عربستان قیمت فروش نفت خام به کشورهای آسیایی را افزایش می‌دهد

عربستان سعودی، برترین صادرکننده نفت خام جهان ممکن است قیمت نفت خام به کشورهای آسیایی را در ماه آوریل افزایش دهد.

به گزارش مشرق، منابع تجاری روز چهارشنبه اعلام کردند که عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت در جهان، ممکن است قیمت نفت خام را در آوریل آینده به آسیا به شدت افزایش دهد، به طوری که اختلاف بین بیشتر گریدهای نفت خام با عرضه محدود جهانی به بالاترین حد خود می رسد.

سه منبع از پنج منبع پالایشی در یک نظرسنجی به رویترز گفتند که قیمت رسمی فروش نفت خام سبک عرب ممکن است به سطح رکورد ۴.۵۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد که افزایش ۱.۷۰ دلاری در هر بشکه است.

دو منبع دیگر گفتند که OSP ممکن است ۱.۵۰ دلار و ۲.۲۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

افزایش شدید قیمت‌ها در مسیر افزایش شدید نفت خام دبی در ماه گذشته قرار دارد که به سطوح بی سابقه‌ای رسید، زیرا خریداران در میان عرضه‌های محدود با گزینه‌های محدودی روبرو هستند.

در روز سه شنبه، اولین روز معاملاتی این ماه، عیار نفت خام دبی، عمان و موربان به بالاترین حد خود رسید.

نفت خام برنت روز چهارشنبه بیش از ۴ درصد جهش کرد و به بالاترین سطح از جولای ۲۰۱۴ رسید.

با این حال، این نظرسنجی نشان داد که قیمت رسمی فروش نفت خام متوسط و سنگین عربی ممکن است در آوریل آینده به رکوردهایی برسد.

علیرغم قیمت‌های بی‌سابقه، برخی از پالایشگاه‌ها، از جمله شرکت بهارات پترولیوم هند، در ماه آوریل به نفت بیشتری از تولیدکنندگان خاورمیانه نیاز داشتند.

شرکت سعودی آرامکو قیمت رسمی فروش ماه مارس نفت خام «سبک عربی» را برای عرضه به مشتریان آسیایی را ۲ دلار و ۸۰ سنت برای هر بشکه بیشتر از میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های عمان/ دوبی تعیین کرد.

عربستان قیمت نفت خود را بر اساس پیشنهاد مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود نسبت به ماه گذشته، بر اساس قیمت فرآورده‌ها تعیین می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    بی شرف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس