کد خبر 1351098
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
آمریکا هواپیماهای نظامی به مصر می فروشد

مجلس سنای آمریکا با فروش هواپیماهای نظامی ترابری به مصر به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار موافقت کرد.

به گزارش مشرق، مجلس سنای آمریکا با ۸۱ رای موافق در مقابل ۱۸ رای مخالف با فروش هواپیماهای نظامی «سی-۱۳۰ سوپر هرکولس» (C-۱۳۰J-۳۰ Super Hercules) به مصر به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار موافقت کرد.

برپایه این گزارش، «رند پل» سناتور جمهوریخواه آمریکا تلاش کرد تا مانع از موافقت سنا با قرارداد فروش این هواپیماها به مصر شود و در این راه برخی از اعضای مجلس سنا که عمدتا دموکرات بودند، با او همراهی کردند اما در نهایت سنا با این قرارداد موافقت کرد..

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره جزئیات قرارداد اعلام کرد که قرارداد فروش ۱۲ هواپیمای «سی-۱۳۰ سوپر هرکولس» به مصر شامل تجهیزات پشتیبانی، قطعات یدکی و پشتیبانی فنی است.

شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» پیمانکار اصلی این قرارداد است.

این درحالی است که دولت و کنگره آمریکا با یک بسته کمک به اردن نیز موافقت کرده است. «ناصر الشریده» وزیر برنامه ریزی و همکاری بین المللی امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت و کنگره آمریکا بسته کمکی جدیدی را برای اردن برای سال جاری تصویب کرده اند که حدود ۱.۶۵۰ میلیارد دلار برآورد می شود.

الشریده تأکید کرد که این کمک‌ها در چارچوب حمایت از برنامه‌های توسعه و اصلاحات اردن در طول سال ۲۰۲۲ میلادی با توجه به تأثیر بحران ویروس کرونا و موضوع پناهجویان سوری بر اقتصاد اردن اختصاص یافته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جهودشناس IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 1
    این دموکراتها (یعنی کمونیست بشرمحور) افتادند به جان جمهوری خواهان که اسمشون هم رویشان است. هردو مکتب نوعی از چپ هستند و در اساس مشکل دارند. زنده باد پیشوا
  • سید IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    4 0
    همین اوکراین فلک زده یکی از پیشرفته ترین هواپیماهای ترابری که از بسیاری جهات رقیب و یا از اطلس آ - 400 ایرباس برتر بود را با شراکت روسیه ساخت! اما یانکی ها با کودتا در این کشور عملاً شرکت معظم آنتونف را به تعطیلی کشاندند و کاری کردند که بین این دو شریک تفرقه بیفتد و در نهایت آنتونف - 70 با آن همه محاسن علیرغم ساخت سه نمونه که سال ها پرواز و عملیات موفق داشته اند به کل کنار گذاشته شد و این کشور از یک محصول ارزشمند صادراتی با بازی خوردن از یانکی ها محروم شد! دوستان می توانند با جست و جو در شبکه با این هواپیمای زیبا بیشتر آشنا شوند!
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 2
      آنتونوف 70 بیست و دو ساله خاك میخوره و بخاطر مشكل مالی همیشگی اوكراین و عدم همكاری اجداد روس كمونیستت بود، در ضمن از سه فروند پیش نمونه دوتای اول سقوط كردن!
    • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      1 0
      جناب 20:45 ـــ وقتی از موضوعی آگاهی نداری، ساکت باشی حرمتت حفظ می ماند! هر سه فروند آنتونف سالم و فعال هستند! دو فروند در اوکراین و نمونه اولی در روسیه! فقط پیش نمونه سقوط کرد و والسلام! البته آن هم در برخورد با یک هواپیمای همراه! ضمناً نمونه اولی که در روسیه هست یک بار در حین فرود دچار صدمه شد که پس از بازسازی و ترمیم بار دیگر پرواز کرد و تقریباً همواره در نمایشگاه هوایی ماکس پرواز می کند! اما تلاش های مذبوحانه ات هیچ کمکی در تطهیر زلنسکی صهیونی و حامیان نژادپرستش نمی تواند داشته باشد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس