محدودیتی برای حضور در راهیان نور نداریم

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج گفت: درخصوص میزان حضور زائران در راهیان نور محدودیتی وجود ندارد و از این بابت مشکلی نداریم.

به گزارش مشرق، سردار عباس مطهری، مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج، با اشاره به برگزاری راهیان نور در ایام نوروز با توجه به مصوبه‌ی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: مقدمات برگزاری راهیان نور امسال از چند ماه گذشته فراهم و همه زیرساخت‌ها و مقدمات، آماده برگزاری این مراسم با شکوه شد و با تصمیم ستاد ملی این مراسم با رعایت کامل دستورالعمل‌ها در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی و هماهنگی‌های لازم میان دستگاه‌ها انجام شده است، افزود: با توجه به ابلاغ صریح رئیس جمهور و ستاد ملی مقابله با کرونا راهیان نور به طور رسمی از ۱۵ اسفندماه آغاز شد و هم اکنون گروه‌های راهیان نور در مناطق دفاع مقدس در خوزستان حضور دارند.

ببینید:

عکس/ سرزمین نور در آستانه سال نو

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی متناسب با راهیان نور، گفت: برآورد ما این است که مردم استقبال خوبی داشته باشند و با توجه به ثبت نام‌هایی که تا کنون داشته‌ایم سقف ظرفیت استان‌ها و شهرستان‌ها پُر شده است و بیش از تصور ما مردم استقبال کرده‌اند.

سردار مطهری افزود: استقبال‌ها برای خادم الشهدا نیز بسیار چشم گیر تر از سال‌های گذشته بود به حدی که در همان روزهای ابتدایی، حدود ۱۹ هزار نفر ثبت نام کردند این در حالی است که در سال‌های گذشته چیزی حدود ۵ هزار داوطلب داشته‌ایم.

ببینید:

عکس/ حال و هوای یادمان شهدای شلمچه

وی شرط حضور در اردوی راهیان نور را دریافت حداقل ۲ دوز واکسن کرونا اعلام کرد و گفت: هماهنگی‌های لازم با وزارت بهداشت و اداره بهداشت سازمان بسیج انجام شده و پروتکل‌های بهداشتی نیز با جدیت اجرا می‌شود و همچنین در صورت اینکه کسی علائم مشکوکی داشته باشد به سرعت رسیدگی و قرنطینه خواهد شد.

سردار مطهری با تاکید بر اینکه به صورت کامل تابع مقررات ستاد ملی کرونا هستیم ادامه داد: چند ویژه برنامه در دستور کار داریم که از جمله آن می‌توان به رزم نمایش‌های فرهنگی که چند شبی است در ۲ اردوگاه شهید منصوریان اهواز و اردوگاه شهید باکری خرمشهر در حال برگزاری است اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

روزانه ۶ هزار نفر به اردوی راهیان نور دریایی اعزام می‌شوند

وی ادامه داد: رزم نمایش‌هایی نیز داریم که سیری تاریخی است که از زمان دفاع مقدس تا حمله داعش به نمایش کشیده می‌شود و در حین نمایش شاهد انفجارات، تیراندازی، اجرای دکلمه و جلوه‌های بصری خواهیم بود. این رزمایش‌ها در اردوگاه شهید باکری و اردوگاه شهید مسعودیان هر شب برگزار می‌شود که اجرای آن از ۱۵ اسفند شروع شده است.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج اظهار داشت: در زمان تحویل سال نو نیز ویژه برنامه‌هایی در یادمان‌های نزدیک شهر برگزار شد.

سردار مطهری خاطر نشان کرد: امسال با توجه به استقبال مردم به استفاده از وسایل نقلیه شخصی، اولویت ما عزیمت مردم با وسایل شخصی است که در مناطق راهیان نور تبدیل به کاروان خواهند شد.

وی با بیان اینکه در میزان حضور زائران در این سفرها نیز محدودیتی وجود ندارد و از این بابت اصلاً مشکلی نداریم، تاکید کرد: همه زیرساخت‌هایی که از قبل بوده مهیاست و به فضل الهی این آمادگی را داریم که در خدمت زائران باشیم و مطمئن هستیم خود شهدا هم کمک خواهند کرد.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج گفت: امسال بیش از گذشته آمادگی ارائه خدمات به کاروان‌های خودرویی خانوادگی را داریم؛ فضاهایمان را بیشتر از گذشته اختصاص به خودروهای شخصی داده‌ایم که به صورت خانوادگی می‌آیند.

سردار مطهری گفت: سفر با خودروهای شخصی شاید به نسبت سفر اتوبوسی بهتر باشد. از همین رو ۳ الی ۴ برابر گذشته ظرفیت خانوادگی این اردوها را افزایش داده‌ایم. در سال ۹۷ طبق برآوردمان، نزدیک به ۱۵۰ هزار زائر با خودروی شخصی و خانوادگی در راهیان نور حضور داشتند و برای امسال نیز پیش بینی می‌کنیم بین ۶۰۰-۵۰۰ هزار نفر در طول یک ماه یعنی از بازه ۱۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه با خودروی شخصی راهی سرزمین نور شوند.

وی اضافه کرد: زائران برای حضور در راهیان نور با خودروی شخصی به چند روش می‌توانند اقدام کنند؛ یک قرارگاه خودروی شخصی ایجاد کرده‌ایم و شماره شخصی آن را هم به استان‌ها اعلام کرده‌ایم که زائران می‌توانند برای ثبت نام تماس بگیرند. روش دیگر نیز سامانه ره نور مرکزی است.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج، گفت: زمانی که افراد با خودروی شخصی وارد خوزستان می‌شوند وقتی به یک تعدادی برسند مثلاً بین ۵۰ تا ۱۰۰ خودرو شوند، خودشان یک کاروان محسوب می‌شوند که برای آنها رادیو کاروان روی موج اف ام نصب می‌شود و می‌توانند از این طریق ارتباط بگیرند و راوی و مبلغ نیز خواهند داشت. ضمن آنکه با برنامه، اسکان و غذایشان هماهنگ می‌شود و پس از بازدید از یادمان‌ها می‌توانند برای استراحت به محلی که برای اسکانشان در نظر گرفته شده مراجعه کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس