ادعاهای تازه زلنسکی: پوتین قصد احیای شوروی را دارد / اروپا از آخرالزمان بترسد

رئیس جمهور اوکراین که از کمک های تسلیحاتی بخصوص جنگنده بمب افکن برای جنگ با روسیه، از آمریکا و دولت های اروپایی ناامید به نظر می رسد، حالا به اروپایی ها توصیه کرده از یک "آخرالازمان" بترسند.

به گزارش مشرق،  تارنمای روزنامه فرانسوی لو فیگارو نوشت: ولودیمیر زلنسکی روز جمعه در اتاقی مخفی در کاخ مارینسکی اعلام کرد که اگر جهان نتواند ولادیمیر پوتین را متوقف کند، اروپا باید از یک "آخرالزمان" بترسد.

رئیس جمهور اوکراین اضافه کرد که اصلاً نمی‌خواهد ناتو با روسیه وارد جنگ شود، اما معتقد است ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده قدرت جلوگیری از جنگ‌ها را از طریق بازدارندگی خود دارد.

زلنسکی [به متحدان خود] تاکید کرد: اگر قدرت بستن آسمان را ندارید، پس به من هواپیما بدهید! به ما بگویید که چند اوکراینی باید کشته شوند، چند دست، پا و سر باید قطع شود تا شما صدای ما را بشنوید؟

رئیس جمهور اوکران با بیان اینکه اگر ما از بین برویم ... آنگاه نوبت گرجستان، مولداوی، کشورهای بالتیک، لهستان خواهد بود، مدعی شد که آنها [روسیه] تا برلین خواهند رفت؛ باور کنید.

ثبت افزون بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار پناهجوی اوکراینی

بر اساس آخرین آمار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد تا ساعت ۱۱ صبح امروز (جمعه) یک میلیون و ۲۰۹ هزار و ۹۷۶ هزار پناهنده اوکراینی در وبت سایت اختصاصی این نهاد ثبت شده است.

این تعداد بیش از ۱۷۱ هزار نفر از آمار روز قبل است و مقامات و سازمان ملل انتظار دارد که این جریان تشدید شود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، چهار میلیون نفر ممکن است بخواهند اوکراین را برای فرار از جنگ ترک کنند.

در همین ارتباط سازمان ملل از توافق ۲ طرف درگیر جنگ برای آسان‌سازی فرایند عبور امن غیرنظامیان به خارج از مناطق جنگی، استقبال کرد.

به گزارش مشرق، به دنبال حمله بامداد پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد نهمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

در نخستین ساعات صبح پنجشنبه گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را به صورت رسمی اعلام کرد.

روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    8 1
    داره کولی بازی در میاره، خودشو پرت کرده روی زمین و داره صورتش را چنگ میزنه و موهاشو میکشه. بوقلمون.
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      2 0
      دقيقأ همینطوره ، خیلی باحال بود دمت گرم!!! خخخخخخخ
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    3 0
    خوبه که سلاح های هسته ای را از اوکراین گرفتن
  • US ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    1 11
    اونجور نگو عده ای در ایران توده ای هستن تعصب به شوروی دارن
    • رضا IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      13 0
      توده اى كدومه دوست عزيز ؟! خود من تا ديروز طرفدارش بودم وقتى حرف هاى اون خانوم امريكايى - نماينده مجلس - رو شنيدم كه ميگفت : او مدتهاست كه با مخالفين خود در اوكراين با خشونت برخورد و تعداد زيادى از آنها را زندانى كرده نظرم از او برگشت . ضمن اينكه الآن هم سخنان چند ماه قبل او را ديدم كه روسيه را به خروج از پيمان بوداپست تهديد و آرزو ميكرد اوكراين به زودى هسته اى شود ، بنابراين زلنسكى بى سر و پائى بيش نيست
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    4 0
    پدرسوخته صهیونیست، آخرالزمان، با نابودی رژیم صهیونبستی محقق خواهد شد. تو دلقک مسخره فعلا توی کانال ساختگی از خودت فیلم بگیر تا روسها دستگیرت کنند.
  • DE ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    1 0
    خفه شو مردیکه صهیونیست نژادپرست نوکر امریکا که به مردم اکراین رحم نکردی زر زیادی میزنی !
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    3 0
    زارت..... مردک در رفته لهستان و تو سفارت آمریکا مخفی شده و درخواست امکانات میده عجب پررویی تو.
  • شهرام IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    2 0
    بدبختها در حال سوختن هستن به ملت اتهام تو ده ای می زنند ما توده ای شما چی گشنه گداهای وطن فروش آلبانی نشین.
  • IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    این ولودیمیره اون ولادیمیر فرقشون چیه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس