شرکت‌های بورسی موظف به واریز سود از طریق ⁧‫سجام‬⁩ شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای، شرکت‌های بورسی را موظف به واریز سود از طریق ⁧‫سجام‬⁩ کردند که در صورت تخلف شرکت‌ها، باید سود را با جریمه ۲۰ درصدی پرداخت کنند.

به گزارش مشرق، در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱، بندهای الحاقی ۲ و ۳ تبصره ۵ در بخش هزینه ای به شرح زیر تصویب شد.

بندالحاقی۲- کلیه ناشرین ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار موظفند جهت تسهیل امور سهامداران، سود تقسیمی مصوب مجمع عمومی را با همکاری شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به سهامداران پرداخت نمایند.  

در صورت پرداخت سودهای توزیعی از هر طریقی به جز سجام، ناشر مکلف است مبلغ سود را با بیست درصد(۲۰%) جریمه پرداخت نماید. سازمان بورس و اوراق بهادار موظف است بر اجرای این بند نظارت کند.
 
‌بندالحاقی۳- در راستای اجرای سیاست گذاری پولی و عملیات بازار باز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صرفاً مجاز به خرید اوراق بهادار منتشره از سوی خزانه در بازار ثانویه است و خرید اوراق بهادار منتشره از سوی دولت یا شرکت‌های دولتی در بازار اولیه توسط این بانک ممنوع است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    ممنون از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درخصوص این مصوبه واقعا" دست مریزاد. پرداخت سود سهام شرکت هااز طیق سامانه جامع اطلاعات مشتریان(سجام) یکی ازمطالبات به حق سهامداران حقیقی بوده که بحمداله با این مصوبه نمایندگان انقلابی محقق گردید، شیوه متداول توزیع سود توسط اغلب ناشران که ازطریق بانک های منتخب آنها انجام می پذیرد ضمن تاءخیر درواریز ، تاکنون باعث سرگردانی ، تضررومشکلات عدیده ای برای سهامداران بوده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس