کد خبر 1348528
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
حداقل دستمزد چند روز دیگر اعلام می شود/ آمادگی وزارت کار برای شناسایی و حذف یارانه ثروتمندان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد تعیین حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده گفت:‌ جلسات شورای عالی کار در حال بررسی است و ظرف روزهای آینده تصمیم‌گیری نهایی انجام و حداقل مزد اعلام می‌شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه  یکی از سیاست‌های رفع فقر مطلق، رفع فقر غذایی است و ما تلاش می‌کنیم در کارخانه‌های تولید مواد غذایی به ویژه صنایع شیر ایران پگاه که زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارد با کاهش قیمت و افزایش کیفیت در مسأله رفع فقر غذایی نقش داشته باشیم گفت:بر اساس دستور رئیس‌جمهور، برای شب عید نیازمندان یک بسته غذایی طراحی شده است که ما تصمیم‌گیر هستیم اما باید سازمان برنامه و بودجه به جمع‌بندی برسد و از سوی مقامات ذی‌ربط اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دسترسی به پایگاه رفاه ایرانیان؛ شرط حذف یارانه ثروتمندان

وی در مورد کم و کیف طراحی بسته غذایی گفت: خبرهایی در راه است اما مقامات ذی‌ربط بعد از تصمیم‌گیری نهایی به زودی اعلام می‌کنند اما در قالب بسته‌های معیشتی غذایی، این بسته‌ها به افراد نیازمند پرداخت می‌شود.

عبدالملکی تأکید کرد:‌ ما در زمینه طراحی سبد غذایی تصمیم‌ساز هستیم اما خود وزارت کار پولی در اختیار ندارد و باید منابع آن از سوی سازمان برنامه و بودجه تأمین شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد مسأله حذف یارانه افراد ثروتمند، گفت: سامانه‌های ما مانند پایگاه جامع رفاه ایرانیان همین الان این امکان‌ را دارد که افراد ثروتمند را شناسایی کنیم و ما دستگاه‌های مربوطه را مکلف کرده‌ایم که اطلاعات برخط از دارایی‌ افراد را بدهند اما اجرای حذف افراد ثروتمند منوط به تصویب قانون بودجه است که در مجلس در حال بررسی است.ما آمادگی داریم در صورت تصویب قانون با استفاده از سامانه‌های موجود افراد ثروتمند را از یارانه حذف کنیم.

عبدالملکی همچنین در مورد تعیین حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده گفت:‌ جلسات شورای عالی کار در حال بررسی است و ظرف روزهای آینده تصمیم‌گیری نهایی انجام و حداقل مزد اعلام می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس