مصدومان چهارشنبه سوری نمایه

سخنگوی سازمان اورزانس کشور درباره آخرین حوادث چهارشنبه سوری در کشور گفت: متاسفانه آمار حوادث چهارشنبه سوری اکنون در کشور در حال افزایش است.

به گزارش مشرق،  چند سالی است که مهمانی و دورهمی های خانوادگی چهارشنبه آخر سال دیگر رنگ و بوی خود را از دست داده است و این دورهمی ها با ورود مواد محترقه و آتش‌زای جدید به فرهنگ ما به میدان جنگ تبدبل شده است. مواد محترقه و منفجره، نارنجک دستی، فشفشه‌های رنگارنگ حالا جایگزین شادی مهمانی شده و برخی افراد با استفاده از این مواد با روح و روان و البته جسم مردم بازی می‌کنند و برای یک ثانیه شادی، گاها تا آخر عمر غمگین می‌مانند.

بنا بر اعلام سازمان اورژانس ، از ابتدای بهمن ماه تا کنون ۴۸۶ نفر از هموطنان دچار آسیب با مواد محترقه شده اند که نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد رشد را نشان می دهد. همچنین ۱۰ نفر از هموطنان ظهر امروز جان خود را از دست داده اند که این آمار حکایت از افزایش ۶۳ درصدی افراد حادثه دیده دارد.

آمار حوادث چهارشنبه سوری در حال افزایش است/ ۴۸۶ نفر مصدوم و ۱۱ فوتی/ ۵۰ نفر قطع عضو شدند +عکس و فیلم

در ادامه خبرهای لحظه به لحظه حوادث چهارشنبه سوری را می خوانید:

آماده‌باش حدود ۲هزار و ۵۰۰ آتش‌نشان برای چهارشنبه آخر سال

زاکانی شهردار تهران در شب چهارشنبه آخر سال، به شکل سر زده از ستاد فرماندهی عملیات سازمان آتش نشانی شهرداری تهران بازدید کرد.

۱۱۸ هنجارشکن دستگیر و ۷ مأمور پلیس مصدوم شدند/ ۲۰۳۸ نفر مصدوم و ۱۷ فوتی/ ۹۲ نفر قطع عضو شدند +عکس و فیلم

علیرضا زاکانی در پایان دومین نشست ستاد ویژه مدیریت بحران کلانشهر تهران گفت: برای کاهش مخاطراتی که در چهارشنبه آخر سال وجود دارد علاوه بر حدود یک هزار و ۵۰۰ آتش نشانی که به طور معمول روزانه برای کار و تلاش آماده هستند، با یک فراخوان هزار نفر دیگر نیز به آن‌ها اضافه شده‌اند.

وی افزود: علاوه بر آن تجهیزات ۱۳۷ و دیگر تجهیزات اضطراری و امکاناتی که در مجموعه شهرداری وجود دارد را در خدمت این کار قرار داده‌ایم تا در صورت وقوع حادثه بتوانیم در اسرع وقت به مردم کمک کنیم.

میعاد فر، رئیس اورژانس کشور ۶۳ مورد قطع عضو، ۲۴۲ مورد آسیب به چشم و ۳۴۵ مورد سوختگی تاکنون داشته ایم.

۱۱۸ هنجارشکن دستگیر و ۷ مأمور پلیس مصدوم شدند/ ۲۰۳۸ نفر مصدوم و ۱۷ فوتی/ ۹۲ نفر قطع عضو شدند +عکس و فیلم

وی ادامه داد:‌ بیشترین فراوانی سوختگی در تهران  با ۱۴۹ مورد بوده است؛ ضمن اینکه دو دستگاه آمبولانس  در تهران و یک دستگاه آمبولانس در اراک آسیب دیده است.

جزئیات حریق ۲۰۶ در پی انفجار مواد محترقه 

ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اعلام کرد:ساعت ١٩:۴۵ حادثه انفجار مواد محترقه داخل پارکینگ ساختمان مسکونی در محله مشیریه ایستگاه شماره ٧٨ به محل اعزام شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: یک خودرو ٢٠۶ در حال خروج از پارکینگ بوده که به دلیل پرتاب مواد محترقه دچار حادثه می‌شود.

۱۱۸ هنجارشکن دستگیر و ۷ مأمور پلیس مصدوم شدند/ ۲۰۳۸ نفر مصدوم و ۱۷ فوتی/ ۹۲ نفر قطع عضو شدند +عکس و فیلم

ملکی گفت:مشخص نیست مواد محترقه داخل پارکینگ وجود داشته یا آن را داخل پارکینگ پرتاب کردند و خسارت سنگین به ٢٠۶ وارد شده است.

وی گفت: در این حادثه یک آقای ٣٣ ساله که راننده خودرو بود و یک عابر دچار مصدومیت شدند.

افزایش فوتی‌های چهارشنبه آخر سال

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار مصدومان در کشور، اظهار کرد: در تازه ترین اطلاعات، آمار مصدومان و فوتی های مواد محترقه تاکنون، ۸۱۴ نفر و درمان و ترخیص به ۶۳۷ نفر رسیده است.

وی افزود: آمار فوتی ها از ۱۱ نفر به ۱۳ افزایش پیدا کرده است و ۱۴۲ نفر نیز بستری و ۲۰ نفر در بخش مراقبتهای ویژه هستند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور  تأکید کرد:  آمار سوختگی‌ها نیز از ۲۵۳ نفر ۳۴۵ نفر افزایش یافته است.

انفجار مواد محترقه در پارکینگ ساختمانی در مشیریه تهران حادثه آفرید

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: دقایقی قبل، انفجار مواد محترقه در پارکینگ ساختمانی در مشیریه تهران حادثه آفرید. در این حادثه دو نفر دچار سوختگی و مصدومیت شدند.

هنجارشکنان به سه آمبولانس آسیب زده‌اند

براساس اعلام اورژانس تهران هنجارشکنان به سه آمبولانس آسیب زده‌اند و یک آمبولانس از عملیات خارج شده است.

دستگیری ۴۹ هنجارشکن در تهران/ مصدومیت ۴ مأمور پلیس

سردار حمید هداوند جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۴۹ هنجار شکن و مصدومیت چهار مامور پلیس بر اثر اصابت ترقه‌های دست ساز خبر داد.

۴٨ نفر در تهران مصدوم شدند

یحیی صالح طبری سرپرست مرکز اورژانس تهران در  جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه از امروز که روز چهارشنبه سوری است از ساعت ٨ صبح روز جاری تا به حال ٢٢ نفر مصدوم شدند که ١٢ نفر به بیمارستان منتقل شدند و ۹ نفر در محل درمان شدند.

 وی افزود: از ابتدای اسفند ماه ۴٨ نفر مصدوم شدند که ٢۶ نفر به بیمارستان و ٢١ نفر در محل درمان شدند. ۴٨ نفر دچار مصدومیت شدند. یک نفر جان خود را از دست داده است. ٢۶ نفر نیز به بیمارستان منتقل و ٢١ نفر در محل درمان شدند. همچنین از ابتدای بهمن ماه تا کنون سه نفر فوت کردند. آمار مصدومان تهران افزایشی است.

استقرار نیروهای آتش نشانی در ۴۵۰ نقطه

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از استقرار نیروهای آتش نشانی در ۴۵۰ نقطه پایتخت خبر داد.

ملکی اعلام کرد: حدود یک هزار و ۲۰۰ آتش‌نشان که در شیفت استراحت بودند، فراخوانده شدند.

وی افزود:در حدود ۴۵۰ نقطه نیروهای آتش‌نشانی مستقر هستند. ۳۸۰ وسیله نقلیه مختلف هم در مناطق حضور دارد.

دستگیری۱۴ هنجارشکن در تهران

سردار هداوند جانشین فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری ۱۴ هنجارشکن از ساعت ۱۷ تاکنون در تهران خبر داد.

گزارش اورژانس درباره حوادث مرتبط با چهار شنبه آخر سال( هشتم اسفندماه تا ۲۴ همین ماه): ۶۰ درصد آسیب دیدگان، بین سنین ۱۱ تا ۲۰ ساله هستند و  پس از بالاترین آمار آسیب دیدگان مواد محترقه کودکان زیر ۱۰ سال هستند. همچنین براساس این آمار، بیشترین مصدومین مربوط به شهر تهران و کمترین این آمار به اسلامشهر بر می‌گردد. براین اساس، علل مصدومیت‌ها، تاکنون تروما ۴۳ درصد و پس از آن نیز سوختگی ۳۶ درصد بوده است.

آسیب به آمبولانس اورژانس تهران
آسیب به آمبولانس اورژانس تهران

۵۵۰ مصدوم و فوتی از اول اسفند

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از یکم بهمن ماه تا ۲۴ اسفندماه سال جاری،  آمار مصدومان و فوتی ها ۵۵۰ نفر است. در همین ایام،  ۴۴۸ نفر از مصدومان حادثه انفجار مواد محترقه، درمان و از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در همین ایام ۱۸ نفر در محل حادثه درمان و ۷۳ تن از مصدومان نیز بستری شده اند. از زمان ذکر شده تاکنون متاسفانه شاهد فوت ۱۱ نفر بوده ایم و ۵۰ نفر دیگر شاهد قطع عضو بوده اند.

خالدی، خاطرنشان کرد: میزان آسیب به چشم،  ۱۶۶ نفر و سوختگی نیز ۲۵۳ نفر است  که بیشتر افراد آسیب دیده در استانهای تهران،آذربایجان شرقی و قزوین است. در استان‌های تهران،  آذربایجان شرقی و قزوین به ترتیب تاکنون ۹۳،۸۱ و ۳۹ نفر مصدوم شده اند.

۱۱۸ هنجارشکن دستگیر و ۷ مأمور پلیس مصدوم شدند/ ۲۰۳۸ نفر مصدوم و ۱۷ فوتی/ ۹۲ نفر قطع عضو شدند +عکس و فیلم

* مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از یکم بهمن ماه تا ۲۴ اسفندماه سال جاری،  آمار مصدومان و فوتی ها ۵۵۰ نفر است. در همین ایام،  ۴۴۸ نفر از مصدومان حادثه انفجار مواد محترقه، درمان و از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در همین ایام ۱۸ نفر در محل حادثه درمان و ۷۳ تن از مصدومان نیز بستری شده اند. از زمان ذکر شده تاکنون متاسفانه شاهد فوت ۱۱ نفر بوده ایم و ۵۰ نفر دیگر شاهد قطع عضو بوده اند.

خالدی، خاطرنشان کرد: میزان آسیب به چشم،  ۱۶۶ نفر و سوختگی نیز ۲۵۳ نفر است  که بیشتر افراد آسیب دیده در استانهای تهران،آذربایجان شرقی و قزوین است. در استان‌های تهران،  آذربایجان شرقی و قزوین به ترتیب تاکنون ۹۳،۸۱ و ۳۹ نفر مصدوم شده اند.

رئیس پلیس پایتخت: تا این لحظه ده نفر به دلیل رفتارهای هنجار شکنانه دستگیر شده اند.

وی گفت: مخلان آرامش شهروندان در شب چهارشنبه آخر سال تا پایان نوروز بازداشت خواهند بود.

مصدومیت دو نوجوان در شهرری به دلیل انفجار مواد محترقه در یک واحد مسکونی

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره وقوع انفجار یک منزل مسکونی در شهرری اظهار داشت از ساعت ۱۷ عصر امروز وقوع انفجار مواد محترقه در یک ساختمان ۵ طبقه مسکونی در شهر ری به نیروهای آتش‌نشانی اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند و مشخص شد که در این حادثه دو پسر ۱۵ ساله به دلیل انفجار مواد محترقه دچار مصدومیت شده اند. نیروهای آتش‌نشانی در اسرع وقت نسبت به ایمن‌سازی محل اقدام کردند و مصدومان تحویل نیروهای اورژانس شدند.

هنجارشکنان تا پایان تعطیلات بازداشت خواهند بود

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت از آماده باش تمام رده‌های پلیس خبر داد و گفت: از ساعت ۱۴ امروز تمام ماموران پلیس پایتخت در نقاط مختلف شهر به شکل محسوس و نامحسوس مستقر بوده و اقدام به گشت زنی می کنند.

 فرمانده انتظامی پایتخت با درخواست از خانواده ها مبنی بر اینکه نظارت بیشتری بر رفتار فرزندان خود داشته باشند تصریح کرد: برابر هماهنگی انجام شده با دستگاه قضایی هنجارشکنان بعد از دستگیری تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت پلیس خواهند بود همچنین کسانی که با خودرو اقدام به رفتارهای ناهنجار کنند خودرویشان نیز توقیف خواهد شد.

* لحظاتی قبل در شهرک قائمیه اسلامشهر جوانی با انفجار مواد محترقه در پشت بام خانه به شدت از ناحیه دست و بدن آسیب دید.

* رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری: یک بیمار ١٨ ساله با ٤٥ درصد سوختگی با موادمحترقه در آی سی یو بستری شد.

* معاون درمان وزارت بهداشت، بر ضرورت آماده باش بیمارستان ها برای ارائه خدمات درمانی چهارشنبه آخر سال تاکید کرد.

* سعید مهرسروش سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال تهران اظهار کرد: از هشت صبح اول اسفندماه ۱۴۰۰ تا ساعت ۴ عصر امروز ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ تعداد ماموریت‌های انجام شده توسط اورژانس تهران ۴۴ مورد بوده است و ۳۱ بیمار داشته ایم که ۲۲ بیمار به بیمارستان منتقل شده‌اند و متأسفانه ۱ نفر فوتی داشته‌ایم و ۸ مورد درمان در محل صورت گرفته است.

وی افزود: از مواردی که بیان شد، ۲۵ نفر استفاده‌کننده از مواد محترقه بوده‌اند و متأسفانه ۶ نفر عابر بوده‌اند.

مهرسروش بیشترین نوع آسیب را سوختگی و آسیب چشمی عنوان کرد و گفت: متأسفانه یک کودک نیز میان مصدومان بود که جراحت وی به قطع عضو دست منجر شد. ۲۹ نفر از بیماران آقا و ۲ نفر از بیماران خانم بوده‌اند.

ثبت اولین فوتی در تهران

براساس اعلام مرکز اورژانس تهران، انفجار خودرو با مواد محترقه در شهرقدس سه مصدوم و یک فوتی برجا گذاشت. همچنین دو مصدوم به بیمارستان شهید مطهری منتقل شدند.

آمار حوادث چهارشنبه سوری در حال افزایش است

مجتبی خالدی عصر سه‌شنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: در یک ساعت گذشته نزدیک به ۴۵ مصدوم در حوادث چهارشنبه سوری داشتیم که  این نشان می دهدکه حوادث روند افزایشی دارد.

وی تصریح کرد: در این حوادث ۴۹ نفر دچار قطع عضو و ۲۳۰ نفر سوختگی متوسط و شدید شدند و این آمار در حال افزایش است.

آمار حوادث چهارشنبه سوری در حال افزایش است/ ۴۸۶ نفر مصدوم و ۱۱ فوتی/ ۵۰ نفر قطع عضو شدند +عکس و فیلم

خالدی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که صدای ناهنجار زیادی در شهر شنیده می شود و باید نظارت جدی توسط والدین روزی فرزندان صورت گیرد وگرنه شب های بدی را پیش رو خواهیم داشت.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: بیشترین آمار مربوط به این چهار پنج روز آخر در آستانه چهارشنبه سوری است و براساس مقایسه با سال گذشته۴۷ درصد رشد در مصدومان را داریم.

وی با اشاره به اینکه در وزارت بهداشت مرکز هدایت عملیات و بحران داریم، ادامه داد: بیشترین حوادث مربوط به سه استان است که آذربایجان شرقی ۲۰ درصد حوادث و تهران ۱۸ درصد و ۱۵درصد حوادث مربوط به استان قزوین است.

خالدی اظهارداشت: متاسفانه تاریکی هوا یکی از دلایلی است که کودکان و نوجوانان از این فرصت استفاده می کنند و از ساعت ۱۶ تا ۱۲ شب اوج مراجعه به مراکز درمانی است که نمونه آن در مرکز سوختگی شهید مطهری تهران است که سه نفر در یک پراید بوده که یک نفر فوت کرده و دو نفر جوان ۲۷ و ۲۸ ساله با حال وخیم از جنوب تهران به این بیمارستان مراجعه کردند.

به گفته وی، ۱۵ درصد افراد آسیب دیده عابران هستند به همین دلیل توصیه می شود که مردم حتما قبل از شروع این حوادث خود را به منزل برسانند.

۴۲ مصدوم چهارشنبه آخر سال در آذربایجان‌شرقی تا این لحظه /۳ نفر در تبریز بینایی خود را از دست دادند!

وحید شادی نیا آمار حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال از ساعت ۸ صبح امروز بدین شرح تا ساعت ۲۱:۳۰ امشب را ۴۲ نفر اعلام کرد و  اظهار کرد: از این تعداد ۹ نفر در بیمارستان ها بستری هستند.

به گفته شادی نیا در شهرستان های استان ۱۵ نفر و در تبریز نیز ۲۷ نفر مصدوم شده اند.

وی بیشترین نوع آسیب را خراشیدگی( ۸ مورد)، آسیب چشم(۱۷ مورد)، سوختگی( ۱۵ مورد) و قطع عضو( ۲ مورد) اعلام کرد.

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی همچنین اضافه کرد: ۳ نفر در تبریز بینایی خود را از دست دادند.

دستگیری ۴۹ فرد هنجارشکن/ چهار مامور ناجا مصدوم شدند

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص آخرین آمار دستگیری هنجارشکنان شب چهارشنبه سوری اظهارداشت: تا ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه امشب تعداد ۴۹ نفر از افراد هنجارشکن توسط ماموران پلیس تهران دستگیر شده‌اند.

سردار حمید هداوند در خصوص سلامت ماموران پلیس تهران نیز اظهارداشت: متاسفانه بر اثر اصابت ترقه های دست‌ساز به ماموران پلیس  چهار مامور مصدوم شده و به بیمارستان منتقل شدند.

وی تصریح کرد: با تلاش ماموران پلیس تهران ۲۱ کیلو اکلیل و سرنج نیز کشف شد.

مصدومیت ۴۷ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال زنجان

بر اساس گقته رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث برنامه‌های آتش بازی چهارشنبه آخر سال در استان زنجان طی امروز ۴۷ مصدوم برجای گذاشته است که ۳۹ نفر از این تعداد مرد و هشت نفر زن بوده‌اند.

اصغر جعفر روحی با تاکید بر اینکه ۳۰ مورد از مصدومان چهارشنبه آخر سال تحت درمان قرار هستند، افزود: ۱۵ نفر از این مصدومان بعد از دریافت خدمات درمانی ترخیص و دو مورد هم ارجاع شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشتر آسیب‌های شدید وارد شده مربوط به دست و صورت مصدومان بوده است، ادامه داد: خوشبختانه برنامه‌های چهارشنبه آخر سال در استان زنجان فوتی و یا قطع عضو نداشته است.

تنها در یک ساعت مصدومان چهارشنبه‌سوری تهران دو برابر شدند

سعید مهر سروش در این باره اظهار کرد: از ساعت ۸ صبح تا ۲۱ امشب ۴۳ نفر مصدوم شده‌اند و ۲۴ نفر به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی ادامه داد: ۱۸ نفر در محل درمان شدند و یک نفر نیز جان خود را از دست داده است.

وی با اشاره به آمار مصدومان از ابتدای اسفندماه تا این لحظه گفت: تعداد کل مصدومین ۶۹ نفر بوده و انتقال به بیمارستان ۳۸ نفر، درمان در محل ۳۰ نفر و تعداد فوتی ها یک نفر بوده است.

مهرسروش با بیان اینکه ۱۰ درصد مصدومان زن و ۹۰ درصد مرد بوده‌اند، گفت: بیشترین آسیب‌ها در جنوب تهران بوده است. 

سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال اورژانس تهران درباره آسیب‌های وارده گفت: ۲۲ درصد آسیب چشمی، ۳۳درصد سوختگی و تروما ۴۵درصد است .

به گفته مهرسروش، بیشترین مصدومان در محدوده سنی ۱۱ تا ۲۰ سال است که ۵۹ درصد از آسیب دیدگان را شامل می‌شود.

شمار مصدومان چهارشنبه سوری از ۸ صبح تا ۸ شب، ۲۶ نفر بود که این عدد تا ساعت ۲۱ به ۴۳ نفر افزایش یافته است.

بالن آرزوها حادثه آفرید

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع دو حادثه آتش سوزی توسط بالن آرزوها خبر داد.

سید جلال ملکی در خصوص جزییات این دو حادثه  گفت: حوالی ٢٠:۴۵ روز جاری یک حادثه در سعادت آباد میدان کتاب، در یک مجتمع مسکونی چهارده طبقه به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن آتش نشانی به محل اعزام شد.

وی ادامه داد: در این حادثه به علت افتادن بالن ارزو ها در بالکن طبقه یازدهم این ساختمان، حریق رخ داده بود که با حضور آتش نشانان در محل اطفا شد.

وی در خصوص دومین حادثه بالن آرزو ها گفت: در همان مقطع زمانی یک مورد حادثه دیگر در خیابان آپادانا،  به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی تهران اطلاع داده شد که آتش نشانی به محل اعزام شد. این حادثه در یک ساختمان چهار طبقه رخ داده بود که یک بالن آرزو روی ایرانیت سقف حیاط خلوت افتاده بود.

وی ادامه داد: پس از این اتفاق محل دچار حریق شده و دود به داخل منزل زده است. حریق خاموش شده و خسارت جانی نداشته است.

دستگیری ۵۲ هنجارشکن در پایتخت

فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری ۵۲ هنجارشکن در شب چهارشنبه آخر سال خبر داد.

۱۱۸ هنجارشکن دستگیر و ۷ مأمور پلیس مصدوم شدند/ ۲۰۳۸ نفر مصدوم و ۱۷ فوتی/ ۹۲ نفر قطع عضو شدند +عکس و فیلم

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در جمع خبرنگاران با قدردانی از همراهی شهروندان با توصیه های خدمتگزاران خود در پلیس پایتخت، اظهار داشت : بحمدالله در چهارشنبه آخر سال جاری با همراهی و همکاری شهروندان در مقایسه با سالهای قبل شاهد چهارشنبه آخر سال آرام تری بودیم.

وی با اشاره به اینکه همانگونه که بارها تذکر و هشدار داده ایم هنجارشکنانی که در این شب دستگیر شوند تا پایان تعطیلات نوروزی در اختیار پلیس خواهند بود، عنوان داشت : تا کنون ۵۲ از هنجارشکنانی که امنیت و آرامش شهروندان را مختل کرده بودند دستگیر شدند.

ازدحام مصدومان چهارشنبه آخر سال در بیمارستان‌های پاکدشت

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاکدشت گفت: بر اثر حوادث ناشی از انفجار مواد محترقه در آئین چهارشنبه آخر سال، تعداد زیادی از مصدومان به بیمارستان‌های پاکدشت اعزام شده و ازدحامی از این افراد در مراکز درمان وجود دارد.

رجب زینی‌وند شامگاه سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای امروز تا کنون و به منظور خدمت‌رسانی به مصدومان احتمالی حوادث چهارشنبه آخر سال، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان پاکدشت در آماده‌باش کامل بودند تا خدمات تخصصی به مصدومان احتمالی ارائه شود.

وی افزود: تا کنون سه قطعی عضو، یک تخلیه چشم و ۱۵ مصدوم از نواحی مختلف بدن و سوختگی در بیمارستان شهدای پاکدشت تحت درمان قرار گرفته اند و همچنان به تعداد این مصدومان افزوده می‌شود.

وی گفت: در بیمارستان زعیم نیز فقط یک دختربچه ۱۳ ساله بر اثر انفجار مواد محترقه در دست دچار مصدومیت شده و در بیمارستان بستری شده است.

۶۸ مصدوم در حوادث چهارشنبه آخر سال قزوین

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین از مصدومیت ۶۸ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال قزوین خبر داد.

محمدحسین ارداقیان اظهار کرد: تا ساعت ۲۱ امشب ۶۸ نفر در استان قزوین بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال آسیب دیده‌اند.

وی با بیان اینکه سن ۴۴ نفر از آسیب دیدگان امشب بین ۱۰ تا ۱۹ سال است، افزود: ۱۰ نفر بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن دارند و ۹ نفر نیز زیر ۱۰ سال سن دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: ۵۸ نفر از آسیب دیدگان بر اثر استفاده از مواد محترقه و ۱۰ نفر نیز عابر بوده‌اند.

بستری ۲۰ مصدوم در مراقبت‌های ویژه / آمار فوتی‌ها ۱۳ نفر شد

جعفر میعادفر رییس سازمان اورژانس کشور گفت: در حال حاضر ۲۰ نفر از مصدومان حادثه چهارشنبه سوری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری و وضعیت مناسبی ندارند و آمار افراد فوت شده تاکنون به ۱۳ نفر رسیده است.

وی شامگاه سه شنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهارداشت: تعداد مصدومان حادثه چهارشنبه سوری تا ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه امشب، ۸۱۴ نفر است که از این تعداد ۱۴۲ نفر بستری هستند که ۲۰ نفر در بخش آی.سی.یو وضعیت مناسبی ندارند.

وی تصریح کرد: آمار افراد فوت شده در حوادث چهارشنبه سوری از اول بهمن ماه تاکنون به ۱۳ مورد فوتی رسیده است که امروز سه نفر فوتی از این آمار براثر این حادثه در کشور به ثبت رسیده است.

میعادفر ادامه داد: ۶۳ مورد قطع اندام از نوع فوقانی، آسیب به چشم ۲۴۳ مورد و سوختگی ۳۴۵ مورد از جمله مصدومیت های افراد در این حوادث است.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار حوادث چهارشنبه سوری مربوط به استان تهران با ۱۴۹ مورد است، اظهارداشت: آذربایجان شرقی با ۸۷ مورد و آذربایجان غربی با ۶۵ مورد حوادث این شب در این استان ها گزارش شده است. 

 ۱۰ درصد مصدومان حادثه چهارشنبه سوری تهران زن هستند

سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال اورژانس تهران گفت: طبق آمارهای موجود، در حال حاضر ۱۰ درصد مصدومان حادثه چهارشنبه سوری در تهران زن و ۹۰ درصد مرد هستند.

یک فوتی و ۳۷ مصدوم در چهارشنبه آخر سال استان مرکزی

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک شمار مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال در استان مرکزی را تا ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه، ۳۹ مورد عنوان کرد و گفت: یک مصدوم نیز بر اثر شدت جراحات وارده در اراک جان باخت.

قربانی اضافه کرد: فرد فوت شده نیز جوان ۲۰ ساله‌ای بود که پس از انفجار مواد محترقه در منزل مسکونی یکی از محلات اراک دچار مصدومیت شدید شد و با وجود تلاش کادر درمان حدود سه ساعت بعد از حادثه جان خود را از دست داد.

وقوع ۱۸۱ آتش سوزی در پایتخت / شهر در آرامش نسبی

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع ۱۸۱ حادثه آتش سوزی مرتبط با چهارشنبه سوری در پایتخت خبر داد.

مهدی داوری شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای امروز تا حوالی ساعت ۲۳ امشب نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد به میزان تماس های شهروندان به سامانه ۱۲۵ افزایش یافت که ۷۰ درصد این تماس ها مربوط به آتش سوزی معابر، فضای سبز، خودروها و مواد ضایعاتی بود.

وی افزود: سه حادثه مهم انفجار مواد محترقه تا این لحظه داشتیم که ۶ نفر در صحنه مصدوم شدند.

به گفته وی، هم اکنون شهر در آرامش نسبی است و میزان تماس های مردمی نیز در حال حاضر بشدت کاهش یافته اما آتش نشانان همچنان در مسیرهای تعیین شده مستقر هستند.

سه تَن در حوادث چهارشنبه سوری در قم جانباختند

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی قم از جانباختن سه تَن در حوادث چهارشنبه سوری در این استان خبر داد.

علی بیگدلی اظهار داشت: تا ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه امشب، ۲۲ مصدوم به بیمارستان‌های قم مراجعه کردند که شش نفر آنها بستری هستند.

وی افزود: متاسفانه در حوادث امشب، سه تَن از شهروندان قمی جان خود را از دست دادند.

رییس اورژانس ۱۱۵ قم گفت: دو جوان ۱۹ و ۲۰ ساله و یک نوجوان ۱۳ ساله از جمله این جانباختگان هستند.

 بیگدلی بیان داشت: دو بیمار بدحال نیز جزو بستری ها هستند که یکی از آنها کودک هشت ساله است.

شمار جانباختگان حوادث چهارشنبه سوری به ۱۷ تن رسید

 جعفر میعادفر درباره آخرین آمار حوادث چهارشنبه پایان سال اظهار داشت: از ابتدای بهمن تا ساعت ۲۲ امشب ( ۲۴ اسفند ۱۴۰۰) ۱۴۷۰ نفر از هموطنان در حوادث مربوط به چهارشنبه پایان سال مصدوم شده‌اند که از این تعداد ۱۱۹۵ نفر درمان و ترخیص شدند.

وی افزود: ۳۳ تن از مصدومین در محل حادثه درمان و ۲۲۵ تن بستری شدند. از این تعداد، ۲۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد فوتی‌های حوادث چهارشنبه سوری به ۱۷ نفر رسید.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: متأسفانه ۹۲ نفر از مصدومین دچار قطع عضو شده‌اند. ۴۷۰ نفر دچار آسیب به چشم و ۵۴۰ نفر دچار سوختگی شده‌اند.

میعادفر تصریح کرد: بیشترین مصدوم‌ها در استان‌های تهران با ۳۲۱ نفر، آذربایجان غربی با ۱۵۰ نفر و آذربایجان شرقی با ۱۳۱ نفر بوده است.

۱۱۸نفر؛ آخرین آمار دستگیری هنجارشکنان در پایتخت/ مصدومیت ۷ مأمور پلیس

سردار حمید هداوند جانشین فرمانده انتظامی پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس از دستگیری ۱۱۸ هنجارشکن در شب چهارشنبه آخر سال در پایتخت خبر داد و گفت: متاسفانه ۷ نفر از ماموران پلیس پایتخت دچار مصدومیت شدند.

 جانشین پلیس پایتخت در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص تعداد موتور یا خودروی توقیف شده گفت: هیچ موتور یا خودرویی در محدوده پلیس تهران توقیف نشد.

 وی امشب را نسبت به شب چهارشنبه آخر سال۹۹ آرام تر و کم حادثه تر دانست.

افزایش مصدومان به بیش از ۲ هزار نفر در یک ساعت

جعفر میعادفر با تشریح گزارش حوادث مرتبط با مراسم چهارشنبه پایانی سال گفت: از اول تا ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ساعت ۲۴:۰۰ تعداد کل مصدومین و فوتی ۲۰۳۸ نفر، تعداد موارد درمان و ترخیص ۱۶۸۷ مورد و تعداد درمان در محل ۴۱ مورد بوده‌است.

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: ۲۹۳ نفر بستری شدند که ۲۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

وی با اشاره به فوت ۱۷ نفر در اثر حوادث چهارشنبه پایانی سال اظهار کرد: تعداد قطع عضو ۱۱۱ مورد، آسیب به چشم ۶۶۵ و سوختگی ۶۹۲ مورد بوده است.

میعادفر در پایان عنوان کرد: بیشترین افراد آسیب دیده در استان‌های تهران با ۵۰۵ نفر، آذربایجان غربی با ۲۱۰ نفر و آذربایجان شرقی با ۱۸۵ نفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    22 0
    چوب تو استینشون کنید
    • SE ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      9 1
      با خرافه پرستی مبارزه کنید. عاملان اینکار را در رسانه ها مورد تمسخر قرار دهید. فیلمها و سریالهایی بسازید که عوامل چهارشنبه سوری را انسانهای عقب افتاده، خرافی و دیوانه نشان دهد. خلاصه هر کاری دشمن برای تمسخر دین و متدینان انجام می دهد را شما در حق این خرافه پرستان و بازماندگان آیین خورشید پرستی انجام دهید
  • ناشناس IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    15 0
    بشر حیوانی دوپا. تا به درجه انسانیت برسد یک پروسه طولانی از رگ وریشه تا تربیت خانوادگی واجتماعی. .انسان که نه. اینان چه افرادی هستن به آمبولانس. به مامور زحمتکش اورژانس. پلیس. آتشنشانی. وهمه که بجای اینکه پیش خانواده باشن بر حسب وظیفه وشغلشان آسیب بزنن. .به یک رهگذر به یک ماشین رهگذر آسیب برسانن. خدای اگر دست پر قدرت قانون نباشد ویه مقدار ارفاق بخاطر ااین روز ملی از طرف پلیس بشود. به چه کارهایی بعضی ها دست نخواهند زد..فقط قانون طوری عمل بکند که درس عبرتی برای دیگران باشد. .اندازه چند روز یه جنگ واقعی تلفات. برای یک جشن
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    13 1
    اینجور جاها میبینیم واقعا فرهنگ مان صفر است تربیت فرزندان خوب نیست که اینگونه سیزده خانواده بنشینند شب عید در عزای فرزندان جوان و نوجوان واقعا درد ناک است سر هیچ واقعا شرم آور است که به این فرهنگ نرسی ده این مخصوصا ترکهای آذری خیلی شرم آور است خود کشی احمقانه
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    14 0
    انسان منهای انسانیت یعنی دون حیوانیت....
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    10 5
    نیروی انتظامی ضعیف عمل می کند...
    • DE ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      6 0
      نبروی نطامی ضعیف عمل نمی کنه یکعده بی فرهنگ شوت! بیفکر و جاهل وحشی به تمام! کرونا بس نیست مرگ و میر می گیره، میان دستی دستی برای دیگران مزاحمت ایجاد میکنن و به اونا اسیب جانی می رسونن. تو همین اروپا کلا تولید و خرید فروش مواد اتش زا ممنوع و جرم هست و مردم اینجا خودشون عقل شون رو بکار میبرند و رعایت میکنن.
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 0
      نیروی انتطامی چی کار کنه میگیره عربده میزنید چرا نمیذارید خوشی کنیم نمی گیره پاچه میگیرید چرا کوتاهی میکنه اینها هم ادمند دوست دارن چهار شنبه سوری کنار خانواده هاشون باشن ولی به خاطر یک مشت قانون شکن ولات همیشه اسیب هم میبینن و بدهکار هم میشن
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    9 3
    ترقه ها و نارنجک ها را روشن کرده و بندازین تو شلوارشون والسلااام
  • علیرضا IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    7 1
    حقشونه بعضی هاشون
  • ایرانی IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    9 1
    به ولله یک ماه آسایش نداریم! انم از سمت افرادی که ..... ! نیروی انتظامی وظیفه داره این ایام گشتارو زیاد کنه و این هنجار شکنی هارو کنترل کنه. یکجوری هم برخورد بشه که این اتفاقات را شاهد نباشیم.
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    2 8
    ☑️#غیر_رسمی | دیده شدن چند موشک در آسمان پاوه و جوانرود دیده شدن چند موشک یا جت جنگی در آسمان برخی از شهروندان گزارشاتی مبنی صدای مهیب و شدید مانند چند شب گذشته را هم اکنون گزارش کردند صداها دقیقا همان صدایی بود که چند شب پیش همه را به بیرون کشاند اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      7 0
      چیزی نیست. اثرات شوک صدای مهیب ترقه چهارشنبه سوری هست. استراحت کن
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    12 0
    اقا خواهشا یه فکری اساسی بکنیدبرای چهارشنبه سوری.
  • UA ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    17 0
    چهارشنبه سوری= خاموش شدن تعدادی انسان ،،بی ریخت شدن تعدادی دیگر ،،قصه دار شدن بسیاری از خانواده‌ها ،،ننگ بر گوساله پرستان سامری
  • حسن IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    3 0
    خدا به همه ما عقل بده...
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    5 0
    گورپدرشون، هزینه های خسارات رو ازشون بگیرید و مجانی درمانشون نکنید.
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    6 0
    فقط میشه گفت جماعت الاغ.
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    4 0
    تلفاتمون از اکراین بیشتر شده، خوبه چهارشنبه سوزی یه روزه یه هفته نیست
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    4 0
    من واقعا از اقای رییسی خواهش دارم از این بعد حکومت نظامی اعلام کنید آخه برای چی هست این اتفاقات ، کلیپ هایی که داره درمیاد تو جنگ ها درنمیاد الان تو جنگ اوکراین و روسیه ۵۰۰ نفر کور شدن که تو یه چهارشنبه صوری ۵۰۰ نفر کور شدن
  • IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    4 0
    باسمه تعالی.باید مغازه هائی که در سطح شهر اقدام به فروش موادمحترقه می نمایندرا تا بعد از تعطیلات پلمپ کنند ومسئولین فروش مواد مذکور را بازداداشت کنند. والسلام
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    5 0
    آقا اینهایی که از صدای مهیبی مواد محترقه خوششون میاد رو بفرستین برن جنگ اوکراین اونجا صدای توپ و تانک و موشک رو بشنوند و لذت !! ؛)) ببرن
  • FR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    4 1
    حماقت باستانگرایی هم به بی شعوری این افراد باید اضافه کرد
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    5 0
    متاسفانه در صدا و سیما یک سریال شاخص هم نداریم که چهارشنبه سوری محور اصلی درام باشد
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    3 1
    دیروز دو میلیون خانواده در حسرت خرید عید بودن و همزمان میلیاردها میلیاردها پول بی زبان توسط انسان! نماها هایی دود شده و به هوا رفت چرا که با سبک غربی فقط برای خودشان زندگی می کنن
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    7 0
    دیروز دو میلیون خانواده در حسرت خرید عید بودن و همزمان میلیاردها میلیاردها پول بی زبان توسط انسان نما ها دود شده و به هوا رفت چرا که طبق فلسفه غربی فقط برای خودشان زندگی می کنن
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    8 1
    خیلی از اون لامذهب هایی که به طبل ماه محرم اعتراض می کردند دیروز نه تنها لالمونی گرفته بودن بلکه وسط معرکه در حال ایجاد رعب و وحشت و قطع عضو بودن
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    6 1
    در احمقانه بودن دموکراسی همین بس که ارذال و اوباش و چهارشنبه سوزها هم یک حق رای دارند یک اندیشمند دلسوز هم یک حق رای دارد
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      1 0
      میوه گندیده دموکراسی سوغات غربه
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 0
    مرده شور وحشی بازی تون را ببرن . . قدیم تهران ، چهارشنبه سوری را با یک کلاس خاصی برگزار می کردند مثل آدمهای متمدن .
  • MD ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    4 1
    بدتان نیاید تا یلدا و نوروز را پر رنگ می کنیم وضع همین است احتمالا چون چهارشنبه سوری بخشی از سریال آتش پرستان است که یلدا و نوروز و سیزده بدر و ... بخش های دیگر سریالش است.
  • نیما IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 0
    خرید فروش هرگونه ترقه از جمله خطرساز غیرخطر ساز باید ممنوع شود
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    3 0
    زمان به قول معروف طاغوت یک آدمکی درست میکردیم با وب و لباسهای کهنه بعد اسم آنرا عمر می گذاشتیم آنقدر روی دین تعصب داشتیم و مخصوصا روی حضرت علی که خلیفه اول ما است خلاصه نام این آدمک را عمر می گذاشتیم بعد آتشش می‌زدیم دورش میچرخیدیم و بهش سنگ پرتاب میکردیم و این شعر را می‌خواندیم عمر کجاست . اون پشته. چی میخوره. با عرض معذرت ع.ن. خشکه این بود چهارشنبه سوری اینگونه تعصب حضرت علی را داشتیم آن تربیت و غیرت دینی بود ولی حالا چی بی فرهنگی خود کشی و دگر سوزی بی تمدنی تحت عنوان مدرنیته اخهکدام کشور احمقی این کار خرافی که ما انجام میدهیم به این وحشیانه انجام میده چیکار تعصب و غیرت داشتند مردان مردان غیرتمند بودند
    • امیر US ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      1 1
      یه اهل سنت یه همچین چیزی در باره مقدسین شما بگه چه می‌کنید شرف چیز خوبیه
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    یک سری سگهای وحشی و درنده هرساله چهار شنبه سوری ها بعد از یکسال که قلاده به گردنشان بسته شده به نردههای خانه هایشانو لانه هایشان بسته شدت قلاده هارا پاره میکنند و هار می شوند واعمال وخشی گری از خودشان نشان می دهند یعنی ان افراد همگیشان همه جد آبادشان از نسل همین سگهای وحشی بوده اند و نسلهای بعدشان هم همینگونه خواهند بود تا ابد یعنی پدر بزرگ مادربزرگ پدر مادرهمه
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    مردن و مجروح شدن و قطع عضو یک مشت احمق در یک جشن احمقانه باستانی
  • علی رضاعرفان IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    قبل از چهارشنبه سوری ازعلما نظرخواهی واستفتا شوددکتررفیعی ،اسماعیل شفیعی سروستانی ،حسن رحیم بورازغدی،حمیدبارسانیا،شهیدمطهری هم اشاره ای دارند باخانواده فوتی ها مصاحبه کنید:علی رضا عرفان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس