جدیدترین موضع گیری امارات درباره جنگ اوکراین

نماینده امارات در سازمان ملل، با انتشار بیانیه‌ای با عنوان «توضیح رأی امارات در شورای امنیت» تأکید کرد که امارات از توقف فوری خشونت‌ها و اقدامات خصمانه استقبال می کند.

به گزارش مشرق به نقل از سی ان ان عربی، در پی رأی ممتنع امارات به قطعنامه پیشنهادی امریکا علیه روسیه در شورای امنیت، ابوظبی برای اولین بار به این موضوع واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، «لانا نسیبه»، نماینده امارات در سازمان ملل، با انتشار بیانیه‌ای با عنوان «توضیح رأی امارات در شورای امنیت» تأکید کرد که امارات از توقف فوری خشونت‌ها و اقدامات خصمانه و از سرگیری گفتگوها و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه استقبال می‌کند.

در این بیانیه بدون نام آوردن از روسیه از «همه طرف‌ها» خواسته شده که به قوانین بین‌المللی و انسانی احترام بگذارند و جان غیر نظامیان را حفظ کنند.

امارات اعلام کرده است که به طور خاص نسبت به غیر نظامیان ساکن اوکراین نگران است.

نماینده امارات در سازمان ملل تاکید کرد: به عنوان یک کشور در خاورمیانه اهمیت ایجاد فضای امن منطقه‌ای و کاهش تنش و دیپلماسی و گفت‌وگو را درک می‌کنیم. امارات با تجربه خود می‌داند که اقدام فراگیر و مشورتی چه اهمیتی دارد.

همزمان ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه، اعلام کرد که سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه در مسکو میزبان عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات خواهد بود.

روز چهارشنبه نیز وزرای خارجه روسیه و امارات مذاکرات تلفنی داشتند.

گفتنی است که جلسه شورای امنیت برای صدور قطعنامه در محکومیت حمله روسیه به اوکراین که با وتوی روسیه مواجه شد روز جمعه برگزار شد. در این جلسه ۱۱ کشور به این قطعنامه که روسیه را به عقب‌نشینی فوری از اوکراین ملزم می‌کرد رأی مثبت دادند و در این میان چین، هند، امارات رأی ممتنع دادند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    یکی باید خودت را ارشاد کند جناب امارات نوچه عربستان چقدر مفلوکید که آویزون این بن سلمان بن فرحانید
  • DE ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    در هر فتنه منطقه یک پای کار اماراتی ها هستند. چه نمایش ها دارند میان این انگشت دونه!
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    یعنی حالا میفهمم چرا آمریکا و اسراییل به امارات اف ۳۵ و گنبد آهنین نمیدن! یه رای حاضر نیست علیه روسیه بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس