سخنگوی شورای نگهبان: مصوبه تغییر ساعت باید از ابعاد مختلف فنی و انرژی سنجیده شود

سخنگوی شورای نگهبان گفت: موضوع تغییر ساعت رسمی کل کشور از ابعاد مختلف فنی و انرژی باید سنجیده شود و بعد از بررسی‌های کارشناسی اظهار نظرنهایی شورای نگهبان اعلام خواهد شد.

به گزارش مشرق، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در گفتگویی با خبر شبکه یک سیما، گفت: اعضای این شورا سعی دارند نظر نهایی خود درباره لایحه بودجه سال آینده را نهایتاً تا فردا اعلام کنند.

وی افزود: نظر شورای نگهبان دیروز در قالب ابهامات، اشکالات و البته تذکراتی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد و پس از نشستی که با اعضای کمیسیون تلفیق داشتیم امروز صبح ایرادات و ابهامات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در مجلس اصلاح شد.

وی گفت: اعضای شورای نگهبان تاکنون دو نوبت جلسه برای بررسی مصوبات مجلس در زمینه لایحه بودجه سال آینده داشتند که همچنان این جلسه ادامه دارد و در تلاش هستیم تا موارد را به نحو صحیح و دقیق بررسی کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: در اولین فرصتی که این شورا به جمع بندی برسد نتیجه را به مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنیم.

طحان نظیف گفت: برخی از ابهامات مرتفع شده است، اما برخی موارد را در حال بررسی هستیم، چون مواردی وجود دارد که ممکن است نیاز به سوال باشد و ما نظر نهاییمان را سعی می‌کنیم به زودی و نهایتاً تا فردا اعلام کنیم.

وی بررسی موضوع تغییر ساعت رسمی کل کشور را به بعد از بررسی لایحه بودجه سال آینده در شورای نگهبان اعلام کرد و افزود: این موضوع از ابعاد مختلف فنی و انرژی باید سنجیده شود و بعد از بررسی‌های کارشناسی اظهار نظر نهایی شورای نگهبان اعلام خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: زمان این شورا برای اظهار نظر نسبت به همه مصوبات ۱۰ روز است و البته شورای نگهبان می‌تواند ۱۰ روز هم این مهلت را تمدید کند، ولی ما به دنبال این هستیم تا هر چه سریعتر نسبت به این مصوبه اظهار نظر کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • نیلوفر IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    1 1
    این توصیه ای است به کسانی که می خواهند زمینه سازان حکومت حق و حکومت مهدی علیه السلام باشند بهتر است ساعت کشور از اساس عوض شود به گونه ای که به جای ساعت ثابت کنونی که ماهیتی کاملا متعارض و مغایر با سبک زندگی دینمدارانه دارد یک سیستم ساعت شناور و متغیر جایگزین شود به این ترتیب که هر روز زمان طلوع فجر صبحگاهی ساعت ۶ صبح باشد این یک راه حل بسیار ساده است که امروز به وسیله ساعتهای دیجیتال امکان پذیر می باشد و می تواند مجموعه مهمی از مشکلات را حل کند این مدل ساعت به دلیل این که با شروع روز هماهنگ است کاملا باعث صرفه جویی در انرژی می شود از طرف دیگر چون با ساعت فیزیولوژیک بدن هماهنگی دارد کمک زیادی به حل مشکلات به هم خوردن چرخه خواب و بیداری آدمها خواهد کرد و حتی مدیریت زمان را هم برای افراد آسان تر می کند و از همه مهم تر اینکه افراد دیندار از دانش آموز و دانشجو گرفته تا کارمند و کارگر می توانند بدون اینکه خللی به برنامه خوابشان وارد شود هم نماز صبح را اول وقت بخوانند و هم در ماه مبارک رمضان به راحتی برای سحری بیدار شوند و این یعنی که زندگی دیندارانه آسان تر می شود
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
      0 0
      یه ساعت دیجیتال با این برنامه نویسی برای خودت سفارش بده و اجرا کن.
  • استاد حقوق IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    7 0
    آیا مگر نه این است که شورای نگهبان فقط باید بررسی کند که مصوبه مجلس با موازین شرعی و قانون اساسی منطبق است یا نه ؟ پس بررسی موازین علمی و انرژی و امثالهم را همان مجلس باید بررسی کند
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    7 0
    خب شما فقط باید قوانین رو بررسی کنید تا از نظر شرعی مشکلی نداشته باشه اگر قرار باشد درباره قانون نظر فنی و تخصصی بدید پس مجلس و نمایندگان مردم چه کاره هستند
  • علی IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    نظریه ساعت شناور براساس تقویم شرعی نظر جالبی است
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    فقط می حواستند، جیب نمایندگان پر بشه!؟!
  • اکبری IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    1 0
    سلام جای بررسی تخصصی مجلس است نه شورای نگهبان ، شورا مسئول بررسی مغایرت با شرع و قانون است نه بررسی تخصصی. هر کس کار خودش را انجام دهد کشور اباد میشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس