کد خبر 1346189
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶
روسیه در زمینه ارسال تسلیحات غرب به اوکراین هشدار داد

وزارت دفاع روسیه در مورد ارسال محموله های تسلیحات کشورهای غربی به اوکراین که همچنان ادامه دارد، هشدار داده است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه به اتحادیه اروپا و کشورهای حامی اوکراین هشدار داد درصورتی که ارسال محموله های تسلیحاتی به اوکراین ادامه بیابد، این محموله ها را نابود می کند.  

در گزارش رسانه روسی گفته شد کشورهای غربی بویژه آمریکا به ارسال تسلیحات پیشرفته به اوکراین ادامه می دهند تا از این راه، جنگ در این کشور از جمله سرکوب منطقه دونباس ادامه بیابد.

 وزارت دفاع روسیه تصریح کرده است، باتوجه به این‌که در منطقه دونباس مناقشه مسلحانه در سال‌های اخیر جریان داشت، ارسال تسلیحات به اوکراین از سوی کشورهای غربی غیرقانونی محسوب می شود.

کشورهای اروپایی و آمریکا که تاکنون از راه هوایی و با استفاده از هواپیماها، محموله های تسلیحات را به اوکراین ارسال می کردند با ورود نیروهای روسیه به این کشور، به راه های زمینی برای انتقال تسلیحات به اوکراین متوسل شده اند.

برای این منظور کامیون ها، تسلیحات را از لهستان به اوکراین منتقل می کنند.  

جوسپ بورل نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که ۴۵۰ میلیون یورو انواع تسلیحات ازجمله هواپیماهای نظامی به اوکراین ارسال می کند و ۵۰ میلیون یورو هم محموله هایی همچون سوخت و لوازم مورد نیاز به این کشور تحویل می دهد.  

 اولاف شولتز صدراعظم آلمان هم روز شنبه اعلام کرد که برلین یکهزار سلاح ضد تانک و ۵۰۰ موشک زمین به هوا استینگر به اوکراین خواهد داد.

برخی کشورهای غربی نیز از تصمیم برای ارسال محموله های تسلیحاتی به اوکراین خبر دادند.  

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    28 6
    لازم است ارتش روسیه همه این محموله ها را پودر کند.
    • RU ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      2 0
      گویا غرب هم بدش نمیاید که جنگ سوم جهانی را ایجاد کند چون در حالت عادی نمیتواند به مقاصد خود در منطقه شرق اروپا و غرب آسیا برسد . الان زمان اتفاق و اتحاد محور جهانی مقاومت است . چین باید تکلیفش را با این بحران مشخص کند .
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      2 0
      نه استاد غرب برای این بدش نمیاد که اسلحه بفرسته اوکراین روسیه هم نابودش کنه که هم بنزین بریزه رو آتیش جنگ و هم اوکراین رو بدهکار و صنایع نظامی خودشو پولدار کنه!! این اسلحه هایی که کشورهای عضو ناتو میدن به اوکراین بعدا باید از یانکی ها جایگزینشو بخرن و ده برابر پول بدن، خیلی برای یانکی ها از همه طرف سود داره فقط برای این تروریستها جون آدما مفته !!!
  • پری مجرد 45 ساله IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    32 12
    روسیه تو تنها نیستی تو خدا رو داری مرگ بر انگلیس مرگ بر فرانسه مرگ بر آمریکا مرگ بر آلمان
    • ترکه ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      5 28
      روسیه کمونیست است .اصلا خدا را قبول ندارند
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      2 16
      چیشد به این روز درآمدی؟
    • محمد IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      5 0
      اینجور پیام ها بیشتر برای تخریب روسیه هست. کافیه ب اسم ارسال کننده دقت کنید. روسیه کمونیست مربوط ب زمان شوروی بود و الان خیلی ها اونجا افکار متفاوت دارن غیر کمونیست بودن غربی ها ب معنی خوب بودنشون نیست. می تونی داعشی دست پرورده غرب باشی و ب اسم رضایت خدا، آدمای بی گناه رو قتل عام کنی. آمریکای غیر کمونیست باشی و منطبق با ایدئولوژی خودت توی تمام دنیا کشتار راه بندازی. صهیون یا آل سعود غیر کمونیست باشی و آدم کشیت سال ها ادامه دار باشه و خودت رو هم بنده خوب خدا معرفی کنی. پش ذهنتون رو محدود ب این اسامی نکنید
    • جواد IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      1 3
      پول بهت بدن همین فردا مهاجرت می کنی آمریکا یا کاندادا ویا انگلیس
    • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      3 0
      ترکه غارنشین عقب مانده روسیه مسیحی
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    3 2
    میگن ترکیه تعدادی داعشی وارد اوکراین کرده. ترکیه مگه نادانه؟ داعشی را اگر وارد اوکراین کنند میاددبا روس می جنگد، درست، ولی یه ایراد بزرگ هست باید زنان اوکراین را هم مشمول جهاد نکاح کنند. پس اوکراین به زودی جمعیت دورگه عرب اروپایی خواهد داشت. خخخخ
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    5 1
    ارتش روسیه داره چه کار میکنه، توی جنگ مگه به دشمن رحم میکن؟؟؟؟؟ همه مرز های زمینی ببندید، از طالبان یاد بگیرید اول مرزهای زمینی بست بعد رفت کابل گرفت، باید همه بترسونی با ناز نازی کردن جنگ پیروز نمیشید،
  • م.ن IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    5 0
    زلینسکی از پدر و مادر یهودی بدنیا امده و در اوکراین رخنه کرده انشاالله به دست روسها ساقط و به اجداد صهیونیستش بپیونده
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      0 0
      بره به جهنم... میمون برهنه...
  • فرزاد IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 2
    نوع حکومت روسیه کمونیستی هست اعضا دولت آقای پوتین ومدودف واعضای دولت وملت روسیه تماما مسیحی هستند مانند ترکیه .حکومت ترکیه لائیک هست یعنی بی دین .اماتمام اعضای دولت مانندرییس جمهور اردوغان وهیئت دولت ترکیه همه شان مسلمان هستند
  • فرزاد IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    12 0
    اسراییل وترکیه تمام تروریستهای داعش والنصره راکه درسوریه وعراق برعلیه ملت سوریه وعراق میجنگیدندبرای تروروجنگ به کمک اوکراین فرستادند خدا اردغان منافق رالعنت کند معلوم نیست این جرثومه فساد کدام طرف است
  • مصطفی IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    5 0
    پوتین یک مسیحی ارتودوکس معتقد و ضد همجنس‌بازی و فسادهای اخلاقی است برای همین غرب از او خوشش نمی آید
  • IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    4 0
    روسیه کمونیست است .اصلا خدا را قبول ندارند/// جناب باهوش!! حکومت کمونیستی 30 سال پیش تو روسیه از بین رفت. مثل اینه که بگی حکومت ایران سلطنتی هست و ایران دوست اسرائیله و اسرائیل تو تهران سفارت داره !! اینا مال حکومت قبلی ایرانه. (حالا می فهمم بی بی سی کثافت چرا موفق میشه هزاران نفر رو تو ایران خر کنه.بی بی سی قوی نیست. اشکال از اینجاست.)
  • محمد IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    6 0
    آفرین بر پوتین یکی باید جلوی این غربی های عوضی می ایستاد
  • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    4 0
    روسیه قطعا در مورد ارسال تسلیحات غربی_ اروپایی نظاره گر نخواهد بود / این تازه هشدار علنی روسیه است بعد از این هشدار، مسئولیت هر اقدامی از سوی روسیه برای نابودی این تسلیحات به گردن خود ارسال کنندگان سلاح غربی- اروپایی است / روسیه باید بداند که غربی ها آخر حیله گری هستند وقتی روسیه متعهد است که به اهداف غیر نظامی حمله نمیکند خوب غربی ها از همین راه برای انتقال سلاح به اوکراین استفاده میکنند و خودروهای غیر نظامی رو برای حمل سلاح استفاده میکنند درست همان کاری که ترکیه در مورد ارسال سلاح برای تروریست ها و معارضان سوری استفاده میکرد / تنها راهی که برای توقف ارسال سلاح به اوکراین به ذهن ما می‌رسد اینکه تمامی ورودی های مرزهای اوکراین رو با موشک های نقطه زن طوری بزنن که انگار خندق حفر کردند منتها قبل از این کار باید به غیر نظامیان مستقر در ورودی های مرزهای اوکراین هشدار دور شدن از نقاط مرزی را بدهند و راه های مشخصی. ا برای خروج زمینی غیر نظامیان و اتباع خارجی مستقر در اوکراین معین کنند که تحت کنترل نیروهای روسی باشد
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 2
    باشه
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      0 1
      دقیقا آفرین
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    3 0
    قشنگ معلومه غربی ها دوست دارند جنگ ادامه دار باشه
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    هنوز نتونسته باوجود دها جنگنده باردار قوی واواکس روی اوکراین پرواز ممنوع درستکنه
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 0
    ۴۵۰ میلیون یورو عربستان 2 میلیارد یورو خرید همش تموم شد بدونه هیچ دستاوردی ات اشغال میفرستن فقط

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس