پوتین برای حل دیپلماتیک بحران اوکراین آماده است

نخست وزیر انگلیس با استقبال از گفتگوی تلفنی پوتین و ماکرون گفته است که براساس این گفتگو پوتین برای حل دیپلماتیک بحران اوکراین آماده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس درباره وضعیت اوکراین با «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه گفت‌وگو کرد.

براساس گزارش‌ها، در این گفتگوی تلفنی «جانسون» به رئیس جمهور فرانسه گفته است که «تعهدات» اعلام شده از سوی «ولادیمیر پوتین» نشان‌دهنده گشودگی مسیری برای گفتگو بر سر بحران در شرق اروپاست و نشان می‌دهد که پوتین آماده درپیش گرفتن راه حل دیپلماتیک درباره بحران اوکراین است.

بیشتر بخوانید:

پوتین دنبال ایجاد «روسیه بزرگ» است

دفتر بوریس جانسون در بیانیه‌ای گفت: «نخست وزیر در این گفتگو خاطرنشان کرد که تعهدات پوتین به ماکرون نشانه خوشایندی است که او ممکن است همچنان مایل به یافتن راه حل دیپلماتیک باشد.» براساس این بیانیه، جانسون همچنین تاکید کرد که صدای اوکراین باید در هر بحث و نشستی مورد توجه قرار گیرد.

به گفته لندن، ماکرون و جانسون توافق کردند که اوکراین نیز می‌بایست به تعهدات خود در توافق صلح مینسک عمل کند.

رهبران فرانسه و انگلیس همچنین بر لزوم عقب‌نشینی پوتین از تهدیدات فعلی و خروج نیروهای نظامی روسیه از مرز اوکراین تأکید کردند.

پیش از این در اوایل روز یکشنبه، پوتین و ماکرون به ابتکار طرف فرانسوی گفتگوی تلفنی داشتند. به گزارش رسانه‌ها، رؤسای جمهور رووسیه و فرانسه درباره برگزاری جلسه گروه سه جانبه (روسیه، اوکراین، سازمان امنیت و همکاری اروپا) که قرار است به زودی برگزار شود، توافق کردند. رئیس جمهور روسیه همچنین به ماکرون اعلام کرده است که قصد دارد پس از پایان رزمایش مشترک، نیروهای خود را از بلاروس خارج کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    1 0
    بیست درصد قومیت اوکراین روس هستند و علاوه براین 45 درصد به زبان روسی حرف می زنند پس ارتش روسیه لازم نیست در روی زمین با ارتش اوکراین بجنگد و کافی است فقط پشتیبانی هوایی انجام دهد
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    1 0
    روسیه براحتی می تواند با سرنگونی دولت و نابودی ارتش اوکراین در صورت عدم تمکین ارتش اوکراین جنگ داخلی سوریه را در اوکراین تکرار کند
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    1 0
    خارکف پایتخت اوکراین یا اوکراین شرقی باید بشود و این کشور به فدراسیون تبدیل گردد
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    1 0
    روسها اوکراین را به فدراسیون تبدیل نمی کردند اگر اوکراینی ها تضمین می دادند از خاک این کشور جنگی آغاز نمی شود ولی مقامات اوکراین قبول نمی کنند طرح صلح با روسیه امضا کنند کار اوکراین تمام است
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    0 0
    تنها راهکار برای روسها 1- تصرف کیف 2- در صورت ناتوانی گزینه 1 جدایی کامل بخش شرقی اوکراین از بخش غربی اوکراین است نه جدایی دونباس اینطوری باقی روسها در داخل خاک اوکراین در اقلیت واقع می شوند اما اگر منطقه دونباس هم در خاک اوکراین باقی بماند روسها در این کشور حایز اکثریت جمعیت می شوند استقلال دونباس سم مهملکی برای روسیه است و هرکس این پیشنهاد را می دهد علیه منافع روسیه دارد نظر می دهد روسیه باید شورشیان را در گام اول از کاخ ریاست جمهوری کیف بیرون باید بیندازد و در مرحله بعد دولت موقت در این کشور اعلام نماید بعد برگزاری انتخابات سالم از این کشور خارج شود
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    0 0
    هدف روسیه از تاخیر در حمله به اوکراین ایجاد شکاف در ناتو و سپس کودتاچیان شهر کیف است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس