کد خبر 1349201
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
هشدار جمهوریخواهان: هرگونه تحقیق علیه ترامپ به جنگ سیاسی تبدیل خواهد شد

سناتورهای جمهوریخواه هشدار دادند که هرگونه تحقیقات جنایی فدرال علیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا می تواند به یک جنگ سیاسی در این کشور تبدیل شود.

به گزارش مشرق، تارنمای "هیل" روز دوشنبه به وقت محلی نوشت کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا که درحال تحقیق در پرونده حمله به ساختمان کنگره آمریکا در سال ۲۰۲۱ است، اعلام کرده مدارک مهمی در مورد نقش ترامپ در این حملات بدست آورده و کارشناسان می گویند این مدارک می تواند انگیزه محکمی برای اقدام دادستان ها ایجاد کند.

اما قانونگذاران و تحلیلگران  جمهوریخواه هشدار می‌دهند که هرگونه پیگرد فدرال ترامپ به داشتن انگیزه سیاسی متهم می‌شود و جایگاه وی را در درون حزب جمهوری‌خواه تقویت می کند.

این تحقیقات همچنین در زمانی که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تلاش می‌کند وحدت را به این کشور بازگرداند، می توانند به یک زمینه برای جنگ سیاسی در آمریکا تبدیل شوند.

مایک براون سناتور جمهوری خواه گفت که هرگونه ارجاع جنایی ترامپ به وزارت دادگستری آمریکا، کاملا با انگیزه سیاسی انجام می شود.

سناتور لیندسی گراهام یکی از متحدان نزدیک ترامپ و از اعضای ارشد کمیته قضایی سنا، گفت که هرگونه توصیه برای پیگرد قانونی (ترامپ) از سوی کمیته منتخب مجلس نمایندگان فاقد اعتبار است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس