وزرای خارجه گروه ۷ درباره تحولات اوکراین دیدار می‌کنند

وزرای خارجه گروه ۷ قرار است تا ساعاتی دیگر برای دومین بار در روزهای اخیر با محوریت تحولات اوکراین به صورت مجازی با یکدیگر دیدار کنند.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی رویترز هم اکنون اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای عضو گروه ۷ موسوم به «جی ۷» امروز یکشنبه به صورت مجازی دیدار می‌کنند.

بر اساس اعلام این رسانه، محور اصلی نشست مذکور تحولات اوکراین خواهد بود.

«لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس پیشتر در این خصوص گفته بود: لندن از شرکای G۷ می‌خواهد تا محدودیتی برای واردات گاز و نفت از روسیه به دلیل عملیات این کشور در اوکراین اعمال کنند. ما باید این کار را با شرکای خود در G۷ هماهنگ کنیم؛ زیرا به تنهایی نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. ما باید واردات نفت و گاز از فدراسیون روسیه را به تدریج کاهش دهیم. من از تعیین سقفی برای واردات گاز و نفت از روسیه حمایت می‌کنم تا به مرور زمان وابستگی خود را در سراسر اروپا قطع کنیم. این همان چیزی است که ما با شرکای G۷ خود روی آن کار می‌کنیم.

نشست سران کشورهای عضو گروه ۷ متشکل از آمریکا، انگلیس، کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و اتحادیه اروپا برای بررسی بحران اوکراین جمعه هفته گذشته نیز برگرار شد.

برخی رسانه‌ها پیشتر ادعا کرده بودند که در نشست امروز وزرای خارجه اروپا و گروه ۷ قرار است در خصوص تحریم‌های جدیدی علیه روسیه به بهانه تحولات اوکراین تصمیم گیری شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس