند به بندر بیایند به استقبال‌شان می‌رفت. اما این بار روی تخت بیمارستان بود. وقتی همسر و دختر ۷ساله او به نام زهرا به بندر رسیدند از اینکه حسین آنجا نبود تعجب کردند و نمی‌دانستند او در چه شرایطی به سر می‌برد. وقتی زهرا کوچولو سراغ پدرش را گرفت به او گفتند که در دریا مشغول کار است و چند ساعت دیگر برمی‌گردد.

او که انگار دلشوره داشت خواست تا با پدرش تلفنی صحبت کند اما به او گفتند ‌پدرش در جایی است که تلفن آنتن نمی‌دهد.او ادامه می‌دهد: چند ساعت بعد وقتی زهرا دوباره سراغ پدرش را گرفت به او گفتند پدرت دستش شکسته و بیمارستان است. در این شرایط بود که همسر و دختر حسین به بیمارستان رفتند و آنجا بود که فهمیدند چه اتفاقی افتاده است.
این زن در شرایطی که هنگام بازگو کردن این صحنه تلخ بغض راه گلویش را بسته ادامه می‌دهد: وقتی همسر و فرزند حسین به بیمارستان رسیدند، زهرا کوچولو که از حادثه شوکه شده بود می‌گفت مامان گریه نکن، بابا نمرده.

اما مادرش شیون می‌کرد و می‌گفت بدبخت شدیم. زهرا کوچولو باورش نمی‌شد که در این سن یتیم شده و پدرش برای نجات جان ۳نفر دیگر جانش را از دست داده است.
این فامیل نزدیک مرد فداکار در ادامه از وضعیت بد مالی خانواده حسین و سرنوشت نامعلوم همسر و دختر ۷ساله‌اش می‌گوید: حسین آه در بساط نداشت و از جاسک برای کارگری به بندرعباس آمده بود. او هرچه کار می‌کرد برای زن و بچه‌اش می‌فرستاد و وضعیت مالی او آنقدر ضعیف بود که چند روز هیچ‌کس نبود تا پیکرش را از بیمارستان تحویل بگیرد. حالا با فوت او معلوم نیست زن و بچه‌اش چه سرنوشتی پیدا می‌کنند.

منبع:همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نصر IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    7 1
    خداوند رحمتش کنه . در روایات دینی ما کسی که دراه تامین معاش خانواده اش از خانه خارج ودر این را کشته شود حکم شهید را دارد.انشاالله خداوند اجر شهدا را به ایشان بدهد و مسئولین دولتی محلی هم برای کمک به این خانواده اقدام لازم را انجام دهند تا سوژه دشمنان کشورنشود.
    • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      1 0
      مهم سوژه نشدنه الان يه خانواده تو فلاكته تو نگران سوژه نشدني فقط ريا خجالت بكشين الان بايد به اين مرد مدال بدن بايد مجسمش ساخته بشه بعد كسي نميره از بيمارستان مرخصش كنه اين ميشه تو مملكتمون رسم جوون مردي داره از بين ميره و جاشو به قداره بنديو نامرديو دزدي ميده نماينده مجلس و مسئولينمونم هم مثل تو فكر ميكنن نگران نباس ديگه ابرويي نمونده
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    4 0
    امان از دست این زن های نادان...
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    3 0
    ۴۷ساله و هنوز وضعیت بد مالی ، صیادی کنی مسافر سوار قایق کنی ووو زمانی برای استراحت نداشتی
  • حسين DE ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    چگونه ميتوان كمك كرد؟
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    4 0
    لطفا دولت به خانواده این مرد فداکار رسیدگی کنه، نان آور خانه فداکاری کرده و جانش رو ازدست داده، در چنین شرایطی لازمه دولت از خانواده این عزیز به طور جدی حمایت همه جانبه کنه
  • من IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 5
    بچه خودش رو بد بخت و بی پدر کرد
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      5 0
      مرگ و زندگی دست خداس، روزی هم دست خداس؛ اینقدر بیشرف و نامرد نبود که بزاره جلو چشمش مردم بمیرن و کاری نکنه، شما به بزرگی خودت ببخش.
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    4 1
    از مقام عالیه نظام رهبر انقلاب اسلامی و رئیس جمهور محترم و رئیس مجلس انقلابی درخواست کمک فوری دارم برای خانواده این شهید بزرگوار رسانه ها نیز پیگیری کنند
  • M.M IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    6 0
    مرد فداکار غرق رحمت....خداوند به خانواده مرحوم صبر عنایت فرماید...روحشان شاد...
  • ف دال IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    3 0
    همون اول که این خبر مخایره شد، خوندم و خون‌جگر شدم اول صبحی. نمی‌دونم چرا دوباره اومدم لینک‌و باز کردم؛ مگه می‌شه حادثه جور دیگری رقم خورده باشه، بخصوص انتهاءاش؟! آدمی اما به امید زنده‌ست دیگه، معجزه‌ای، اشتباه در خبررسانی‌ای، چیزی.. چی هست این آدمی؟! می‌دونه کارش احمقانه و ابلهانه‌ست اما باز.. روحت شاد آزادمرد؛ امیدوارم نزدیکان و بخصوص خیرین این خانواده رو فراموش نکنن، بخصوص بعد چند صباح (که معمولاً ما انسان‌ها و بطور مشخص، ایرونی‌ها زود جوزدگی‌مون رفع شده و برمی‌گردیم به تنظیمات اولیه!) و فقدان و خلأ مرحوم همه‌جانبه حس خواهد شد براشون. یاهو.
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    حداقل وظیفه دولت و نظام اینه که از نظر مالی از خانواده این مرد شریف حمایت کنند
  • احسان IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    یه نفر چقدر می‌تونه مرد باشه که جونشو فدا میکنه،،،،، مردی و مردانگی در مقابل کارش فقط یه کلمه ان،،،،، آقا حسین نمرده ،،،،آقا حسین همیشه زنده اس
  • لیلا IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 2
    چشم مسولان روشن
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 1
    بایددیه این مرد ازبیت المال به زن وبچه اش پرداخت بشه.روحش شاد.خدابه خانوادش صبربده
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    دولت باید از خونواده این مرد فداکار ( چبسا شهید، چون برای نجات جون هموطن هاش جونش رو از دست داد ) حمایت کنه.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    انشاءالله دولت محترم به واسطه بیمه کارگری یک مستمری برای ایشان باز کنه و اینکه هب واسطه فداکاری ایشان هم دیه داده بشه هم مثل نوجوان لندی شهید محسوب شود و از مزایای شهید بهره ببرند. اون سوختن بود این نجات از غرق شدن هر دو در روایات به شهید بیان شده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس