کد خبر 1348234
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۴
زلنسکی: منطقه پروازممنوع برقرار یا جنگنده ارسال کنید - کراپ‌شده

رئیس‌جمهور اوکراین به قانون‌گذاران آمریکایی گفت که کی‌یف به کمک فوری آمریکا د ر برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین یا ارسال جنگنده از سوی کشورهای شرق اروپا نیاز دارد.

به گزارش مشرق، «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین شامگاه شنبه به قانون‌گذاران آمریکایی گفت که کشورش به کمک فوری آمریکا از جمله ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین نیاز فوری دارد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، زلنسکی در جلسه یک ساعته با اعضای کنگره آمریکا برای حمایتی که تاکنون ارائه شده است تشکر کرد، اما خواستار حمایت نظامی بیشتر و تحریم‌های بیشتر علیه روسیه از جمله در زمینه انرژی شد.

زلنسکی همچنین خواست تا کشورهای اروپای شرقی را تشویق شوند و هواپیماهای جنگنده در اختیار او قرار دهند. وی تاکید کرد که این هواپیماها برای دفاع  برابر روسیه لازم است.

او گفت که اگر کشورهای غربی منطقه پرواز ممنوع ایجاد نکنند، باید هواپیماهای نظامی به اوکراین را بدهند.

مقامات آمریکایی می‌گویند که برخی از مقامات دولت بایدن به طور خصوصی از این بیم دارند که روس‌ها این موضوع را تشدید کننده تلقی کنند.

یکی از سناتورهای حاضر در این نشست گفت زلنسکی از ممنوعیت واردات نفت روسیه و تعلیق کلیه معاملات تجاری مانند ویزا و مسترکارت حمایت کرد.

زلنکسی استدلال کرد که توقف خرید نفت و گاز روسیه در سراسر جهان یکی از قوی‌ترین تحریم‌های ممکن خواهد بود، حتی قوی‌تر از سوئیفت.»

این در حالی است که یک روزنامه آمریکایی از نقشه‌های آمریکا برای کمک به دولت اوکراین از جمله عملیات چریکی و انتقال رئیس جمهور اوکراین به لهستان خبر داد.

به نوشته روزنامه «واشنگتن پست» یک مقام دولت ایالات متحده که مایل به افشای هویت خود نبود، گفت: «ما اکنون برای هر احتمالی، از جمله سناریویی که در آن  "ولودیمیرزلنسکی" رئیس جمهور اوکراین یک دولت در تبعید در لهستان ایجاد می‌کند، برنامه ریزی اضطراری انجام می‌دهیم.»

 به نوشته این روزنامه، دیپلمات‌های اروپایی، مانند همتایان آمریکایی خود، شروع به آماده شدن برای چگونگی حمایت از دولت اوکراین در صورت سقوط کی‌یف یا اشغال کامل کشور توسط روسیه کرده‌اند.

یک مقام ارشد اطلاعاتی غربی نیز گفت که بسیار شک دارد اوکراینی‌ها به کارزار مقاومت زیرزمینی ادامه دهند.

روسیه پیش از این درباره بی‌توجهی غربی‌ها به نقض حقوق بشر و حملات نیروهای اوکراینی به ساکنین روس زبان نواحی خودمختار دونباس واقع در شرق اوکراین هشدار داده و از سوی دیگر پیشنهاداتی در زمینه ارائه ضمانت امنیتی از سوی غرب به مسکو را به آمریکا و ناتو ارائه کرد. پوتین پیش از این اوکراینی‌ها را به «نسل‌کشی» در دونباس متهم کرده بود.

در نهایت پوتین هفته گذشته اعلام کرد روسیه استقلال نواحی خودمختار را به رسمیت می‌شناسد و بامداد پنجشنبه هفته گذشته عملیاتی را در حمایت از جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» در اوکراین آغاز کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    شرق اروپا قدر آزادی پس از اشغال شوروی هارا ندانست با سر رفت به درون جلگه ی اروپای غرب که متصرفات اشغالی های آمریکا مثل فرانسه و آلمان و.. است. آقای زلنسکی برای ویرانی اروپا زیاد دست و پا می زنید تو تنها آدم روی کره زمین نیستی می خواهی چهار صباح رئیس جمهور باشی خوی باش اما باید عاقل باشی و خوب را از بد تشخیص بدهی آمریکائی ها باز یات داده اند
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    این نشون میده بیشتر جنگندهارا از دست داده
  • DE ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    اگه شوروی از روز اول لخوا لسا برقکار عقب مونده و بیسواد که رهبر احزاب کارگری لهستان شد و میلیاردها پول از سیا دریافت کرد را روز اول نفله می‌کردند کار دنیا به اینجا نمی‌رسید.
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 0
    جنگ زرگری تمام عیار یهودی ــــ سرانجام با توطئه چینی ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و نقش بازی موفق مهره یهودی در یک جنگ زرگری تمام عیار ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس