زلنسکی: زندانیان اوکراینی در ازای شرکت در جنگ آزاد می‌شوند/ خواستار عضویت فوری اوکراین در اتحادیه اروپا هستیم

رئیس‌جمهور اوکراین با درخواست برای اخراج روسیه از عضویت دائم شورای امنیت سازمان ملل، بر لزوم ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز کشورش تاکید کرد.

به گزارش مشرق، «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بامداد سه‌شنبه با بیان اینکه زمان اعمال منطقه پرواز ممنوع در حریم هوایی این کشور رسیده، از متحدان غربی خود خواست این امر را اجرایی کنند.

زلنسکی ضمن اشاره به تحریم‌های غرب علیه روسیه، مدعی شد: «آنها اقتصاد روسیه را نابود کردند تا نشان دهند بشریت قادر به دفاع از خود است. روسیه طی پنج روز، ۵۶ حمله موشکی و ۱۱۳موشک کروز به سمت اوکراین شلیک کرد».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی با بیان اینکه بعد از بمباران «خارکیف» باید منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین ایجاد شود، گفت: «زمان آن فرا رسیده است که به ایجاد منطقه پرواز ممنوع برای هواپیماها، بالگردها و موشک‌های روسیه فکر کنیم».

رئیس‌جمهور اوکراین با درخواست برای اخراج روسیه از عضویت دائم شورای امنیت سازمان ملل، ادعا کرد: «کشوری که مرتکب جنایات جنگی شده است نباید عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل بماند».

بر اساس این گزارش، زلنسکی در ادامه ادعاهای خود افزود: «مذاکرات امروز با روس‌ها درباره تاثیر بمباران شهرها و سرزمین های اوکراین انجام شد.  مذاکرات با روسیه هنوز به نتیجه مطلوب برای اوکراین نرسیده است».

شبکه «تی.آر.تی» نیز گزارش داد: «زلنسکی فرمان لغو موقت روادید ورود برای هر خارجی که مایل به جنگ در طرف اوکراین علیه نیروهای روسی باشد را امضا کرد».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بختیاری US ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    6 2
    زلنسکی نادان بادست خود مکانی برای تروریست های داعشی ایجاد میکند.بعداز جنگ با روسیه احتمال خیلی زیاد اوکراین سوریه جدید خواهد شد.از چاله به چاه افتادن کاریست که دلقک اوکراینی انجام می دهد.
  • DE ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    5 1
    تویکی بهتره بری تو سوراخ موش ات قایم بشی.
  • mojtaba SE ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    4 1
    خوشم میاد که خیلی فداکارانه و مقتدر (یاد روحانی و ظریف افتادم برای حراج کشور)در صف ,هم تخریب و هم جنگ داخلی و هم نابودی اوکرائین ایستاده.درسش رو خوب بلده و خیلی خوب با سیاست بازی رولش رو برای سیاستمدارهای فاشیست انگلیس و امریکا بازی کرد ..واقعا مشرق امثال این بی ارزش رو نباید ریخت تو کویر نمک؟؟تخمین میزنم ما تو کشورمان یک 2 میلیون اینجوری داریم که زلنسکی همتی رو میخاستن و میخوان اما فعلا تو عوام فریبی 20 میلیون منفعل کم آوردن و منتظر فرصت هستند و پولهاشون هم همچنان از طریق صرافیها میرسه.و یکی دوتا مثل زیبا کلام و اراجیف کو رو بلندگو نگه داشتن و بقیه مثل عقرب زیر سنگ پنهان شدن که سر فرصت ایران رو مثل زلنسکی بباد بدن..پاینده ابر قدرت اتمی ایران پاینده رهبر
  • موسوی IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 0
    به نام خدا برادران شاخه سیاسی مجاهدین خلق (اصلاحطلبان) منتظر چه هستند بند پوتین ها را بسته عازم اوکراین شوند
  • SE ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    4 1
    احمق دلقک! بد جوری مهره امریکا برای ایجاد جنگ و پرکردن حساب شرکتهای اسلحه سازی امریکا شدی آنهم به قیمت نابودی کشور و مردمت
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    3 1
    زلنسکی..... خورد با اربابانش!!!
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    جناب اقای زلنسکی این دفعه را ببخشش و صلح کن این سربازان روسیه هم پدر مادر دارند اشک آنان مقدسه دنیا ارزش این ها را ندارد . پوتین زنگ بزنه به جناب زلنسکی تموم بشه بره
  • محمدایوب IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    اکنون دیگر وقت عمل رسید عمله های آمریکا شاخه سیاسی منافقین (استهاله طلبان) سریعا جهت حمایت از خلق به زلنسکی قهرمان بپیوندید درها به رویتان بازشد. پادوها .سربازها به فرماندهی کاج زاده وزرگوی زشت کلام به پیش. آمریکا برای پشتیبانی چندین کامیون پوشک برایتان ارسال خواهد کرد ملیجک نیلوفر ابتکار را هم ببرید در بسته بود از دیوار بره بالا
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    سخنان و جهاد کلامی مقام معظم رهبری حفظه الله در تبیین وضعیت موجود جهان امروز کاملا روشن و واضح و در تقبیح اشغالگری بیان شد و عامل اصلی را هم آمریکای جنایتکار و اذناب ناپاکش اعلام کردند که با کارشکنی در جای جای دنیا از جنگ ارتزاق می کنند و با تهدید مرزهای امنیتی هر کشوری قصد بر هم زدن آسایش همسایگان در هر منطقه ای از جهان را داشته و دارند و به تبع آن باعث بر هم زدن هژمونی امنیتی و اقتصادی هر منطقه ای شده اند و البته به احتمال بسیار زیاد تنش و جنگ بین روسیه و اکراین و جنگهای قومیتی در مرزهای آنها هم از این قائده مستثنی نیست و ظاهرا تغییر ساختار امنیتی در مرزهای روسیه و اکراین و نزدیکی فکری دولت اکراین بعد از انقلاب مخملی به پیمان ناتو که تهدیدی برای امنیت ملی روسیه بوده عامل این جنگ اعلام شده .( ما در بطن اتفاق نبوده و نمی دانیم شاید این یک بهانه از طرف روسیه بوده و مشابه شرایط شروع جنگ آمریکا با صدام حسین به بهانه سلاح گشتار جمعی و اشغال عراق باشد ، البته خداوند به نیتها آگاه است الله اعلم ) . اما جدای از این حوادث فلسطین یک کشور مستقل اسلامی است که توسط استعمار پلید انگلیس اشغال و سپس به صهیونیستهای بی وطن سپرده شد.باید به این مردک مزدور غرب گفت چرا اخراج انگلیس و آمریکا را از شورای امنیت درخواست نمی کنید؟!!!! قلم خیلی حساس است و به اندازه باریکی تار مو فاصله ما بین حقگوئی و طرفداری است . خیلی باید مواظب بود زیرا مومن به خدا از ظلم طرفداری نمی کند اما از گفتن حق نیز ابائی ندارد . به هر حال جنگ برای مردم غیر نظامی اکراین همانقدر سخت است که برای مردم سوریه و فلسطین و عراق و افغانستان و لبنان و هر کجای دیگر و البته اگر همه متجاوزان مخصوصا نیروهای تفرقه انداز خارجی بالاخص آمریکای جنایتکار و رژیم اشغالگر صهیونیستی تقبیح شوند این عین حقگوئی است و شاید این درس عبرتی باشد که مردم کشورها با پناهنده شدن به ظالم و طرفداری از جنایتها و یا سکوت در برابر آن جزو اذناب او نشوند و مورد خشم خداوند قرار نگیرند. اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      0 0
      اشغال ایران گرفتن شهر های شمالی ایران توسط روس ها حمله اعراب به ایران دزدی های میلیاردی مسئولین هم فقرمردم هم تقصیر امریکای جنایتکار است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس