اجرای نخستین آزمایش ماهواره ای چین برای منظومه اینترنتی کم چرخش

چین هفت ماهواره را از مرکز پرتاب ماهواره ای «شی چانگ» واقع در جنوب غربی ایالت «سی شوآن» به شکل موفقیت آمیز به فضا فرستاد.

به گزارش مشرق به نقل از  شبکه خبری  «سی جی تی ان» چین، یک ماهواره حساس دوربرد و ۶ ماهواره ارتباطاتی با پهنای بالا با سرعت کم چرخش به دور زمین که اولین مدل ماهواره اینترنتی منظومه ای با سرنشین را شکل خواهد داد با یک موشک حمل کننده  «مارچ-۲ سی لانگ» به فضا پرتاب شد.  

ماهواره های ارتباطی با پهنای بالا (LEO) هر کدام به وزن ۱۹۰ کیلوگرم توسط شرکت خصوصی «گلکسی اسپیس» چین تولید انبوه شدند. این ماهواره ها بخشی از شبکه آزمایشی ماهواره های اینترنتی  معروف به «منظومه  مینی-اسپایدر» می باشند. به همراه نخستین ماهواره های این شرکت از این جنس که ۲ سال پیش به فضا فرستاده شده بود، ۷ ماهواره شبکه آزمایشی را ساختند تا سرویس های ارتباطات ماهواره ای با پهنای بالا، کم سرعت، مداوم و بی وقفه را برای بیش از ۳۰ دقیقه در هر بار تامین کند.  

«چانگ مینگ» بنیانگذار این شرکت در گفت و گو با خبرنگاران گفت: «پرتاب ماهواره های امروز چین ثابت کرد این کشور ظرفیت ساختن منظومه ماهواره اینترنتی را ابعاد وسیع دارد که شامل توانایی تولید انبوه با هزینه پایین است. این موضوع موجب توسعه تکنولوژی برای یکپارچه سازی ماهواره های ارتباطی با سرعت پایین چرخش و حساسیت از راه دور برای استفاده تجاری خواهد شد.»  

در مقایسه با اولین ماهواره، بسته جدید فرستاده شده سبکتر است و در آنها تکنولوژی های پیشرفته تر مخابراتی و سنسورهای دور برد  به کار گرفته شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس