روز دوم جنگ روسیه اوکراین

کاردار سفارت اوکراین در قاهره مدعی اسارت ۲۰۰ سرباز روس و کشته شدن هزاران نفر از نظامیان روسیه شد و پیش‌بینی کرد که جنگ طولانی شود.

به گزارش مشرق، «روسلان نیچای» کاردار سفارت اوکراین در قاهره، با اشاره به این که در ابتدا مقامات اوکراین شک داشتند جنگی آغاز شود، گفت که روسیه از سلاح «فروش گاز» به عنوان اهرم فشار اقتصادی و سیاسی بر کشورهای اروپایی و اوکراین استفاده کرده است.

به نوشته روزنامه «رای الیوم»، وی افزود که تمام تلاش خود را وقف تغییر موضع شرکا و دوستان خود در اتحادیه اروپا برای حمایت از کشورش به کار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

مسکو: آماده توافق هرچه سریع‌تر با اوکراین هستیم

بحران اوکراین، گواه بی‌اعتمادی ایران به غرب است

استقرار جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا در لیتوانی و استونی

نیچای طی یک کنفرانس خبری در مقر سفارت اوکراین در محله «المعادی» قاهره گفت که جنگی که روسیه علیه کشورش به راه انداخته یک جنایت واقعی است و دیگر اکنون تمام دنیا می‌دانند که اوکراین دیوار دفاعی در برابر کشورهای اروپایی است و ارتش روسیه با بلعیدن اوکراین متوقف نخواهد شد، بلکه به گسترش در شرق اروپا و کشورهای بالتیک ادامه خواهد داد.

کاردار سفارت اوکراین در قاهره با بیان این‌که موضع اروپا و آمریکا پس از شروع جنگ تغییر کرد، گفت: اکنون فشار بین المللی شدیدی بر روسیه وجود دارد.
وی افزود: وضعیت اکنون کاملاً با وضعیت سال ۲۰۱۴ پس از اشغال جنوب اوکراین توسط روسیه متفاوت است، زیرا رئیس جمهور وقت اوکراین، وزیر دفاع و دستگاه‌های مختلف در کنار روسیه بودند و دولت اوکراین هیچ کنترلی بر این نهادها نداشت.

نیچای با بیان این‌که اوکراین اکنون بسیار قوی‌تر شده است، گفت: ۲۰۰ روس اسیر و هزاران نفر از آن‌ها کشته‌ شده‌اند. رهبری روسیه به سربازان خود دروغ گفته و آن‌ها را فریب داده است که مورد استقبال اوکراینی ها قرار خواهند گرفت. ضمن این‌که مقاومت مردمی در هر نقطه‌ای از اوکراین وجود دارد و انتظار می‌رود که جنگ طولانی شود.

در حالی که امروز دوشنبه، هیأت‌های روسیه و اوکراین برای مذاکره به بلاروس  می‌روند، کاردار سفارت اوکراین در مصر گفت که کی‌یف مخالف مذاکره با مسکو در بلاروس بود، زیرا این کشور بی‌طرف نیست و با گشودن مرزهای خود به روی ارتش روسیه در جنگ علیه اوکراین شرکت کرد و شبهاتی وجود دارد که موشک‌هایی از بلاروس به سوی اوکراین شلیک شده باشد.

وی افزود که پیشنهادهایی برای انجام مذاکرات با روسیه در ترکیه، اسرائیل و چند کشور اروپایی دیگر وجود دارد. 

نیچای در ادامه تاکید کرد که اوکراین خواستار پیوستن به ناتو نشده و موشک‌های ناتو در اوکراین وجود ندارند. پوتین در حال نشر اکاذیب است و به دنبال احیای روسیه تزاری است.

کاردار سفارت اوکراین در مصر با بیان این‌که کشورش خواستار این است که مصر موضع روشنی اتخاذ کند گفت که برخلاف لبنان که تهاجم روسیه را محکوم می‌کند، قاهره بی‌طرف مانده است. 

پیشتر سفارت اوکراین طی بیانیه‌ای مطبوعاتی خواستار کمک تسلیحاتی، بشردوستانه و پزشکی مصر شده بود.

بلاروس اینک میزبان مقام‌های ارشد روسیه و اوکراین برای کاستن از تنش است و کرملین  ساعاتی پیش اعلام کرد هیئت روس با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های خارجه، دفاع و دیگر وزارتخانه‌های این کشور برای مذاکره با طرف اوکراینی وارد بلاروس شده است. صبح امروز نیز هیئت مذاکره کننده اوکراینی وارد بلاروس شد.

هرچند که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در یک بیانیه تلویزیونی کوتاه گفت که انتظار زیادی از دیدار هیأت‌های اوکراین و روسیه در روز دوشنبه ندارد و به نتیجه این مذاکرات خوش‌بین نیست.

 وی در این خصوص گفت: «من مانند همیشه به صراحت می‌گویم، واقعاً به نتیجه این دیدار اعتقاد ندارم، اما اجازه دهید آن‌ها تلاش کنند. تا هیچ شهروند اوکراینی تردید نداشته باشد که من به عنوان رئیس‌جمهور تلاش نکردم جنگ را در صورت وجود یک فرصت کوچک متوقف کنم».

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه صبح پنجشنبه  پیش (۲۵فوریه) در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد. بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و سامانه‌های موشکی ارتش روسیه، مواضع نظامی مختلفی از شرق تا غرب و شمال تا جنوب اوکراین را هدف قرار دادند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • CA ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    12 16
    این ادعا نیست فیلمهاش موجوده
    • ادعا RO ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      0 1
      زیاد جو گیر فیلم های ساختگی دولت اوکراین نشو قبل هم ادها میکردند خلبان شبه اسمان کیف نصف نیروی هوایی روسیه رو ساقط کرده که فیک بود
  • US ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    35 7
    نه دقیقا شش میلیون سربازان روس کشه شده اند. خود زلنسکی یهودی شمرده.
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    22 8
    اون طوری که اوکراینی ها آمار میدن الان باید ارتش اوکراین چند کیلومتری مسکو باشه!!!خخخ
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      2 1
      گل گفتی خخخخ خالی بندا و در کل مردم اکراین وقتی 5000 تا سرباز برای کشتار تو خاور میانه فرستادن اصلا به هیج جاشون نبود منم به هیج جام نیست که مردم اکراین کشته بشن
  • Ace IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    16 5
    اگه 2000 تا روس اسیر شدن پس 20000 تا هم اوکراینی اسیر شدن
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    15 1
    کاردار سفارت اوکراین در قاهره مدعی اسارت ۲۰۰ سرباز روس و کشته شدن هزاران نفر از نظامیان روسیه شد/// خالی بند فیلم هزاران جسد سربازان روس کو؟ لاشه اون 2تا هواپیمای ایلیوشین 76 که می گین زدین کو؟ نکنه مثل هواپیمایی که آمریکا میگه خورد به پنتاگون و آتش گرفت و تبخیر شد !! هواپیماهای غولپیکر ایلیوشین هم تبخیر شدن!! دو روز دیگه که اوکراین تسلیم بشه میخای چه دروغی سرهم کنی؟
  • DE ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    15 3
    اگر روس ها کریمه رو تصرف کنند رئیس جمهور دولت نژادپرست اکرائین نابود میشه.
    • DK ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      2 1
      کریمه را 8 سال قبل گرفتند.
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    9 22
    4300 سرباز روس به جهنم فرستاده شدند تا الان
    • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      4 2
      سربازهای سعودی و آمریکایی و اسرائیلی حتما میرن بهشت آنقدر خوبن و نایس هستن در راه انسانیت کشته میشن .
    • DE ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      3 1
      اونا به بهشت و جهنم اعتقاد ندارن. آمریکا بیست هزار کشته فقط توی عراق داد و آخرش هم خالی کرد و رفت ولی روس‌ها اومدن که بمونن یعنی به یم وجبی مرزهای اروپای غربی رسیدن و فقط لهستان مونده که اونم سه سوتی بیتی و گیتی و هوش گلدی میشه.
    • IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      3 1
      بپا بی بی سی پدرسوخته خرت نکنه. بهشون بگو 4500 تا پیشکش. لطفا فیلم 450 تاشون رو منتشر کنین. غرب متخصص حرومزادگی و دروغگویه.
  • مرگ بر ناتو FR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    15 8
    بنظرم پوتین معتمد تره زنده باد پوتین قهرمان
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 1
    اینجور که ایشان میگه لشکری را نابود کردند در عرض سه روز . پس تا پایان یکماه باید جنگ تموم بشه ، طولانی معنی نداره
  • DE ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 0
    سفیر اوکراین در قاهره آدم را یاد وزیر اطلاعات بامزه ی صدام می‌اندازه وقتی که در بغداد با خبرنگاران مصاحبه میکرد پشت سرش تانکهای آمریکایی در حرکت بودند ولی میگفت هیچ سرباز آمریکایی جرات وارد شدن به عراق را نداشته.
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    از یک طرف ناراحت همیشگی هستیم که چرا اسکندر، مغول، محمود افغان، انگلیس، روسیه تزاری، صدام، ... (بجز اعراب بخاطر آوردن اسلام) به ایران حمله نمودند ولی حالا از فعال شدن دوباره پیشه ی یکی از اشغال کنندگان بالایی ایران بخاطر آنچه که شبیه سر ما آوردند و حالا بر سر برادر نحیف اسلاو خود می آورد، آنرا مورد تایید تلوحی قرار میدهیم!!!!؟
  • DE ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    احتمال هم هست که سرباز روس کشته یا زخمی شده جنگه دیگه ولی زلنسکی دلقک و ویتالی کلیچکو ملیجک مرکل و شهردار کیف که رفتن توی چاه فاضل آب قائم شدن اونم نه توی کیف بلکه شهر مرزی با لهستان که به زودی مثل قذافی پیدا میشن و توسط مردم بلای قذافی سرشون می‌آد. جنگه دیگه.
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 1
    اتفاقا امشب سر تیتر خبر شبکه الجزیره ، راجع به حمله بیرقدار به اهداف زوسی بود
    • ساسان IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      0 0
      بیرقدار اگه مالی بود روس‌ها با خیال راحت از رو جاده آسفالت چندین کیلومتر بصف حرکت نمیکردن. اینا همش تبلیغ غربیهای دروغگوست.
  • محمد حسین IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 1
    جنگ اوکراین با روسیه باید چیزهای زیادی را به سیاستمداران و هیئت حاکمه نظام آموخته باشد و آن این است که موشک ،سلاح هسته ای ،نیروهای نظامی متعدد و حتی مزدور در نبردهای بزرگ کارساز نیست . تنها و تنها موجودیت کشورها و حکومتها در گرو رضایت مردم آن کشور از حاکمان است.
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 1
    به نظرم پوتین به پایان خود نزدیک شده
  • علی IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    الان آمارشون رفته بالا حدود ۳۰۰ میلیون روسی اسیرشدند ۵۰۰ میلیون هم کشته دادند
  • حامد IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 0
    حداقل یک سند و مدرک معتبر هم نشون بدید. گویا تمامی دولتمردان اوکراینی دلقک تشریف دارند
  • قادر مهری IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 1
    حامیان ارمنی ها اینجا حامیان روس های بی دین شدند
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    خخخخخخ ‌..... دقیقا ( لاف در غرب ) که میگن نمونه بارز این​ (شاسگولف اکراینی) هست. بزغاله خود غربیها هم سر گیجه گرفتن!!! چون کاملا از قدرت وحشتناک روس‌ها خبر دارند و میدونن اگه اراده می‌کرد در عرض چند روز براحتی کل اکراین رو می‌گرفت، حالا این روسها هستند که همه رو متحیر کردن و کسی از حرکت بعدشون خبر ندارن. حالا شاسگولفها هی چرند بگن...
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    حقیقت تلخ اینست اگر همان عهدنامه های ننگین ترکمانچای و گلستان نبود از دویست سال قبل نام خلیج فارس، خلیج روس شده بود و وصیت پطر کبیر گور به گور شده هم اجرا شده بود.
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    غلط کرده روسیه مرگ.بر روسیه زنده باد زلنکسی بی باک
  • فریبا IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    پوتین پیروز است چون حق یگانه راه پیروزیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس