کد خبر 1349245
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
سوریه: رژیم صهیونیستی و داعش با هم هماهنگ هستند

وزارت امورخارجه و مهاجران سوریه اعلام کرد: حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی چند ساعت پس از جنایت گروه تروریستی داعش این حقیقت را نشان می‌دهد که بین آنها هماهنگی دقیق و مستقیم است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه و مهاجران این کشور امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اضافه کرد: حمله صبح امروز دشمن اسرائیلی به مناطق مسکونی در حومه دمشق ساعاتی پس از حمله گروه تروریستی داعش به تعدادی از نیروهای ارتش شجاع سوریه که در حال بازگشت به خانه‌هایشان بودند تصادفی نبود.  

وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه تصریح کرد: این حمله تروریستی داعش و رژیم اسرائیل نشان دهنده هماهنگی دقیق و مستقیم میان این دو جنایتکار است.  

در این بیانیه آمده است: جمهوری عربی سوریه نسبت به عواقب حملات مکرر و گسترده رژیم اسرائیل به سوریه و خسارات سنگین [ناشی از این حملات] که بر جان مردم و زیرساخت‌ها وارد می‌کند و موجب رعب و وحشت مردم غیرنظامی از جمله کودکان و زنان می‌شود، هشدار می‌دهد.  

این وزارتخانه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی و داعش از اتفاقات بین‌المللی برای سرپوش گذاشتن بر حملات وحشیانه خود سوء استفاده می‌کنند اما باطل به جای حق قرار نخواهد گرفت و  جهان در مورد آنچه «اسرائیل» و «داعش» برای پیشبرد اهداف مشترک خود انجام می‌دهند و برای جامعه جهانی آشکار است، گمراه نمی‌شود.  

وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه در پایان بیانیه خود آورده است: جمهوری عربی سوریه با اعتقاد به مشروعیت بین‌المللی و نقش سازمان ملل در رسیدگی به مسائل صلح و امنیت بین‌المللی، سازمان ملل و شورای امنیت را به ویژه در مقابل مسئولیتشان خطاب قرار داده و از آن‌ها می‌خواهد که با این خطرات جدی چشم پوشی نکند و با رفتارهای دوگانه و بی‌توجهی به قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل در خدمت برخی از طرف‌ها قرار نگیرد و از این حملات و از عاملان آن حمایت و دفاع نکند.   

رژیم صهیونیستی بامداد امروز (دوشنبه) نقاطی از جنوب سوریه در اطراف دمشق را هدف حملات هوایی قرار داد که در اثر آن دو شهروند غیر نظامی سوری به شهادت رسیدند.  

پیش از این حمله نیز حدود ساعت ۱۳:۳۰ بعد از ظهر دیروز (یکشنبه) یک اتوبوس حامل نظامیان ارتش سوریه در شرق ایستگاه دوم در صحرای «تدمر» در معرض حمله تروریستی داعش قرار گرفت که به کشته شدن ۱۳ نظامی از جمله تعدادی از افسران و مجروح شدن ۱۸ نفر دیگر منجر شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس