رایزنی تلفنی ماکرون و بن سلمان درباره تحولات اوکراین/ ریاض: به توافق اوپک پلاس پایبندیم

رئیس جمهور فرانسه و ولیعهد عربستان سعودی طی یک تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات بحران اوکراین رایزنی کردند.

به گزارش مشرق، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی گفتگو کرد. رایزنی و گفتگوی این دو طرف به صورت تلفنی انجام شد.

در تماس تلفنی ماکرون با ولیعهد عربستان دو طرف درباره اوضاع اوکراین و تأثیر این بحران بر بازار انرژی گفت‌وگو کردند.

طی این تماس تلفنی محمد بن سلمان به توجه عربستان نسبت به ثبات و توازن در بازارهای نفت و تعهد این کشور بر توافق اوپک پلاس تأکید کرده است.

رئیس جمهور فرانسه و ولیعهد سعودی در جریان تماس تلفنی مذکور آخرین تحولات مربوط به بحران اوکراین را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند. دو طرف همچنین در خصوص تحولات منطقه‌ای نیز رایزنی کردند.

رئیس جمهور فرانسه و ولیعهد سعودی بر لزوم اتخاذ راهکارهای مناسب به منظور تقویت روابط و مناسبات میان ریاض و پاریس در تمامی زمینه‌ها تأکید کردند. این درحالی است که پیش از این مصر خواستار برگزاری نشست فوق العاده اتحادیه عرب برای بررسی بحران اوکراین شده بود.

تشدید تنش در اوکراین، بهای نفت را به سطحی بی سابقه از سال ۲۰۱۴ رساند، اما با این وجود قیمت‌ها ممکن است همچنان متزلزل و بی ثبات بماند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

وی بامداد روز پنجشنبه طی یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از عملیات نظامی ارتش روسیه در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس