سخنگوی دولت علی بهادری جهرمی نمایه

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: از هفته آینده توزیع ۱۰ هزار تن گوشت گرم، میوه شب عید و سیب زمینی در بازار آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی در حاشیه بیست و دومین جلسه ستاد تنظیم بازار در گفتگویی گفت: ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور امروز مصوبات مهمی برای نظارت مؤثرتر و جدی‌تر بر بازار و همچنین کنترل قیمت‌ها داشت. در این جلسه مصوب شد به منظور کنترل قیمت بازار، واردات و توزیع برخی اقلام پر مصرف خانوارها، نظیر سیب‌زمینی و گوشت گرم از هفته آینده آغاز شود.

وی افزود: در این جلسه وزیر جهاد کشاورزی درباره واردات سیب زمینی که هفته پیش مصوب شده بود، گزارش داد و مقرر شد به مقدار ۱۰۰ هزار تن سیب زمینی وارد کشور شود که الآن بخش نخست آن وارد شده است و در این هفته توزیع خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: گوشت گرم هم که مجوز واردات آن به مقدار ۱۰ هزار تن صادر شده بود از هفته آینده وارد و توزیع می‌شود.

بهادری جهرمی با بیان اینکه ۱۷۰ هزار تن روغن خوراکی هفته آینده وارد کشور می‌شود، افزود: آمارها نشان می‌دهد که حدود ۱۸۰ هزار تن روغن هم در کارخانه‌های تولیدی وجود دارد که قرار است هرچه سریعتر وارد بازار شود.

وی همچنین در خصوص تأمین میوه شب عید گفت: انبارهای میوه شب عید کاملا تکمیل است و به منظور تنظیم قیمت بازار از هفته آینده توزیع می‌شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه برخی از برندهای تولیدکننده متخلف جریمه شده‌اند، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی یک تولیدکننده رب گوجه فرنگی و تخم مرغ را ۱۱ میلیارد ریال جریمه کرد. همچنین مقرر شد سازمان تعزیرات حکومتی در همین مسیر برخورد با گرانفروشان با سرعت بیشتر کار نظارت خود را انجام دهد و با متخلفان برخورد کند به ویژه با تولیدکنندگان عمده که قیمت‌های مصوب را رعایت نمی‌کنند و در مواردی که اخلال عمده نظیر قاچاق واحتکار تشخیص داده شود به عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در توزیع محصولات اساسی برای دادگستری ارسال و رسیدگی کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عدالت IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    5 1
    البته با این گرونی اگه مردم تا چند روز دیگه زنده بمونن
    • عبدالله مومن IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      2 1
      این روش توزیع. آب در هاون کوبیدن است. بجز روش توزیع کوپنی که سابقه خوبی هم در جنگ تحمیلی داشت. نمی توان توزیع عادلانه برای همه طبقات در جامعه داشت. بقیه اتلاف بودجه دلاری و رانت است.
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    5 1
    دولت خودش باعث گرانی است سیب وپرتقال درجه یک درمیدان تره بار۷هزاربوددولت ۱۰تا۱۲تومان قیمت داده بود
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    2 1
    باعث تمام مشکلات این به اصطلاح آقازاده‌ها هستند که پدر بزرگوارشان سر مردم میکنند و خودشونم خون مردم تو شیشه میکنند و سیر هم نمی‌شوند
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 2
    قیمت جهانی روغن آفتابگردان به طرز عجیبی بالا رفته .من نمیدونم چطور یک اتاق فکر تو دولت ایران الان نباید فعال باشه تا روغن تولیدی کشور وموجودی انبارها رو به ثمن مفت بین مردم توزیع نکنند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس