کد خبر 1350031
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
پرچم روسیه نمایه

همزمان با اقدام مشابه آمریکا، دولت ژاپن اعلام کرد که در پاسخ به بحران اوکراین واردات نفت و فرآورده‌های نفتی از روسیه را ممنوع می‌کند.

به گزارش مشرق، «هیروکازو ماتسونو» دبیر کابینه ژاپن روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که دولت توکیو با جامعه بین‌المللی و شرکای خود در «گروه ۷» همکاری می‌کند و در راستای تحولات اوکراین واردات نفت و فرآورده‌های نفتی از روسیه را تحریم میکند. 

بیشتر بخوانید:

اروپایی‌ها تاوان تحریم‌ها علیه روسیه را می‌پردازند

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، ماتسونو در پاسخ به سوالی درباره موضع ژاپن در ارتباط با بحران اوکراین گفت: ما مایلیم که به طور مناسب اقداماتی که در همکاری با جامعه بین‌المللی و به ویژه دوستان نزدیکمان در گروه ۷ موثر واقع شوند را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز گذشته با امضای یک فرمان اجرایی واردات نفت و گاز و انرژی را از روسیه تحریم کرد. پیش از آن انگلیس نیز اعلام کرد که خرید نفت و گاز از روسیه را ممنوع می‌کند. 

با این حال بیشتر کشورهای اروپایی که به نفت و گاز روسیه وابسته هستند اعلام کرده‌اند که در این زمینه از آمریکا تبعیت نخواهند کرد.

دولت ژاپن همچنین روز سه شنبه اعلام کرد که صادرات تجهیزات پالایشگاههای نفتی به روسیه را نیز تحت تحریم قرار خواهد داد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    1 3
    نوکر بی خاصیت
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      1 0
      ژاپن بعد از جنگ جهانی در اشغال امریکا است و به یکی از ایالت های امریکا تبدیل شده و سران ژاپن با دستور اشغالگران کشورشان عمل میکنند. اگر ژاپن مستعمره و تحت اشغال نبود از تجاوز به زنان و دختران خود توسط سربازان امریکایی جلوگیری میکرد و متجاوزان را محاکمه میکرد.
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    1 2
    به موقش باید به حساب این ژاپنی های مزدور و جیره خوار آمریکا را رسید.امثال این ژاپنی ها باعث جولان دادن آمریکایی های جنایتکار در جهان شده اند.
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    1 1
    امریکا چیکارت کرده که اینقد جوجه شدی مقابلش
  • ناصر IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    سگ دنباله رو آمریکا بازم خود شیرینی کرد ، مرگ بر دولت مردان همیشه وابسته
  • از شهرستان سراب IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    الان بهترین فرصت برای ایران هست تا به ژاپن فشار بیاره تا ژاپن برای واردات نفت ایران از آمریکا 6 ماه تحریمها را نادیده بگیره مطمئننا آمریکا زیاد سختگیری نخواهد کرد باید بازار نفت ژاپن را سریعتر تصاحب کنیم چون عربستان اینکار را خواهد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس