کد خبر 1351650
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
اتحادیه اروپا: نگران اعدام‌ها در عربستان هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به اعدام شماری از شهروندان عربستانی گفت، اتحادیه اروپا به شدت با مجازات اعدام تحت هر شرایطی مخالف است.

به گزارش مشرق، اعدام شماری از شهروندان عربستانی از سوی دستگاه‌های امنیتی عربستان، اتحادیه اروپا را به واکنش وا داشت و مسئول سیاست خارجی این اتحادیه گفت، نگران مجازات اعدام در عربستان است.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه  یکشنبه بعد از ظهر به وقت تهران در بیانیه‌ای گفت: «اتحادیه اروپا عنوان یک اصل، به شدت با مجازات اعدام تحت هر شرایطی مخالف است. این یک مجازات ظالمانه و غیرانسانی است که به عنوان بازدارنده برابر جنایت عمل نمی‌کند و نشان دهنده نفی غیرقابل قبول کرامت و تمامیت انسانی است. اتحادیه اروپا به تلاش برای لغو مجازات اعدام در چند کشور باقیمانده که هنوز آن را اعمال می‌کنند، ادامه خواهد داد.»

در ادامه این بیانیه امده است: «اتحادیه اروپا همچنان در مورد ادامه استفاده از مجازات اعدام در عربستان سعودی نگران است و از توقف کامل عملاً به عنوان اولین گام در جهت لغو رسمی و کامل مجازات اعدام حمایت خواهد کرد.»

«زهرا سلطانه» از اعضای حزب کارگر مجلس عوام انگلیس  از حوزه انتخاباتی کاونتری نیز  در توییتی در این زمینه نوشت: «رژیم سعودی ۸۱ نفر را اعدام کرد که این بزرگترین اعدام دسته جمعی در تاریخ این کشور است. با این حال، بوریس جانسون در آستانه سفر به عربستان سعودی برای درخواست نفت بیشتر است. اگر دولت واقعاً به حقوق بشر اهمیت می‌داد، به رابطه صمیمی خود با سعودی‌ها پایان می‌بخشید.»

وزارت کشور عربستان سعودی  روز شنبه اعلام کرد که  ده‌ها نفر را که به تعبیر آن دارای افکار، خط مشی و عقاید انحرافی بوده‌اند، اعدام کرده است.

در بیانیه وزارت کشور عربستان سعودی آمده است: «این افراد به ریختن خون بی گناهان، تجاوز به مقدسات شناخته شده دین، هدف قرار دادن عبادتگاه‌ها و تعدادی از مقرهای دولتی و اماکن حیاتی که اقتصاد کشور بر آن استوار است، زیر نظر گرفتن تعدادی از مقامات و اتباع خارجی و هدف گرفتن آنها، زیر نظر گرفتن نیروهای امنیتی و قتل آنها و مثله کردن اجساد برخی از آنها، کاشتن مین، ارتکاب جرایمی نظیر ربودن، شکنجه، تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه، قاچاق سلاح و مهمات به داخل عربستان محکوم بودند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حی IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    2 0
    اگرمرد هستید وراست میگید سفرای ع بستان رااحضارکنید وجریان فروش سلاح را به عربستان تعلیق کنید
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    3 0
    اگر ایران بود خوراک یکسال تحقیر سازمانهای حقوق بی بشر بود
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    فعلا تاریخ مصرف آل سعود برای آمریکا و غربی ها تمام نشده همانطوری که تاریخ مصرف صدام تمام شد تاریخ مصرف آل سعود هم تمام خواهد شد
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    اعدام 81 در برابر جنایات دیگر آل سعود مانند قظره ای از دریا است آل سعود هرروز مشغول بمباران و کشتار مردم یمن است با پولهای باد آورده نفتی أل سعود پرورش یافتگان مدارس وهابیت و شستشو شدگان مغزی تکفیری مانند القاعده - داعش - النصره و... در سوریه- عراق - اافغانستان - پاکستان و .. عملیات انتحاری در مساجد شیعیان انجام می دهندچرا کسی آل سعود را مجازات نمی کند آل سعود با پولهای باد آورده نفتی و تهدید به بیرون آوردن پولهایش از بانکهای غربی و نبستن قراردادهای کلان با آنها همه قدرتها را با حق السکوت خریده و خودش را بیمه کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس