قالیباف: ساماندهی کارکنان دولت در دستورکار مجلس و دولت/ دستور رئیسی در این باره به سازمان امور‌ استخدامی

رئیس مجلس تأکید کرد: ساماندهی وضعیت قراردادی و دریافتی کارکنان یک موضوع جدی است که در اولویت دولت و مجلس قرار دارد؛ رئیس جمهور نیز به سازمان امور استخدامی دستور داده که به این موضوع ورود کند.

به گزارش مشرق، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه هفدهم اسفندماه) قوه مقننه و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: متأسفانه در حوزه قراردادهای کارکنان و میزان دریافتی آنها در سطح کشور بی‌عدالتی‌هایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

قالیباف: عده ای برای پست و مقام حاضرند هویت و شخصیت خود را از بین ببرند

وی افزود: این موضوع تنها مربوط به کارکنان یک وزارتخانه نیست بلکه در تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها این مسئله مشاهده می‌شود. یک کارمند که از لحاظ تخصص، تحصیلات و اثرگذاری نقش بیشتری دارد حقوق کمتری دریافت می‌کند.

رئیس مجلس در همین راستا ادامه داد: بعضاً یک کارمند رسمی به مراتب حقوق بیشتری از یک کارمند شرکتی دریافت می‌کند، در حالی که هر دو در یک اتاق هستند و کار مشابهی انجام می‌دهند.

قالیباف تأکید کرد: ساماندهی وضعیت قراردادی و دریافتی کارکنان یک موضوع جدی است که در اولویت دولت و مجلس قرار دارد؛ رئیس جمهور به سازمان امور استخدامی دستور داده که به این موضوع ورود کند.

رئیس مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس نیز طرحی با بیش از ۱۸۰ امضا برای ساماندهی این موضوع دارند که در دستورکار قرار دارد، گفت: ساماندهی قراردادی کارکنان دولت نیازمند یک قانون محکم است و مجلس نیز این موضوع را با اولویت دنبال می‌کند، اما جای آن در لایحه بودجه که یک قانون یک ساله است، نمی‌باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • رضا IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    سردار از فیش محرمانه نمایندگان چه خبر؟ از شما انتظار دیگه میرفت
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      0 0
      تصویب شدهل
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    ساماندهی و صیانت و پاسداشت و ... همگی نام دیگر دیوار کشیدن بین خودی ها و غیر خودی ها
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      0 0
      منبع؟
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    1 0
    بزرگی بیش از حد دولت و ناکارامدی دولت بخاطر 1- قوانین زاید دولت است که فقط برای رشوه گیری ایجاد شده اند 2- دخالت دولت در همه امور مردم است. بجای این دخالت ها باید دولت مانند کار فرما از مردم موارد مورد نیازش را بخواهد 3- دولت باید کوچک شود. 4- باید بخش بزرگی از بودجه با اموزش و بهداشت و امنیت و دفاع اختصاص یابد. 5- مراکز تحقیقاتی در وزارتخانه های مختلف منحل شود و تحقیقات مورد نیاز دولت به مراکز اموزشی و شرکت های دانش بنیان و حتی مردم واگذار شود. زمان پرداخت پول هم بعد از قبول پروژه از شوی دولت باشدو0000
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    1 0
    انتشار نام و مبلغ دقیق حقوق کارمندان برای عموم مردم درست نیست (کاری با زیاد یا کم بودن آن ندارم) برای اینکه شاید شخصی مانند بنده هر ماه به برخی از نزدیکان کمک می کند که در صورت انتشار رقم مبلغ دریافتی نه تنها دیگر نمی تواند این کار را انجام دهد بلکه باید برای گذشته هم کلی حساب و کتاب و درگیری های خانوادگی پس دهد بسیاری از مردان هستند که به پدر و مادر و یا بعضی از بستگانشان هر ماه کمک می کنند(با این وضع بی کاری و حقوقهای پایین) که در صورت فاش شدن مبلغ دقیق آن ضمن آنکه دستشان کاملا بسته خواهد شد محلی برای شروع خیلی از نزاع های داخلی خانواده خواهد بود.فکر نکنید بنده حقوق نجومی دارم. با 30 سال سابقه کار و مدرک فوق لیسانس 10/5 میلیون تومان حقوق دارم. بهتر است به جای افشای کامل حقوق نفر به نفر کارمندان و همچنین جلوگیری از فضولی برخی از اطرافیان شامل فامیل ها و دوستان و همسایه ها که کم نیستند، آنهایی که حقوقشان از حد متعارف تعریف شده در قوانین حقوق و دستمزد بالاتر است به نهادهای نظارتی جهت توضیح و تغییر حقوقشان اقدام کنید و جلوی بهم خوردن آرامش زندگی مردم را بگیرید.
    • عباس IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      0 1
      شاید خرج دوستت میکنی که میترسی
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      1 0
      تو فکر کن خرج دوستم می کنم
  • م.ر IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    یعنی چه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی از همه موارد مهمتره .برده داری نوین.مثلا در مخابرات رسمی حقوق میگیره 16 میلیون همون کار رو شرکتی داره میگیره 5 میلیون . خدا شاهده برده داریه
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    فیش های ۸۰ میلیونی هم قطارهای شما دل ما را درد آورد
  • بازرس IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    بازرس اداره کار از یک رفتگر شهرداری دریافتی کمی دارد.علی برکت الله
  • اسلام IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 0
    ظلم بزرگی است در حق نیروهای شرکتی که در ادارات دولتی و بانکها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس