مخالفت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با ادغام آموزش پزشکی در آموزش عالی

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از رد کلیات طرح ادغام آموزش پزشکی در آموزش عالی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش مشرق، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح ادغام دانشگاه‌های علومی پزشکی در وزارت علوم در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: این طرح به کمیسیون بهداشت و درمان به عنوان کمیسیون فرعی ارجاع شده بود که در جلسه امروز به اتفاق آراء، کلیات آن رد شد.

وی افزود: علت مخالفت اعضای کمیسیون بهداشت و درمان با طرح یاد شده، این است که این طرح خلاف سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در بخش سلامت و در نتیجه مغایر اصل ۱۱۰ قانون اساسی است؛ چرا که در این سیاست‌ها متولی نظام سلامت، وزارت بهداشت معرفی شده و لذا آموزش‌های پزشکی نباید از این وزارتخانه سلب شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در حوزه پزشکی و بهداشت و درمان به این نتایج درخشان رسیده، در نتیجه استقلال آموزش پزشکی از آموزش عالی بوده که با روش‌های کاربردی و بالینی و با بهره‌گیری از به‌روزترین یافته‌های علمی دنیا، توانسته‌ایم نیروهای مورد نیاز کشور در بخش سلامت را تربیت کنیم.

شهریاری همچنین از حضور رئیس سازمان نظام پزشکی در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان خبر داد و عنوان کرد: رئیس سازمان با ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در حوزه نظام پزشکی، وضعیت فعلی مسائل صنفی پزشکان را تشریح کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کامران IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    3 1
    از قبل مشخص بود که کمیسیون بهداشت مجلس با این موضوع موافقت نمیکند.در دنیا آموزش پزشکی به عهده وزارت بهداشت نیست. اعضای کمیسیون بهداشت مجلس خودشان پزشک هستند و نماینده پزشکان و مافیای پزشکی در مجلس هستند هر چند که در ظاهر به آنها نماینده مردم در مجلس میگویند.کمیسیون بهداشت مجلس وظیفه حفظ منافع پزشکان و عدم گسترش تعداد پزشکان و در نتیجه حفظ اهداف خودشان را بر عهده دارد.
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    3 2
    این آقای شهریاری که خودش پزشک است حافظ منافع پزشکان در مجلس است. او همچنین مخالف افزایش ظرفیت پذیرش پزشک در کنکور است که از سال 1366 تا کنون ثابت نگه داشته شده است.
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    3 2
    لابی پزشکان کار خودش را کرد.
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    4 2
    ایران تنها کشور دنیاست که آموزش پزشکی اش خارج از وزارت علوم است.
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    4 2
    اگر شفافیت آرا بود من به افرادی که مخالف ادغام آمئزش پزشکی در وزارت علوم بودند هرگز رای نمیدادم.
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    4 2
    شهریاری اگه زرنگه بره مالیات پزشکان رو بگیره که فرار مالیاتیشون رتبه اول در کشوره.
  • بند ه خدا IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    3 0
    اگر رایی غیر از این از کمیسیون پزشکی خارج می شد جای تعجب بود. هرچند با تمام دنیا و با عقل و منطق و انصاف در تضاد کامل باشد. این را هم بگویم که مجریان جدایی آموزش پزشکی از آموزش عالی فکر بعدا از اینش هم کرده اند و با ابزار پول مانع از ادغام این دو خواهند شد. قضیه خیلی خیلی پیچیده تر از یک رای بله و خیر است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس