اولیانوف: روسیه مذاکرات وین را تحت الشعاع قرار نداده است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی تصریح کرد که روسیه مذاکرات بر سر احیای برجام در وین را تحت الشعاع قرار نداده است.

به گزارش مشرق، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز چهارشنبه در توییتی نوشت: مخالفان برجام هم در ایران و هم در ایالات متحده به اتفاق (که این خود متاثرکننده است) اخبار نادرست منتشر می‌کنند و مدعی هستند که روسیه مذاکرات وین را تحت سلطه گرفته است. این تملق‌آمیز اما مهمل است. دوست دارم بدانم چگونه کسی با مشارکت ایران و آمریکا می‌تواند مذاکرات را تحت سلطه بگیرد.

دور هشتم مذاکرات وین در راستای احیای توافق هسته‌ای هم‌اکنون در وین در جریان است.

اخیرا سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره تحریم‌های جدید اعمال شده آمریکا علیه روسیه در پی حمله این کشور به اوکراین گفته بود: ما تضمینی می‌خواهیم که این تحریم‌ها به هیچ وجه روابط تجاری-اقتصادی و سرمایه‌گذاری مقرر در برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

او در این باره ادامه داد: ما خواستار تضمینی کتبی شده‌ایم که روند فعلی آغاز شده توسط آمریکا به هیچ وجه به حق ما برای تجارت، همکاری اقتصادی و سرمایه‌گذاری و همکاری نظامی-فنی آزاد و کامل با این کشور اسلامی [ایران] آسیبی وارد نکند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت، طبق توافق هسته‌ای، روسیه و چین مجاز خواهند بود طبق مقررات عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای، به ایران در پیش‌برد برنامه هسته‌ای غیرنظامی‌اش کمک کنند و تحریم‌ها اثری بر این پروژه‌ها نخواهند داشت.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در پی حمله روسیه به اوکراین، اخیرا برخی اشخاص و بانک‌های این کشور را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

این در حالی است که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، پیش‌تر در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس درباره تضمین‌خواهی مسکو گفته بود، تحریم‌های اعمالی علیه روسیه ارتباطی با توافق هسته‌ای با ایران ندارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    2 0
    فقط داره نابودش میکنه خخخخخخ
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    1 3
    ان‌شاءالله دیگر از خطوط قرمز کشور عقب‌ نخواهیم نشست؛ اکنون مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ، بهتر از توافق بد است و بهترین کار این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، با یک بیانیه‌ی رسمی به طرف‌های غربی اعلام کنیم که مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق می‌کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ راستی‌آزمایی لغو تمام تحریم‌ها صورت پذیرفت و مطالباتمان وصول شد، به مذاکرات برمی‌گردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را بر سرشان کوبیده و با اقتدار از برجام خارج خواهیم شد و ان‌شاءالله تحریم‌ها را از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی خنثی‌ خواهیم کرد.
  • جلال منصوری IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    2 0
    متاسفانه نفوذ روسیه در ایران بقدری است که هر گندی در ایران بزنه بجای محکوم کردن توسط مسئولین توجیه میشه. خدا خودش بداد مردم برسه
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    1 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس