کد خبر 1345314
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
حامد لک یک یاغی است و باید کنترل شود/ یحیی اگر دودل شود بازیکن فکر دیگری می‌کند

عملکرد حامد لک در این فصل از لیگ برتر با انتقادات زیادی رو به رو شده است.

به گزارش مشرق، محسن سیدی، مربی سابق دروازه‌بانان پرسپولیس در این خصوص گفت: «باید از چند منظر به این قضیه نگاه کنیم. لک در سال قبل و همچنین بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی داشت، اما نبودن در تیم ملی ازنظر روانی در عملکرد بازیکن تاثیر می‌گذارد. باید دید در باشگاه در چه تمرینانی شرکت می‌کند. فلسفه مربیگری می‌گوید کادرفنی باید روی نقاط قوت هم کار کند تا بشود از آن استفاده کرد؛ برای شروع مجددهای خوب، برای ساختن ضدحملات یا خنثی کردن حملات حریف‌. نقاط ضعف که جای خود دارد! بحث دیگر نداشتن رقیب است، شرایط زندگی بازیکن هم مهم است مثل خواب و تغذیه و داشتن مشاور که خیلی اهمیت دارد. نکته دیگر اینکه بازیکن یا مربی یا هر آدمی به جایگاه یا پولی می‌رسد باید دید ظرفیت آن را دارد یا نه.»

بیشتر بخوانید:

بررسی دلایل افت دروازه‌بان پرسپولیس

سیدی درخصوص انتقاد بعضی‌ها از داود فنایی اظهار داشت: «اینکه بخواهیم بلافاصله شخصی را مقصر جلوه بدهیم، فرهنگ درستی نیست. همه ما روزهای بد و خوب داریم‌. مساله این است که در تیم‌های بزرگ فشارها روی مدیر و مربی و بازیکن زیاد است. باید مربی و اعضای تیم بتوانند هجمه‌ها را کنترل کنند. باید پذیرفت طرفدارها همیشه از تیم‌شان برد می‌خواهند. اعتقاد دارم مربی دروازه‌بانان باید ثابت باشند و مدیرها اگر می‌خواهند کمک کنند باید مربی‌ها را به کلاس‌های آموزشی بفرستند. بنده ۸ تا ۹ سال در نفت کار کردم، هنوز هم فوتبال ایران از نفت تغذیه می‌شود، چون مربی‌ها در آنجا ثبات داشتند.

 فکر می‌کنم با رقابت ایجاد کردن وضعیت لک بهتر خواهد شد. در زمان مربیگری ما در پرسپولیس همین کار را با علی بیرانوند و رادو کردیم و من مثل یک دوست با رادو حرف می‌زدم، حتی از او خواهش می‌کردم عصبانی نشود. من کار خاصی با رادو نمی‌کردم، فقط روی مسائل روحی و روانی کار می‌کردم. فنایی هم از مربیان خوب فوتبال ما است و حتما همین کارها را می‌کند.» سیدی درباره نقطه ضعف لک در فصل جاری گفت: «حامد باید کنترل شود، چون نشان داده یک یاغی است. به‌نظرم ایراد اصلی به باشگاه برمی‌گردد و دست مربیان بسته است. مدیران بلد نیستند قرارداد خوبی ببندند و جرایم انضباطی را لحاظ کنند. حامد باید متوجه شود در چه تیمی است و چه جایگاهی دارد. هیچ فردی بزرگ‌تر از باشگاه نیست و همه باید این را بپذیرند. بازهم‌ می‌گویم مدیران ضعیف مقصر هستند؛ به‌خصوص یکی مثل انصاری‌فرد. این را حتما بنویسید!»

سیدی در پایان درباره دروازه‌بان دوم پرسپولیس اضافه کرد: «من اگر جای فنایی بودم، از گوهری به‌جای لک استفاده می‌کردم. او بیشترین درخشش را در نفت آبادان داشت، در مسجد سلیمان‌کاپیتان بود. حامد باید بداند رقیب دارد. کالدرون حرف خوبی می‌زد، می‌گفت مسئولیت کار خودتان را برعهده بگیرید. بازیکن اگر بد کار کرد باید روی نیمکت بنشیند،‌ اگر این کار را نکنند آن به ضعف مربی برمی‌گردد. دودل شدن مربی باعث می‌شود بازیکن فکر دیگری کند. بازیکن فکر می‌کند هرکاری انجام‌ دهد فیکس است و این خوب نیست. یک مربی باید مدیر باشد، داود راهکار را پیدا می‌کند و مساله خاصی نیست. ان‌شاءالله اتفاق خوب برای باشگاه پیش بیاید.»

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید رضایی 28 IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 1
    حامد لک رو از پرسپولیس بندازین بیرون مرتیکه ی دیلاق را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس