کد خبر 1341021
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
رویارویی بن سلمان با بایدن بر سر نفت!

بایدن به بن سلمان فشار آورده تا برای کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی نفت بیشتری را تولید و عرضه کند ولی سعودی ها به این درخواست بایدن وقعی ننهاده اند.

به گزارش مشرق، سی ان ان گزارش داد که کاخ سفید این هفته دو تن از مقامات خود را به عربستان سعودی فرستاد تا بر ریاض فشار بیاورند تا نفت بیشتری تولید و به بازارهای جهانی عرضه کند، تحلیلگران عمده دلیل این امر را ترس از افزایش شدید قیمت انرژی در صورت تهاجم قریب الوقوع روس‌ها به اوکراین می‌دانند.

به گزارش این شبکه، یک مقام آمریکایی در گفتگو با سی ان ان تأیید کرد که «برت مک گورک هماهنگ کننده شورای امنیت ملی در امور خاورمیانه و آموس هوخشتاین، نماینده وزارت امور خارجه در امور انرژی، دیروز چهارشتبه به عربستان سفر و برای تقویت همکاری‌ها در سطوحی بسیار بالاتر از گذشته به توافق رسیدند، هر چند که در حاشیه این بازدید و سفر از ریاض آمریکایی‌ها برای تولید بیشتر نفت و ثبات بازارها به عربستان فشار آورده است.

این مقام مسئول گفت: سعودی‌ها به دلیل تعهدات خود به اوپک + در برابر هرگونه تغییر در تولید مقاومت کرد.

سفر این مقامات به عربستان سعودی پس از تماس تلفنی بایدن و سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی در هفته گذشته انجام می‌شود که طی آن آنها "اطمینان از ثبات عرضه انرژی در بازارهای جهانی " را بررسی کردند.

بایدن در سخنرانی روز سه شنبه خود گفت: «بعید است که حمله روسیه به اوکراین به آمریکایی‌ها آسیب برساند.

وی ادامه داد: البته ممکن است این امر بر قیمت انرژی ما تأثیر بگذارد، بنابراین اقدامات زیادی را برای افزایش تولید نفت در سراسر جهان و جبران قیمت نفت انجام خواهیم داد.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده بارها از تولید کنندگان نفت در خلیج فارس خواسته که تولید و عرضه خود را افزایش دهند تا قیمت بنزین که هم اکنون دوبرابر بیشتر از دوران ماقبل کرونارسیده کاهش یابد.

با این حال سعودی‌ها گفته‌اند که بیش از آنچه که در سال گذشته به عنوان بحشی از توافق اوپک پلاس توافق کرده‌اند، نفت تولید نخواهند کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس