کد خبر 1347082
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
ادعای وزیر جنگ تل‌آویو: ایران مشکل جهان و منطقه است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تاکید بر لزوم جلوگیری از تقویت ایران در حوزه هسته‌ای، مدعی شد چه توافقی در وین حاصل شود چه نه، تل‌آویو به اقدام علیه تهران ادامه می‌دهد.

به گزارش مشرق، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تکرار عجز و لابه‌های نخ‌نماشده علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت که تهران مشکلی برای جهان و منطقه غرب آسیا است.

گانتز طی سخنرانی در دانشکده نظامی در حیفا، ادعا کرد که اسرائیل هرگز از اقدامات برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی دست نخواهد کشید، زیرا توافق بین تهران و قدرت‌های جهانی قریب‌الوقوع به نظر می‌رسد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، وی در این‌باره مدعی شد: «در هفته‌های آینده، شاید حتی در روزهای آینده، ممکن است توافق هسته‌ای بین قدرت‌های [جهانی] و ایران امضا شود».

وزیر جنگ رژیم کودک‌کش اسرائیل ادامه داد: «چه این اتفاق بیافتد یا نه، اسرائیل به هر کاری که لازم باشد برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک تهدید وجودی و داشتن قابلیت اتمی ادامه خواهد داد».

بر اساس این گزارش، گانتز در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود افزود: «ما به فعالیت دیپلماتیک خود ادامه خواهیم داد، زیرا ایران قبل از هر چیز یک مشکل جهانی و منطقه‌ای است و به ساخت نیروی نظامی خود ادامه خواهیم داد. همه ابزارها روی میز هستند».

وی همچنین مدعی شد: «حتی در صورت امضای توافق، ما هرگز فعالیت در مجاری دیپلماتیک را با هدف تشدید نظارت بر ایران و با عواقب واقعی و دردناک برای هرگونه نقض [توافق] و پیشرفت در توسعه هسته‌ای متوقف نخواهیم کرد».

اوایل روز چهارشنبه، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز گفته بود که تل‌آویو باید مطمئن شود که ایران به سلاح اتمی دست پیدا نمی‌کند.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای خود متهم کرده‌اند که ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است. تهران تاکید دارد که به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

ایران  در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد و علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

در حالی که دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها علیه ایران در وین جاری است،   «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز خوشبینی نسبت به رسیدن به یک توافق خوب در مذاکرات وین، در دیدار «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مونیخ اظهار داشت: اکنون وقت آن رسیده که آمریکا و سه کشور اروپایی با اخذ تصمیم‌های سیاسی لازم، نشان دهند اراده واقعی برای رسیدن به توافق در کمترین زمان را دارند. اگر ابتکارات ایران نبود، تا این حد به توافق نزدیک نبودیم، ولی طرف مقابل باید بداند تهران خطوط قرمز خود را نادیده نخواهد گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    9 5
    خخخخخ وقتی روسیه تحریم شه تعداد زیادی کشور میان میچسبن به ما دیگه اسرایل محو میشه
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      8 6
      خود روسیه هم با چسب دوقلو بهتون نمیچسبه خخخخ
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      2 7
      سوختی جواب دهنده
    • NL ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      4 3
      مورچه چیه کله پاچش چی باشه خود روسیه رو ما ادم حساب نمیکنیم فکر کردی همه مثل تو هستن ارزو داشته باشن جای سگ های تو هواپیما باشن بیچاره خخخخ
  • نیما IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    31 9
    مشکل جهان رژیم صهیونیستی است نه ایران رژیم صهیونیستی محو خواهیم کرد
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    22 6
    اسرائیل که خود غده سرطانی است و بزرگترین مشکل دنیا، ایران را مشکل دنیا معرفی کرده خخخخ
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    26 11
    وقتی همه دنیا با میمونا رو درخت زندگی میکردن ایران تمدن داشت بعد این بوزینه ایران رو مشکل جهان میدونه! ایران خود جهانه بوزینه!
    • ساسان IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      3 5
      آفرین، احسن ،گل گفتی،فدای تو هموطن ایراندوست.این بوزینه خودش در حوزه تمدنی ما ناحق وبا غصب زمین ما ،اونو نجس کرده،باید با یه جوراب کهنه دم این موش کثیف ومتعفن رو بگیریم بندازیم اونجایی که اومده.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    18 8
    ههههه. اسرائیل مشکل منظومه شمسی ئه. حتی وجود اسرائیل کهکشان راه شیری رو نجس کرده.
  • حجت IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    5 3
    اتفاقا راست گفته، ما کابوس شبو روز و خواب و بیدار شما و تمام ظالمان مستکبران عالمیم
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    10 5
    ایران تمدن چند هزار ساله داره.شما تو این چند هزار سال کجا بودید؟
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    10 10
    ایران مشکل جهان نیست، ایران سد بزرگی است در برابر نقشه های شوم شما برای جهان.
  • مالک IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    4 7
    مشکل جهان اسرائیل است نه ایران بافرهنگ و متمدن.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    9 8
    اسرائیل دستش به اقیانوس بخوره کل اقیانوس نجس میشه. اسرائیل بزرگترین لکه ننگ بر پیشانی کل بشریته
  • سرباز ولایت IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    5 5
    اسرائیل جعلی مشکل بشریت کنونی است که شیطان در وجود آنست. کلیه جنگ ها و فتنه ها از اسرائیل نشات گرفته و شاهد عینی ان در منطقه خصوصا فلسطین هستیم. چرا غربی های به ظاهر خودشان مدافع حقوق بشر هستند در قبال اسرائیل جعلی خفه شده اند ؟ چرا در قبال جنایت و تروریست های رژیم صهیونیستی اقدامی نمی کنند. بلکه پشت برده همگی سر در یک آخور دارند. آنها فکر می کنند ما از هیچ چیز خبر نداریم.اما مردم ایران هوشیار و اما میدان هستند. برای نابودی اسرائیل و همدستانشان روز شماری می کنیم.
  • سروش IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    5 7
    ایران مشکل جهان و منطقه نیست!!! توی گردن شکسته به پشتوانه مادرت ملکه الی جون و بابات عمو سام وقتی این طوری حرف می زنی که هرغلطی دلت بخواد می تونی بکنی یعنی بزرگترین مشکل جهان و منطقه هستی و باید نابود شوید!!! وقتی پدرت برای جنایت و ترور دانشمندان و سربازان ایرانی بهت آفرین میگه و مشتاق هست که باز هم از این کردارهای ناشایست تو رو ببینه پس باید شرت را از سر جهان هستی کم کرد. الهی روزگار نابودی توی صهیونیسم و مادرت ملکه انگلیس و پدرت جنایتکارت عمو سام را در این جهان هستی به زودی ببینیم.انشاءالله.
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    10 8
    تو خودت یه پا مشکلی نکبت
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      2 7
      آشخورهای آلبانی صهیونی دوره افتادن برای منفی زدن !!!!! دریوزه گی تا این حد !!!! نکبت تمام وجودشان را گرفته و بوی گندشان عالم و آدم را برداشته!!!! ضمنا وزیر جنگ کلمه مناسبی برای این بی وجدان نیست باید به آن کافر حربی گفت وزیر کودک کشی!!!!!مرگ بر رژیم اشغالگر قدس
  • مفسر IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    3 7
    همین نشون میده که این رژیم به دنبال جنگ و آشوب است و کلا قطعنامه ها را قبول ندارد چه تضمینی برای ایران است که چتر هسته ای نداشته باشد؟
  • DE ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    2 7
    این جلبک و قارج های بی ریشه رو چه غلط های زیادی میکنن! ملت ما درختی است کهنسال 7000 الی 8000 سال ریشه دراین منطقه و خاک ریشه داره. ولی شما صهیونیست های اجنبی تبار متجاوز که معلوم نیست از کدوم کشور اینجا اومدید و زیر کدوم بوته پدر و مادرتون پس تون انداختن تو منطقه ما مزاحم و اضافی و شرور هستید و باید برید گورتون رو گم کنید همان کشورهایی که اومدید بی شرف های بی پدرو مادر!
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    2 4
    عین نجاست هر جااسراییل باشه بوی گند منطقه رو فرا میگیره!.رو که نیست ،سنگ پاست!.
  • DE ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    1 0
    وزیر جنگ تل‌آویو: ایران مشکل جهان صهیونیسم و غرب وحشی و دنیای غربی عبری عربی است و منطق ما صهیونیستها را راس راس زد به دیوار
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    1 0
    اگر ایران مشکل منطقه و جهان است ، اسرائیل پشکل جهان و منطقه است ، پ حواستون جمع کنید سر از پا خطا نکنید ک حساب کارتون میذاریم کف دستون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس