بایدن برای جلوگیری از افزایش قیمت سوخت دست به دامان عربستان شد

رئیس‌جمهور آمریکا برای مجاب کردن عربستان سعودی به افزایش تولید نفت دو مقام کاخ سفید را عازم ریاض کرده است.

به گزارش مشرق، شبکه خبری سی‌ان‌ان می‌گوید کاخ سفید برای اعمال فشار بر عربستان سعودی جهت افزایش تولید نفت در بحبوحه بحران اوکراین دو مقام ارشد آمریکایی را عازم ریاض کرده است.

مطابق این گزارش، «برت مک‌گورک»، هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه در کاخ سفید و «آموس هاچشتاین»، معاون امور انرژی در وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در ریاض حضور داشتند.

این سفر در بحبوحه نگرانی‌های دولت بایدن از افزایش قیمت سوخت به دلیل تشدید تنش‌ها بر سر بحران اوکراین انجام شده و هدف از آن لابی‌گری با عربستان سعودی جهت تولید بیشتر نفت خام و ایجاد ثبات در بازار بوده است.

یک مقام آمریکایی به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت سعودی‌ها به دلیل تعهداتشان به اوپک‌پلاس تمایلی به تغییر در میزان تولید نفت نداشته‌اند. اوپک‌پلاس، کنسرسیومی متشکل از کشورهای تولیدکننده نفت است که روسیه را هم شامل می‌شود.

سفر مقام‌های کاخ سفید در شرایطی انجام می‌شود که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و سلمان بن عبدالعزیر آل سعود، پادشاه عربستان سعودی هفته گذشته با یکدیگر به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند. دو طرف در آن تماس تلفنی بر ضرورت اطمینان یافتن از «ثبات در بازار انرژی» تأکید کردند.

جو بایدن روز سه‌شنبه در یک سخنرانی مدعی شده بود که بعید است حمله روسیه به اوکراین لطمه‌ای به آمریکایی‌ها نزند. او گفت: «این حمله ممکن است روی قیمت حامل‌های انرژی ما اثر داشته باشد. بنابراین، ما به دنبال برداشتن گام‌هایی جدید برای کاستن از فشار بر بازارهای انرژی کشورمان هستیم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس