قالیباف: عده ای برای پست و مقام حاضرند هویت و شخصیت خود را از بین ببرند

رئیس مجلس گفت: گاها می بینیم که حتی آبروی افراد در محیط های اداری ارزشی ندارد و شان مردم در این محیط ها رعایت نمی شود

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه، ۱۶ اسفند) در مراسم تجلیل از فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان قوه مقننه ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک شعبان، گفت: بدون شک همه ملت ایران زندگی مادی و معنوی خود را مدیون ایثارگران و شهدای ایران اسلامی می دانند.

وی با اشاره به فضای اخلاقی، معنوی و صداقت حاکم بر جبهه‌ها تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس اعتماد در حد اعلای آن بود، دو رزمنده ای که یکدیگر را نمی شناختند و دارای قومیت متفاوت بودند باوری یکسان داشتند و اعتماد، صفا، گذشت و صمیمیت کامل را شاهد بودیم.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس هیچ کس «من» نبود و همه به تمام معنا «ما» بودند و کسی چیزی را برای خود نمی خواست و از اساس چیزی از جنس سیستم های اداری وجود نداشت، تصریح کرد: روزی با شهید سلیمانی در خصوص شرایط فعلی صحبت می کردیم می گفت سرزمین دوران دفاع مقدس قطعه ای از بهشت بود و گذشت، برادری و انسجام وجود داشت.

رئیس مجلس تصریح کرد: اما امروز گاها می بینیم که حتی آبروی افراد در محیط های اداری ارزشی ندارد و شان مردم در این محیط ها رعایت نمی شود؛  چرا که بر خلاف فضای دفاع مقدس، منیّت اساس کار برخی شده و در این فضا عده ای برای گرفتن پست، حاضرند شخصیت و هویت خود را از بین ببرند.

قالیباف با تاکید بر اینکه دلیل عوض شدن موقعیت ارزش ها و ضد ارزش ها، جای بحث دارد عنوان کرد: دلسوزان انقلاب که سلامتی، جوانی، برادران، پدران و هم رزمان خود را در دوران دفاع مقدس از دست داده اند حق دارند برای این شرایط غصه بخورند و حق دارند از این غصه دق کنند.

وی عنوان کرد: یکی از نکات مهمی که برای نسل امروز فرزندان رزمنده، ایثارگر، جانباز و خانواده شهدا وجود دارد این است که نسبت به باور آن فرهنگ از همه مسئول تر هستند تا بصیرتر از دیگران باشند به این معنا که نافذ بودن دینی خود را در بزنگاه ها محکم و خالصانه انجام دهند.

نماینده تهران در مجلس افزود : البته هیچ اتفاقی نباید ما را ناامید کند و  نباید هم در این مسیر افراط و تفریط داشته باشیم، برخی از اوقات در زندگی و جامعه امروز شاهد افراط و تفریط هستیم درحالی که هیچ گاه در مسیر امام شهدا و انقلاب شاهد افراط و تفریط نبودیم.  

رئیس مجلس ادامه داد: با همه وجود خود باید به جانبازان و رزمندگان افتخار کنیم زیرا مایه سرافرازی ما هستند و هرکدام از آن ها نشانی از مردانگی، گذشت، مقاومت و مجاهدت در راه خدا هستند و این افراد بصیرهای واقعی بودند که فرمان امام برای حضور در جبهه ها را واجب کفایی دانستند و در مسیر الهی حرکت کردند. بدون شک شما با خدا معامله کرده اید و مشتری یکایک شهدا، رزمندگان و ایثارگران خدا بوده و شک نکنید عزت دنیوی و اخروی دست خداوند است.

قالیباف گفت: تا زمانی که در صراط مستقیم حرکت کنیم، باور الهی داشته و برای مردم حق قائل باشیم بدون شک وعده الهی برای نصرت محقق می شود و این وعده برای کسانی است که در این مسیر حرکت می کنند و شک نکنید رزمندگان و جامعه ایثارگری با این مبانی زندگی کرده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    2 3
    دقیقا" همانند هاشمی رفسنجانی
    • اردلان IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      1 0
      خخخ باشه احمق سر خودتو کلاه بزار ببین چی می شه
  • شهاب سنگ IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    4 1
    اقای قالیباف ی طیفی داریم تو ایران شخصیت و هویت ک هیچ شرافت و انسانیت رو برای رسیدن ب پست و مقام از بین میبرن و بعدش خیانت و مزدوری هم میکنن(اسم اون طیف چیه کسی میدونه#)
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    9 1
    همون که خودتونو از طرح شفافیت دستمزد معاف کردید همه چیز عیان شد،
    • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      2 1
      گل گفتی .
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 1
    «عده ای برای پست و مقام حاضرند هویت و شخصیت خود را از بین ببرند» --
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    2 0
    ادارات بخصوص ثبت اسناد را فساد زدایی کنید تعدادی از سازمان ثبتی ها در گذشته آن قدر فساد کرده اند امروز بیشتر انرژی ثبت صرف این می شود که مراقب باشند فساد حد نگاری آنها رو نشود
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    1 0
    هوا هم بارشون کنن زیادی شونه!
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    1 0
    دقیقا
  • DE ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    5 1
    دقیقا مثل خودت
  • ع IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    دقیقا
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    نمونه؟
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    1 0
    از شماها یاد گرفتند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس