کد خبر 1353567
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
انگلیس مجوز پخش برنامه راشا تودی را لغو کرد

سازمان "آفکام" که مسئول تنظیم ارتباطات رسانه‌ای انگلیس است اعلام کرد مجوز پخش برنامه شبکه راشا تودی روسیه در این کشور را با توجه به اینکه این شبکه را "مناسب و شایسته" یا یک "شبکه مسئول" نمی داند لغو کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسکای نیوز، این سازمان مسئول تنظیم ارتباطات تصریح کرد چند فاکتور را شامل این واقعیت که این کانال خبری از سوی دولت روسیه، "دولتی که اخیرا به کشور همسایه مستقل خود حمله کرده" تامین بودجه می شود لحاظ کرده است.

آفکام همچنین به چند قانون جدید در روسیه "که عملا هر گونه فعالیت خبرنگاری مستقل و جدای از روایت خبری متعلق به خود دولت روسیه، به ویژه در ارتباط با حمله به اوکراین را جرم اعلام می کند" استناد کرد.

آفکام گفته است که این لغو مجوز فوری است و سریعا باید اجرا شود.

در بیانیه آفکام آمده که این نهاد مجوز راشا تودی برای پخش برنامه را مناسب نمی‌داند.

در پی اعلام تصمیم آفکام، شبکه راشا تودی با صدور بیانیه‌ای آن را محکوم کرد و گفت که این نهاد "نشان داد که ابزار دست دولت انگلیس است".

تصمیم آفکام تاثیری بر دسترسی به تلویزیون راشا تودی یا همان آر.تی ندارد زیرا با اعمال تحریم اتحادیه اروپا علیه این شبکه در اوایل ماه جاری میلادی، پخش آن در پلتفرم‌های مختلف متوقف شده بود.

روسیه نسبت به تصمیم این نهاد نظارت بر رسانه در انگلیس برای لغو پروانه فعالیت شبکه تلویزیونی راشاتودی واکنش نشان داد. به گزارش رویترز، سخنگوی دولت روسیه این اقدام را "دیوانگی" توصیف کرده است.

آنا بلکینا، معاون سردبیر راشاتودی با انتقاد از این تصمیم گفته بود که "آفکام به مردم انگلیس و جامعه نظارتی رسانه‌ای در سطح بین‌المللی نشان داده است که به رغم استقلال ظاهری، چیزی بیش از ابزاری در دست دولت انگلیس و تابع خواست آن برای سرکوب رسانه‌ای نیست."

وی گفت که آفکام "با نادیده گرفتن سوابق کاملا پاک راشاتودی طی چهار سال متوالی و صرفا به دلایل سیاسی که مستقیماً با وضعیت اوکراین مرتبط بوده و به عملکرد، ساختار، مدیریت یا خروجی راشاتودی ربطی ندارد، مغرضانه عملکرد این رسانه را نامناسب ارزیابی و با این اقدام، دسترسی مردم انگلیس به اطلاعات را مسدود کرده است."

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    عه آزادی بیان بود که
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      0 0
      فقط اگه تو ایران اینستا و ماهواره قطع بشه ضد آزادی بیانه، اونجا هر کانالی رو بخوان قطع میکنن ولی عجیبه اصلا گوشهٔ آزادی بیان هم خط نمیفته!! !!! خخخخخخخخ
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    چی شده سانسور نه تو را به خدا این حرف ها توی اروپا جایی نداره. یعنی از حماقت و خریت این قوم ساده لو غرب پرست آدم تعجب می کند. اینها به حرف خودشان هم پایبند نیستند آزادی بیان سیخی چند
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    آمریکا ؛ گاوهای شیرده بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسیمهار زده و به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. 1 از نتایج بدیهی این آتش افروزی : 1- فرار سرمایه 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآورید: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس