بازتاب نزدیک شدن به مرحله نهایی امضای توافق هسته‌ای در وین در رسانه‌های صهیونیست

رسیدن مذاکرات رفع تحریم‌ها که در وین درحال انجام است به مراحل نهایی خود بازتاب ویژه‌ای در رسانه‌های عبری زبان رژیم صهیونیستی داشته است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عبری زبان رژیم صهیونیستی به نقل از اولاف شولتز صدر اعظم آلمان که به فلسطین اشغالی سفر کرده بود، خبر دادند، امکان جلوگیری از تحقق توافق هسته‌ای وجود ندارد و قادر به رد توافقنامه هسته‌ای با ایران نیستند.

شولتز خطاب به مسئولین اسرائیلی تاکید کرد وقت آن فرا رسیده است که بگوییم بله این یک راه‌حل مناسب است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در تارنمای خود با تیتر "تسلیم کامل" نوشت: ایالات متحده به زودی تحریم‌ها را از ایران بر خواهد داشت.

ایهود یعاری تحلیل‌گر این رسانه عبری زبان تاکید کرد ایالات متحده قصد دارد تحریم‌هایی را که طی سال‌های اخیر علیه ده‌ها فرد و نهاد ایرانی اعمال شده است را در هفته آینده رفع کند و در حال حاضر نکته‌ای که دو طرف در مورد آن در حال چانه زنی هستند مسئله رفع تحریم‌ها از سپاه پاسداران است.

این رسانه عبری زبان در ادامه نوشت: دیپلمات‌های آمریکایی و اروپایی شرکت کننده در مذاکرات به تدریج در حال انتقال برخی از اطلاعات در رابطه با صورتجلسه‌های انجام گرفته به مطبوعات هستند که آخرین آن توافق انجام گرفته با رابرت مالی رئیس هیئت آمریکایی بود.

اخبار رسیده به شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از وین نشان می‌دهند که قرار است، تحریم‌ها اعمال شده علیه نهادهای بزرگ اقتصادی ایران برچیده شوند.

گابریل نیرونیا که تا زمان برکناری توسط دولت ترامپ مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا بود این توافق را تسلیم شدن قاطع دولت آمریکا توصیف کرد.

شبکه ۱۲ به شکل ویژه به موافقت رابرت مالی با رفع تحریم علیه شخصیت‌های ایرانی اشاره کرده و تاکید دارد شمار دیگری از شخصیت‌های ایرانی نیز از لیست تحریم‌های آمریکا خارج خواهند شد.

نیرونیا در این رابطه به نقل از منابع خود تاکید کرد اوایل هفته آینده شاهد امضای این توافق خواهیم بود و این امر حتی با وجود جنگ اوکراین به انجام خواهد رسید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس