اميرعبداللهيان نمایه

وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با لاوروف با بیان اینکه برخی از مسائل در وین حل نشده و نیازمند تصمیم سیاسی طرف غربی است، گفت:همکاری های ایران با هیچ‌کشوری از جمله روسیه نباید متاثر از فضای تحریم باشد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در گفتگوی تلفنی در خصوص مناسبات دو جانبه، روند مذاکرات وین، تحولات اوکراین و برخی از تحولات بین المللی بحث تبادل نظر کردند.  

دو طرف با اشاره به سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران اظهار داشتند که اکنون آژانس در مسیر درست همکاری فنی با ایران قرار دارد و توافق خوبی حاصل شده است.  

امیرعبداللهیان اظهار داشت: ما با جدیت برای رسیدن به توافقی خوب و قوی در وین تلاش می کنیم. تاکنون پیشرفتهای خوبی به دست آمده اما با وجود پیشرفتهای حاصله، برخی از مسائل هنوز در وین حل و فصل نشده که نیازمند تصمیم سیاسی طرف غربی است.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر ضرورت رفع موثر تحریمها، اظهار داشت: رسیدن به توافق در وین می تواند زمینه همکاری های متنوع جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها و از جمله شرکای خود را گسترش دهد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر این که ما هم با جنگ و هم با اعمال تحریم مخالفیم، اعلام کرد: روشن است که همکاریهای جمهوری اسلامی ایران با هیچ‌کشوری از جمله روسیه نباید متاثر از فضای تحریم باشد.  

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت همکاری های ایران و روسیه در زمینه های مختلف، از جمله حیطه های مختلف روابط تجاری و اقتصادی تاکید کرد.  

وی با اشاره به روند مذاکرات برگزار شده و حمایت روسیه از خواسته های منطقی ایران، دیدگاه های خود را در این خصوص تشریح کرد.  

لاورف با انتقاد از تحریم های اعمالی علیه روسیه بر اهمیت همکاری های دو کشور در همه زمینه ها تاکید کرد.

دو طرف در این گفتگو درباره برخی دیگر از مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله بحران اوکراین، روند آستانه برای حل موضوع سوریه و نشست آنتالیا در ترکیه به تبادل نظر پرداختند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    1 0
    با حرفهایی که نبویان زد یا باقری نفوذیه یا ترسیده دفاعش چیه؟ منتظر اصلاح متن وین هستیم
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    3 0
    مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ، بهتر از توافق بد است و بهترین کار این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، با یک بیانیه‌ی رسمی به طرف‌های غربی اعلام کنیم که مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق می‌کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ راستی‌آزمایی لغو تمام تحریم‌ها صورت پذیرفت و مطالباتمان وصول شد، به مذاکرات برمی‌گردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را بر سرشان کوبیده و با اقتدار از برجام خارج خواهیم شد و ان‌شاءالله تحریم‌ها را از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی خنثی‌ خواهیم کرد.
  • مهدی RU ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    2 0
    حرفهای نبویان رو جدی بگیرید. احیای برجامی که گشایش اقتصادی ایجاد نکنه دو زار نمیرزه
  • IR ۰۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    1 0
    شما هم شورش رو دراوردید. ۶ ماهه کشور رو معطل برجام کردید.
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    نباید به مذاکره کننده ها ایرانی چک سفید داد. الان سقف انتظارات شده برجام، مشکل اینجاست که مردم نمیدونن در وینراجع به چی چانه زنی میکنن
  • شناس IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    1 0
    تا وقتى تيم مذاكره كننده ما در وين بست نشسته و يا مكرر بدون نتيجه اى همچون تيّم ظريف در رفت و آمد ميباشد ، آمريكا به تسليم ايران اميدوار تَر خواهد بود،،،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس