کد خبر 1352887
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
کربلای معلی مهیای برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان

منابع عراقی به شمار موکب‌هایی اشاره کردند که سال جاری برای خدمت رسانی به زائران در مراسم سالروز ولادت امام مهدی(عج) در کربلای معلی حضور خواهند داشت.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری نون، بخش مناسک، موکب‌ها و هیئت‌های حسینی وابسته به دو آستان مقدس امام حسین و حضرت عباس (علیهما السلام) تعداد موکب‌هایی که سال جاری برای خدمت رسانی به زائران در مراسم سالروز ولادت امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در کربلای معلی حضور خواهند داشت را اعلام کرد.

«هاشم الموسوی» معاون این بخش گفت: فرایند ثبت نام از موکب‌های خدماتی از روز اول شعبان آغاز شده است.

ببینید:

فیلم/ مداحی محمدحسین پویانفر در بین الحرمین

وی با بیان اینکه تعداد موکب‌هایی که تاکنون ثبت نام کرده‌اند، به یک هزار موکب می‌رسند که شامل موکب‌هایی از سوریه، لبنان، کویت، پاکستان، بحرین و ایران نیز می‌شود، تشریح کرد: با نیروهای امنیتی، دولتی، و بهداشتی و آستان‌های مقدس برای برگزاری این مراسم، هماهنگی وجود دارد.

الموسوی خاطرنشان کرد: ضرورت پایبندی به توصیه‌های مرجعیت عالی دینی و همچنین توصیه‌های بهداشتی در طول مراسم نیمه شعبان به صاحبان موکب‌های حسینی گوشزد شده است.

از سوی دیگر اداره بهداشت کربلای مقدس هم از طرح ویژه بهداشتی ویژه مراسم نیمه شعبان خبر داد.

«صباح الموسوی»، مدیرکل اداره بهداشت استان کربلا، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این طرح شامل استقرار آمبولانس‌ها و آماده سازی بیمارستان‌های استان و تیم‌های بهداشتی برای نظارت بر مواد غذایی است که به زائران ارائه می شود.

وی بیان کرد که اتاق‌های اورژانس در مراکز بهداشتی ( العباسیه شرقی، العباسیه غربی و باب بغداد) ایجاد و به تمام تجهیزات، داروها و لوازم پزشکی ضروری مجهز خواهد شد.

موسوی اعلام کرد که طرح اضطراری اداره بهداشت استان کربلا برای زیارت شعبانیه برای سال سوم بر تقویت اقدامات پیشگیرانه و آگاهی بخش جهت مقابله با ویروس کرونا متمرکز است، به طوری که از طریق تأکید برزدن ماسک، نظافت فردی، شستشوی دست با آب و صابون و واکسیناسیون نسبت به افزایش آگاهی شهروندان، زائران و موکب داران اقدام خواهد شد.

مدیرکل اداره بهداشت استان کربلا بر هماهنگی و همکاری این اداره با وزارت بهداشت و اداره‌های بهداشت عراق تأکید کرد.

خبرگزاری نون عراق گزارش داد: کربلای معلی شامگاه جمعه آینده شاهد حضور میلیونی زائران برای شرکت در مراسم نیمه شعبان به مناسبت سالروز ولادت امام مهدی منتظر(عج) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس