کد خبر 1352962
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
کمک جدید ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

رئیس جمهور آمریکا امروز در سخنانی از کمک جدید ۸۰۰ میلیون دلاری این کشور به اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری‌ام یک کمک امنیتی جدید به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به اوکراین اختصاص دادم.

رییس جمهور آمریکا در این خصوص گفت: از اختیارات ریاست جمهوری خود برای فعال کردن کمک ۸۰۰ میلیون دلاری اضافی به اوکراین و در مجموع به ارزش یک میلیارد دلار استفاده کردم. ایالات متحده این هفته کمک های دفاعی خود به ارزش یک میلیارد دلار را به اوکراین ارسال خواهد کرد.

بایدن در این باره ادعا کرد: جهان در عزم خود برای تحمیل بهای سنگین به پوتین برای آنچه در اوکراین مرتکب شده است متحد است! ما با متحدان خود تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده ایم، اما بعداً شدیدتر خواهند شد. ما کمک های نظامی به اوکراین را قبل از جنگ روسیه در این کشور آغاز کردیم.

وی در این باره اضافه کرد: پس از حمله روسیه به اوکراین، ما ۳۵۰ میلیون دلار کمک نظامی به کی یف ارائه کردیم. من از اختیارات ریاست جمهوری خود برای ارائه یک میلیارد دلار کمک امنیتی جدید به اوکراین استفاده کردم.

جو بایدن مدعی شد: پوتین در حال ایجاد ویرانی عظیمی در اوکراین است! ما مصمم هستیم که پوتین بهای آن را پرداخت کرده و لذا اقتصاد روسیه را بی ثبات خواهیم کرد. برای دفع حمله روسیه تسلیحات بیشتری به اوکراین می فرستیم. ما سلاح‌ها، تانک‌ها و هواپیماهای مختلف را برای مقابله با تهدید روسیه در اختیار اوکراین قرار می‌دهیم. ما تصاویری را از طریق ماهواره در اختیار اوکراین قرار دادیم که به مقابله با حمله (روسیه) کمک کرد. به اوکراین برای دستیابی به سامانه‌های دفاع هوایی کمک می کنیم.

رییس جمهور آمریکا ادامه داد: کمک به اوکراین شامل ۸۰۰ سامانه دفاع هوایی و ۹ هزار سامانه ضد زره است. همکاری خود را با شرکا و متحدان خود تشدید خواهیم کرد تا با هدف منزوی کردن اقتصاد روسیه، پیچ ها را بر اقتصاد این کشور سفت کنیم.

بایدن در ادامه دستوری را برای ارائه کمک نظامی اضافی به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به اوکراین امضا کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آرش IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 4
    تو هر جنگی بازنده واقعی مردم طرفین جنگن و متاسفانه برنده هاش اونایی هستن که مسبب ایجاد تنش و ماهیگیران آب گل آلودن ، تو قضیه اوکراین هم با این هجم پوشش خاص رسانه ای و حتی بزرگ نمایی های هالیوودی رسانه ها و سیاستمدارن اروپایی و غربی برای قهرمان سازی از رئیس جمهور یهودی این کشور ، برای افرادی که سواد بصری دارن بسیار مشکوک و سوال برانگیزه که شاید سناریوی این جنگ از مدت ها پیش نوشته شده بوده و توطئه ای مهندسی شده است .
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 3
    این کمک ها هیچ کمکی به اوکراین نخواهد کرد چون عربستان 40 برابر اوکراین خرید نظامی دارد و ده بر اوکراین بودجه نظامی اما هر دو انگیزه نظامی ندارند کشورهای چند قومی هیچ موقع قوی نیستند
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    پرورش گاوهای شیرده بولوند چشم آبی توسط آمریکا ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم»

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس