کد خبر 1346809
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
بدعهدی 8 شرکت برای پرداخت سود سهام عدالت

آخرین خبرها حاکی از آن است که با وجود پیگیری‌های مستمر سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده گذاری مرکزی، تاکنون هشت شرکت سرمایه‌پذیر، سود سهام عدالت سال ۹۹ را پرداخت نکرده‌اند.

به گزارش مشرق،‌ بعد از آزاد سازی سهام عدالت، امور مربوط به سهام عدالت دچار یک رها شدگی شد،‌ از مدیریت شرکتهای استانی سهام عدالت و برگزاری مجامع شرکتهای استانی تا سایر امور سهام عدالت،‌دچار یک بی مدیریتی شده است.

بیشتر بخوانید:

کلاهبرداری در پوشش سهام عدالت

سال گذشته که قرار بود سود عملکرد شرکتهای سرمایه‌پذیر تا پایان اسفند پرداخت شود، نصف سود در اسفند سال قبل و نصف دیگر در تیر ماه ۱۴۰۰ واریز شد و در نهایت هم شرکت مخابرات ایران به بهانه داشتن طلب از دولت از پرداخت سود سهام عدالت ۴۹ میلیون سهامدار خود داری کرد.

ماسله سود سهام عدالت که در مجامع شرکتها تصویب می‌شود،‌حق الناس سهامداران است که باید در اسرع وقت و در موعد قانونی حداکثر ۸ ماه بعد از مجمع عمومی شرکت به پرداخت شود،‌اما برخی مدیران از مساله مهم حق الناس به راحتی چشم پوشی می‌کنند و به بهانه‌های مختلف پول مردم را واریز نمی‌کنند.

بررسی‌های خبرنگار فارس از منابع مربوط نشان می‌دهد که از ۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر حاضر در پرتفوی سهام عدالت،‌ شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مخابرات ایران، گروه مپنا و صنایع سیمان دشستان، هیچ مبلغی را برای سود سهام عدالت پرداخت نکرده‌اند.

همچنین شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، شرکت پالایش نفت بندرعباس، فولاد خوزستان و پالایش نفت تبریز بخشی از سود سهام خود را به حساب‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز کرده‌اند تا این شرکت نتواند سود سهامداران عدالت را در یک مرحله و به صورت کامل، قبل از پایان سال جاری به حساب ۴۹ میلیون سهامدار عدالت پرداخت کند.

این در حالی است که احسان خاندوزی وزیر اقتصاد نیز در هفته‌های گذشته طی سخنانی در جمع خبرنگاران در خاتمه جلسه شورای عالی بورس و اوراق بهادار اعلام کرده بود، بر اساس دستور این شورا سود سهام عدالت تا پایان امسال به حساب این سهامداران واریز می‌شود. 

در همین حال علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری با رسانه‌ها اعلام کرده بود: توزیع پرداخت سود سهام عدالت را تا پایان امسال انجام می‌شود و این هدیه دولت، بیش از دو و نیم برابر بیشترین سودی است که تا کنون پرداخت شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    4 0
    سلام وقتی مسئول گرفتن سود ها به جای بازخواست شرکت ها وملزم کردنشون به پرداخت سود اظهار امید واری می کنه که شرکت ها سود رو واریز کنن نمی شه بیشتر از این انتظار داشت
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    2 0
    چه کاری هست به مردم سود بدید، شرکت ها سود خودشون بردارن، بیان سهام هم پس بگیرن، راضی به این همه زحمت نیستیم
  • DE ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    16 0
    دردسرای سهام عدالت کم بود میخان به پدر و مادر بچه سوم زمین هم بدن. تصور کنید یه میلیون قطعه زمین بین مردم تقسیم بشه. چه کار احمقانه ایه آخه
  • جهان IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    4 0
    از این سود دادن شما نتیجه میگیریم که اصلا بورس حرف مفت است ۱۰ درصد از سال ۹۸ مونده سود سال ۹۹ هم همه شرکت ها پرداخت نکردند. پس بورس رو الکی سر پا نگهش داشتند تا باز هم کلاه مردم رو بردارند.
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    4 0
    فعلادزدی واختلاس همه مثل اینکه ارث مراشون هست نمیدونندکه همه چی مال ملت هست ودست ایناامانته..خیانت به امانت ..خداازشون نگذره ک میبینندملت دستشون به جایی بندنیست دارندمیدزدندوچپاول میکنندباخون مردم زندگی می چرخونندخداکه دستش میرسه بهشون☝️
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    4 0
    برای دوزارپول که حق مردم هست ودرمقابل این ابر تورم مثل قطره اب دراقیانوسه نزدیک دوماه هست بالای 1000تا مطلب ومصاحبه ونظر ازطرف مدیران وعده داده شده وهرکدام هم بادیگری متفاوت هست انوقت انتظاردارید اقتصاد کشور بااین مدیران سامان بگیره اقایان ابرتورم هولناک حاصل همین بی برنامگیهاست اقتصاد علمه با کارهای نمایشی ودستور ی مشکل بدتر میشه
  • ازکار افتاده بدبخت تامین اجتماعی IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    سود سهام عدالت چیست سود سهام عدالت سودی است که دولت قبل از عیاد ماهرمضان 22بهمن وزمانی که واقعا مردم در تنگنا قرار میگیرند وخونشون بجوش میاید دلت قول دادن میدهد وبعد از ان که مردم رو امید وار میکنند هروز با بهانه وسوسه های بیهوده سنگ اندازی میکند تا به بهانه ای این سود را هم ندهد تا کلاه گشادی برسر مرد گذاشته باشد تا بوده یک عده دزدی کردند وجیبشون رو پرکردند ویک عده هم از گرسنگی بمیرند
  • حسین IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    2 0
    سلام.یعنی اونقدرمسئول باکفایت داریم بلیدصادرکنیم.یک سودکوچک رو نمیتونه بگیره بده به ملت میخوان از خارجی ها حق بگیرن.اومده به بچه زمین میده آخه بیشعور بیین پدرمادر بچه خونه داره یانه.بیشعور اول ببین چرا جوان ها ازدواج نمیکنن وزوج ها بچه دارنمیشن و طلاقم میگیرن همش از بی لیاقتی ودزد بودن مسئولانه خدا محوتون کنه که نکنه خودملت محوتون خواهند کرد.تشکرازمشرق
  • علی IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    همه ما سهامداران سهام عدالت فقط؟از؟رئیس جمهوری انتظار پیگری واجرای عدالت در پرداخت سود سهام بی عدالت راداریم وبس.چون به همه مسئولین ودست اندرکاران بی اعتماد شده ایم.اگه دولت ووزیر اقتصاد با جدیت واقتدار پیگر حق الناس باشد هیچ شرکتی ومسئولی نمی تواند سرپیچی کند. همچنان منتظرالطاف کریمانه ریاست محترم جمهور درحل معیشت هستیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس