کد خبر 1345405
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۴
میوه‌های مفید برای درمان سرماخوردگی

بسیاری از منابع آنلاین ادعا می‌کنند اگر میوه را صبح با معده خالی بخورید یا از خوردن میوه در کنار غذاهای خاص خودداری کنید، می‌توانید از مزایای سلامتی بیشتری برخوردار شوید.

به گزارش مشرق، در این مقاله، باورهای مختلف درمورد بهترین زمان خوردن میوه و همچنین توصیه‌هایی درمورد زمان مصرف میوه برای کاهش وزن و مدیریت دیابت را بررسی می‌کنیم.


۱. بعدازظهر بهترین زمان خوردن میوه است!

برخی منابع بیان می‌کنند خوردن میوه در بعدازظهر می‌تواند مزایای سلامتی بیشتری نسبت به خوردن میوه در صبح داشته باشد. برخی دیگر معتقدند بهترین زمان برای خوردن میوه صبح پس از خوردن یک لیوان آب است. اینها باورهایی نادرست‌اند؛ چراکه هیچ شواهد علمی‌ای مبنی بر اینکه خوردن میوه در صبح یا بعدازظهر تأثیرِ آن را بر سلامت فرد تغییر می‌دهد وجود ندارد.

نظریه پشت میوه خوردن در بعدازظهر بر این ایده استوار است که خوردن یک میان‌وعده پرقند در آن زمان می‌تواند سطح قند خون را افزایش دهد و دستگاه گوارش را بیدار کند. این در حالی است همه غذاهای حاوی کربوهیدرات سطح قند خون را افزایش می‌دهند و زمان روز در این زمینه خیلی تأثیرگذار نیست. دستگاه گوارش همیشه آماده است در هر زمان از روز فعالیت خود را آغاز کند.

هنگام انتخاب میان‌وعده به‌عنوان عصرانه، میوه گزینه‌ای عالی است. میوه‌ها سرشار از فیبر و کربوهیدرات‌های پیچیده‌اند. هضم این کربوهیدرات‌های پیچیده بیشتر از کربوهیدرات‌های ساده مانند نان سفید طول می‌کشد. این می‌تواند به سیری طولانی‌مدت فرد کمک کند و از خوردن میان وعده‌های ناسالم در طول روز جلوگیری کند. میوه‌ها طیف وسیعی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مزایای سلامتی را ارائه می‌دهند. مصرف میوه با چربی سالم یا پروتئین می‌تواند تعادل و انرژی پایدارتری را تأمین کند. به‌عنوان میان‌وعده‌ای سالم، می‌توانید از ترکیب میوه با یک مشت کوچک آجیل یا مقداری آووکادو لذت ببرید.


۲. خوردن میوه قبل یا بعد از غذا ارزش غذایی آن را کاهش می‌دهد!

این نظریه ادعا می‌کند اگر درست قبل یا بعد از غذا میوه بخورید، مواد مغذی آن از بین می‌روند. این نظریه نیز به‌هیچ‌وجه درست نیست. وقتی شما یک وعده غذایی می‌خورید، معده به‌عنوان مخزن عمل می‌کند. معده فقط مقادیر کمی از غذا را در یک زمان آزاد می‌کند تا روده‌های شما بتوانند به‌راحتی آن را هضم کنند. همچنین، روده کوچک طوری طراحی شده که مواد مغذی را تا آنجا که ممکن است جذب کند. در واقع، بررسی‌ها نشان داده‌اند روده‌های شما توانایی جذب ۲ برابر بیشتر از مواد مغذی مصرفی یک فرد معمولی را در یک روز دارد.
پس نتیجه می‌گیریم دریافت مواد مغذی از میوه و بقیه وعده غذایی برای دستگاه گوارش شما آسان است، صرف‌نظر از اینکه میوه را با معده خالی بخورید یا با وعده غذایی!


۳. قبل از خواب میوه نخورید!

به‌طور کلی، خوردن وعده غذایی کامل چند ساعت قبل از خواب ممکن است چرخه خواب فرد را مختل کند. با وجود این، در هنگام خوردن میان‌وعده در شب، میوه در مقایسه با سایر غذاها تأثیر کمتری در مختل‌کردن چرخه خواب دارد.

به‌گفته بنیاد ملی خواب، خوردن برخی غذاها قبل از خواب ممکن است خواب را مختل کند. آنها توصیه می‌کنند از خوردن غذاهای حاوی قندهای فراوری‌شده درست قبل از خواب جلوگیری کنید؛ چراکه این غذاها ممکن است باعث افزایش و کاهش سریع سطح انرژی شوند. در این شرایط، خوردن میوه تازه ممکن است گزینه بهتری باشد.

جالب است بدانید این بنیاد خوردن برخی از میوه‌ها قبل از خواب را توصیه می‌کند؛ برای مثال، خوردن موز قبل از خواب باعث دریافت پتاسیم می‌شود؛ پتاسیم از گرفتگی شبانه پا جلوگیری می‌کند. به‌علاوه، خوردن میوه‌های سرشار از منیزیم مانند زردآلو قبل‌ از خواب می‌تواند آرامش بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد.


۴. با معده خالی میوه بخورید!

برخی معتقدند خوردن میوه با معده خالی فواید بیشتری برای سلامتی دارد. این افراد ادعا می‌کنند خوردن میوه همراه با غذا هضم غذا را کند می‌کند. به این معنی که غذا به‌مدت طولانی در معده می‌ماند و ممکن است فاسد یا تخمیر شود. این نظریه می‌گوید ماندن غذا در معده باعث نفخ و ناراحتی گوارشی می‌شود.

ببینید، درست است که میوه به‌خاطر محتوای فیبرش هضم غذا را کند می‌کند، منتها این چیز بدی نیست. هضم کندتر به فرد کمک می‌کند مدت طولانی‌تری احساس سیری کند. حتی اگر میوه به‌مدت غیرمعمولی در معده بماند، به‌دلیل توانایی معده در جلوگیری از رشد بیش‌ازحد باکتری، فرصتی برای پوسیدگی نخواهد داشت. بیشتر میکروارگانیسم‌ها قادر به رشد در اسیدیته معده نیستند.
افرادی که مشکلات گوارشی دارند باید با پزشک یا متخصص تغذیه، درمورد نیازها و داروهای خاصی که ممکن است به روند هضم کمک کند صحبت کنند.


۵. دیابتی‌ها میوه را با فاصله نسبت به وعده‌های غذایی بخورند!

ادعای دیگر می‌گوید بهترین زمان خوردن میوه برای افراد دیابتی ۱ تا ۲ ساعت قبل یا بعد از غذاست. طبق این باور، خوردن میوه با غذا فرایند هضم را مختل می‌کند. ازاین‌رو، روی افراد مبتلا به دیابت تأثیر منفی دارد. اول اینکه هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد خوردن میوه جدا از وعده‌های غذایی باعث بهبود هضم می‌شود. در ثانی، برای افراد مبتلا به دیابت، خوردن میوه به‌تنهایی ممکن است باعث شود قندها سریع‌تر وارد جریان خون شوند. به این صورت، قند خون را بیشتر از هنگام خوردن میوه با غذاهای دیگر افزایش می‌دهد.

فرد مبتلا به دیابت، به‌جای خوردن میوه‌ها، به‌طور جداگانه می‌تواند میوه را با سایر غذاهای سرشار از پروتئین، فیبر یا چربی سالم بخورد. طبق تحقیقات انجام‌شده پروتئین، فیبر و چربی به معده کمک می‌کنند انتشار غذا در روده کوچک را کندتر کند. به این ترتیب، بدن مقدار کمی قند را در یک زمان جذب می‌کند، که این امر تأثیر آن را بر سطح قند خون محدود می‌کند. همچنین، تحقیقات نشان می‌دهد فیبر محلول ممکن است افزایش قند خون را کاهش دهد. در نتیجه، می‌تواند برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید باشد.

بهترین زمان مصرف میوه برای لاغری

از آنجا که میوه‌ها فیبر بالایی دارند، می‌توانند به فرد کمک کنند برای مدت‌زمان طولانی‌تری احساس سیری کند. بر اساس تحقیق انجام‌شده در سال ۲۰۱۷، رژیم غذایی سرشار از فیبر به افراد کمک می‌کند کمتر غذا بخورند. از آنجا که دریافت کالری کمتر باعث کاهش وزن می‌شود، افرادی که قصد کاهش وزن دارند بهتر است میوه را قبل از غذا میل کنند.

خوردن میوه‌های مغذی و کم‌کالری قبل از غذا احساس سیری در فرد ایجاد می‌کند؛ بنابراین، پرخوری در طول یا بعد از غذا را کاهش می‌دهد. جایگزین‌کردن میان‌وعده‌های پرکالری با میوه، در هر زمان از روز، راهی عالی برای کاهش وزن است. به‌علاوه مصرف برخی میوه‌های لاغرکننده در کاهش وزن مؤثرتر است.


بهترین زمان برای خوردن میوه برای افراد دیابتی

هنگامی که فرد مبتلا به دیابت است، غذاهای حاوی کربوهیدرات ممکن است قند خون او را به‌شدت افزایش دهند. با گذشت زمان، جهش‌های مکرر ممکن است به عوارض سلامتی پایدار منجر شود. میوه‌ها حاوی کربوهیدرات‌اند و می‌توانند بر سطح قند خون تأثیر بگذارند.

در عین حال، میوه‌ها شاخص گلیسمی پایینی دارند. به این معنی که در مقایسه با سایر غذاها تأثیر کمتری بر سطح قند خون دارند. این تأثیر به‌خاطر محتوای فیبر آنهاست و همین باعث می‌شود میوه افراد دیابتی انتخاب مناسبی باشد. برای کاهش تأثیر میوه‌ها بر قند خون، افراد مبتلا به هر نوع دیابت می‌توانند میوه را با غذاهای دیگر بخورند.
افراد دیابتی ممکن است نیاز به پیگیری رژیم غذایی با گلیسمی پایین داشته باشند. برای اطمینان بیشتر با متخصص تغذیه یا مربی دیابت درمورد نیازهای کربوهیدرات خاص و نحوه ترکیب مناسب آنها در هنگام مدیریت هر نوع دیابت صحبت کنید.


بهترین زمان خوردن میوه در مبتلایان به دیابت بارداری

دیابت بارداری شرایطی است که زن در دوران بارداری مبتلا به دیابت شود. برای این زنان، تغییر هورمون‌ها در دوران بارداری باعث‌ عدم‌تحمل کربوهیدرات می‌شود. برای خانم‌هایی که دیابت بارداری دارند، خوردن میوه همراه با وعده غذایی انتخاب خوبی است.

با وجود این، اگر در کنترل قند خون خود مشکل دارید، از مصرف میوه در صبح خودداری کنید. صبح زمانی است که هورمون‌های بارداری بیشترین میزان را دارند. پژوهش‌ها نشان داده است عدم‌تحمل کربوهیدرات در این هنگام در شدیدترین وضع خود قرار دارد.


و اما سخن پایانی…

میوه سرشار از مواد مغذی و بخش مهمی از رژیم غذایی سالم است. بخش زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن ما با میوه‌هایی که در طول روز می‌خوریم تأمین می‌شود. باورهای زیادی درباره بهترین زمان برای خوردن میوه وجود دارد، اما شواهد علمی برای اثبات آن‌ موجود نیست. میوه‌خوردن زمان خاصی ندارد. بیشتر افراد می‌توانند میوه را با غذا یا بدون غذا در هر زمان از روز میل کنند. با این حال، افراد می‌توانند مصرف میوه خود را برای کمک به کاهش وزن یا کاهش اثرات آن بر سطح قند خون برنامه‌ریزی کنند.

شما بیشتر چه زمانی از روز میوه می‌خورید؟ خوش‌حال می‌شویم نظراتتان درمورد بهترین زمان خوردن میوه را با ما و کاربران عزیزمان در میان بگذارید.

منبع:چطور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عباسی IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 1
    سلام ما اصلا نمی توانیم میوه بخریم تا بدانیم کی و چه زمانی بخوریم چون ازنظر وضعیت مالی آنقدر پایین هست که فقط می توانیم نان خالی بخورم .
  • مجید IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 0
    من بیشتر عصرها میوه میخورم
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    1 0
    هر وقت که میوه ببینم می خوریم شاید ماهی یکبار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس