کد خبر 1351106
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
لایحه بودجه قابل قبول بود/دولت میتواند تغییرات مجلس را مدیریت کند

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تغییرات بودجه ۱۴۰۱ در حدی است که دولت می‌تواند آنها را مدیریت کند، این لایحه خوب و قابل قبول بود و تغییر چندانی هم نیافته است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، پس از اتمام بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در مجلس، در رابطه با تغییرات ایجاد شده در لایحه‌ای که دولت ارائه داده بود، گفت: سقف بودجه سال ۱۴۰۱، تفاوت چندانی با آنچه دولت به مجلس ارائه داد نکرده است، به طوری که می‌توانیم بگوییم این بودجه یکی از کمترین تغییرات را داشته است، این در حالی است که سال‌های گذشته تغییرات زیادی را در بودجه شاهد بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

۹۴ درصد درآمد مالیاتی ۱۴۰۰ وصول شد

وی تصریح کرد: دولت در بودجه عمومی عدد هزار و ۳۷۲ هزار میلیارد تومان را آورده بود که این عدد بعد از بررسی‌های مجلس به هزار و ۳۹۴ هزار میلیارد تومان تغییر پیدا کرد؛ یعنی حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان در سقف بودجه عمومی افزایش داشته‌ایم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته در تبصره ۱۴ که در جمع بودجه حساب نمی‌شود، افزایش ۱۳۰ هزار میلیاردی را داریم که بخش قابل توجهی از آن، از محل تغییر و تسعیر (قیمت‌گذاری) نفت ایران و بخش دیگری از آن با همراهی دولت تامین می‌شود. دولت برای این همراهی حدود ۶۰ هزار میلیارد از محل‌های دیگر در نظر گرفته است. این افزایشی است که در تبصره ۱۴ بودجه سال ۱۴۰۱ شاهد آن هستیم.

میرتاج‌الدینی در پاسخ به این سوال که آیا دولت از تغییراتی که مجلس اعمال کرده است، بر خواهد آمد؟ عنوان کرد: دولت همیشه می‌تواند با تخصیص، افزایش و تغییراتی که پیش می‌آید را مدیریت کند. من فکر می‌کنم مواردی که در بودجه ۱۴۰۱ افزایش و تغییر یافته‌اند در حدی هستند که دولت با تخصیص می‌تواند از آنها عبور کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع، لایحه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرده بود، خوب و قابل قبولی بود و تغییر چندانی نیافته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس