کد خبر 1346051
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
تعیین تکلیف سفرهای نوروزی در هفته پایانی اسفندماه

رئیس اداره مراقبت‌ مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت ‌بهداشت، از تعیین تکلیف سفرهای نوروزی در هفته منتهی به فروردین۱۴۰۱خبر داد و گفت: ستاد کرونا باید بر اساس مستندات و شواهد تصمیم‌گیری کند.

به گزارش مشرق، دکتر ابراهیم قادری درباره برنامه ریزی‌های صورت گرفته و شروط سفرهای نوروزی اظهار کرد: هنوز در خصوص این که محدودیت سفر خواهیم داشت یا خیر تصمیم گیری نشده است.

وی افزود: از مردم می‌خواهیم در وهله اول برای سفر، سه دز واکسن را تزریق کنند علاوه بر آن استفاده از ماسک را به‌ویژه در اماکن عمومی فراموش نکنند. لذا در فضای باز استفاده از ماسک نباید فراموش شود همچنین اگر مردم به فضایی بسته مراجعه می‌کنند، تا حد امکان از ازدحام بپرهیزند. مهمانی‌ها نیز در فضای باز برگزار شود و در صورت گذرانِ وقت در منزل، مکان مورد نظر باید از تهویه مناسب برخوردار باشد.

قادری ادامه داد: اگر نوبت تزریق نوبت سوم برای فردی فرا نرسیده است، باید بداند این مسئله اجباری نیست. ضمن این که نمی‌توان همه مسافران را بررسی کرد اما این مهم در تهیه بلیت هواپیما و اتوبوس مد نظر قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنیم کسانی که زمان تزریق دز سوم واکسن‌شان فرا رسیده، قبل از سفر به این کار مبادرت کنند.

رئیس اداره مراقبت‌ مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت ‌بهداشت با بیان این مطلب اظهارکرد: مشخص نیست تا عید نوروز به این هدف دست می‌یابیم یا خیر ولی ستاد ملی کرونا بر اساس شواهد تصمیم می‌گیرد.

قادری از تعیین تکلیف نهایی این مسئله در هفته منتهی به فروردین ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ستاد کرونا باید بر اساس مستندات و شواهد تصمیم گیری کند.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، همچنین از هموطنان علامت دار درخواست کرد در جمع‌های خانوادگی و مهمانی‌ها حضور پیدا نکنند تا دیگران هم در امان باشند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس