کد خبر 1346804
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
حمله‌های توپخانه‌ای در خارکیف

به دنبال خروج ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا از لوهانسک و دونتسک، ناظران این سازمان از خارکیف و خرسون هم خارج شدند.

به گزارش مشرق، دفتر سازمان امنیت و همکاریهای اروپا (OSCE) روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای ناظر این سازمان در ادامه خروج نیروهای خود از اوکراین شهر خارکیف را تخلیه کرده و به دنیپر نقل مکان کرده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، روز اول مارس نیز ناظران گشتی این سازمان اروپایی از شهرهای دونتسک و لوهانسک و دیگر مناطقی که تحت کنترل دولت اوکراین نیست خارج شده و در شُرف خروج کامل از این کشور هستند. 

بیشتر بخوانید:

مواجهه آمریکا با بحران اوکراین

سازمان امنیت وهمکاری اروپا در بیانیه خود در این زمینه همچنین اعلام کرد، با توجه به ادامه درگیریهای نظامی و حملات خمپاره‌ای در خط خط مقدم، ناظران این سازمان در شهر خرسون در حال نقل مکان به پناهگاههای امن هستند.

تاس افزود: رئیس تیم ناظران و مدیر ارشد این سازمان تا زمان تکمیل روند تخلیه ناظران این سازمان در اوکراین باقی خواهند ماند. 

سازمان امنیت و همکاری اروپا روز سه شنبه اعلام کرده بود که اعضای تیم این سازمان لوهانسک و دونتسک را به مقصد روسیه ترک کرده‌اند و از خروج اغلب نیروهایش از اوکراین خبر داد. 

سازمان امنیت و همکاری اروپا ماموریت خود را از مارس 2014 و با موافقت 57 عضو این سازمان آغاز کرده بود. این سازمان سه مقر اصلی در کی‌یف، لوهانسک و دونتسک مستقر کرده بود. 

در پی تحرکات اخیر غرب در نزدیکی مرز روسیه، پوتین روز پنجشنبه هفته گذشته (پنجم اسفند ماه) دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد و کشورهای اروپایی به جای تنش‌زدایی در این چند روز، اقدامات شدیدی را علیه روسیه اتخاذ کردند و کشورهای عضو اتحادیه اروپا حریم هوایی خود را بر روی پروازهای روسیه بستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    ناظران و بازرسان سازمان همکاری امنیت اروپا؟ شما بخونید ناتو خیلی بهتره چون تماما آموز دیده ی ناتو و سی آی ای هستن. ای غرب وحشی خر خودتی و دیگه با گورباچف خائن یهودی الاصل طرف نیستی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس