تصمیم «تاریخی» فنلاند برای ارسال تسلیحات به اوکراین

سانا مارین، نخست وزیر فنلاند اعلام کرد که فنلاند به اوکراین کمک نظامی خواهد کرد. وی تاکید کرد که این یک تصمیم تاریخی برای ما است.

به گزارش مشرق، فنلاند، یکی از اعضای غیر متعهد اتحادیه اروپا اعلام کرد که پس از تهاجم روسیه به اوکراین تصمیمی «تاریخی» برای ارسال تسلیحات به کی یف گرفته است.

در این ارتباط سانا مارین، نخست وزیر فنلاند اعلام کرد که فنلاند به اوکراین کمک نظامی خواهد کرد. وی تاکید کرد که این یک تصمیم تاریخی برای ما است.

آنگونه که وزیر دفاع فنلاند گفته است این کمک تسلیحاتی شامل ۲۵۰۰ قبضه سلاح تهاجمی، ۱۵۰ هزار مهمات و ۱۵۰۰ سامانه موشک‌انداز خواهد بود.

این در حالی است که فنلاند با روسیه بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارد و به طور سنتی سلاح به مناطق درگیری صادر نمی‌کند.

در ساعات اولیه صبح پنجشنبه ۲۴ فوریه، روسیه پس از درخواست کمک جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از خود در برابر حملات شدید نیروهای اوکراینی، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این عملیات زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار داده است و غیرنظامیان در خطر نیستند. مسکو می‌گوید قصد ندارد اوکراین را اشغال کند، بلکه قصد دارد کی یف را خلع سلاح کند و تهدیداتش را متوقف کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    10 13
    همونایی هم که عضو ناتو نبودن از فردا عضو میشن. روسیه میمونه و حوضش
    • DE ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      3 3
      نکنه علم غیب داری! معلومه روس ها رو نمی شناسی . مگه عضو ناتو شدن به همین کشکیه؟
  • DE ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    5 4
    والدین این خانم از هم جدا شدند که در هر جای جهان اتفاق می‌افتد ولی هم پدر و هم مادر بعد از جدایی همجنس باز از آب درآمدند و با زوج مشترک ازدواج کردند مثل اینکه به روان و عقل این خانم زیباروی خیلی فشار آورده که عرف جهانی یادش رفته حتی فراموش کرده اگر روسیه اسلحه برای روس تبارهای فنلاند بفرستد که دو هفته دوام نمی‌آورد. آخه کسی که در خانه ی شیشه ای زندگی می‌کند که به طرف همسایه سنگ پرت نمی‌کند.
    • از شهرستان سراب IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      1 0
      دوست عزیز چند نصیحت برایت میکنم اولیش اینه آبروی کسی را نباید برد دومین نصیحت اینه نباید شنیده ها رو زود باور کرد سوما نباید کسی را بابت چیزی که خودش اختیاری در انتخاب نداشته شماتت کنی مثل انتخاب والدین چهارمین نصیحت اینه هرگز از ظالم حمایت نکن حالا ظالم فرقی نمیکنه روسیه باشه یا امریکا شرقی باشه یا غربی و اما در مورد ارسال اسلحه این خانم خیلی خوب میدونه بعد از اوکراین هدف بعدی فنلاند خواهد بود مگر اینکه عمری شبه مستعمره روسیه باشه و استقلالشو از دست بده ضمنا روسیه طی دهه های قبل بخشهای وسیعی از فنلاند رو جدا کرده جامعه روسیهای فنلاند بقدری راضی هستند که در محدوده فنلاند زندگی میکنند که دیوانه نشدند اسلحه بدست بگیرند شما گویا نمیدانید سوای از قومیت چیزی هست بنام حس وطنپرستی که به عنوان مثال من آذری زبان هم دارم و هرگز ایران را فدای ترکیه و اذربایجان نمیکنم
  • رضا IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 2
    خدائيش خوب جرات كردى ، دمت گرم !
  • IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 4
    بی‌شعور تاریخی
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    آفرین به فنلاند اگر در جبهه اوکراین روسیه پیروز بشه نوبت به فنلاند خواهد رسید
  • رضا IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    آخه اوکراین چه خطری میتواند برای روسیه داشته باشد؟ اگرامکانش هست یک مطلب بی طرفانه بنویسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس