کد خبر 1354671
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
سونامی گردشگران نوروزی در بندر گناوه

ورود انبوه گردشگران و مسافران نوروزی به بندرگناوه سبب شده تا این شهر با سونامی و شلوغی بیش از حد در سطح بازار، خیابان‌ها ،معابر و سواحل و دریا روبرو شود.

به گزارش مشرق، ساحل نشینان  این دیار ،  ورود جمعیت بی‌شماری از مسافران نوروزی را به شهر خود که با دیگر شهرستان‌های استان و حتی کشوری قابل مقایسه نیست،  فرصتی گرانبها برای معرفی و رونق و توسعه بیشتر منطقه خود می دانند و به گرمی از آنها استقبال می کنند.

شهرستان گناوه که در دو نوروز  ۹۸ و ۹۹ که کشور درگیر اوج بیماری منحوس کرونا شد،  امکان ورود مسافر و گردشگر وجود نداشت اما امسال با فروکش کردن این بیماری، با سونامی جمعیت بی شماری از اقصی نقاط کشوز روبرو شده است.

براساس گزارش میدانی، در دومین روز سپری شده از تعطیلات نوروز ، به هر نقطه ای از این شهر گذری  شود، حضور چشمگیر و فراوان مسافران نوروزی در ساحل ، بازار، بوستان ها و مدارس مشاهده می شود و برخی نیز  درحال برپا کردن چادر  و یا درحال استراحت هستند.

عمده مسافران نوروزی که وارد این شهر می شوند، بازار و ساحل را که از نقاط گردشگری آن است انتخاب می کنند و این امر  باعث شده تا ترافیک سنگینی دراین نقاط ایجاد شود و رفت و آمدها و دسترسی برای خرید روزانه مردم دچار اختلال کند.

مقصد بیشتر گردشگران به این شهر ساحل  و بازار است که در تعطیلات نوروز امسال با سونامی گردشگران مواجه شده است.

                                                      سونامی گردشگران نوروزی در بندر گناوه

شمار زیادی از مسافران نوروزی که در ساحل مستقر شده اند ، خودروهای خود را  در دو طرف خیابان ساحلی پارک کرده اند،ظرفیت کمپینگ‌ها و خیابان ساحلی تکمیل و گردشگران به خیابان‌های مجاور ساحل و روستاهای ساحلی گردشگری هدایت می‌شوند.

مسافران و گردشگرانی که وارد شهر گناوه شدند ، از اقصی نقاط کشور هستند و حتی از کشور عراق نیز در دو روز اخیر این بندر را برای تعطیلات نوروز خود انتخاب کردند.

یک گردشگر نوروزی  از شهر آمل که گناوه را برای تعطیلات نوروزی خود و خانواده اش انتخاب کرده است، گفت: در نوروز سال ۹۷ که به گناوه سفر کردم ، مردم این دیار ، خونگرمی و میهمان نوازی خود را نشان دادند و  تصمیم گرفتم امسال پس از گذر از دو سال پیک کرونا مجدد به این شهر سفر کنیم.

به گفته وی در نوروز ۹۷ که در شهر گناوه بارندگی بود ، نیاز به اسکان داشتیم که یکی از شهروندان گناوه ای منزلش را در اختیار ما گذاشت.

دیگر گردشگر نوروزی از شهر مشهد که برای اولین بار در نوروز در گناوه حضور یافته است، گفت: در حالی که قصد کرده بودیم دو روز در گناوه بمانیم آنقدر برایمان خوش گذشت که ۴ روز حضور داریم و قصد داریم همچنان در این شهر بمانیم.

وی اظهارداشت: تصورم از شهر گناوه چیز دیگری بود ولی در مدتی که حضور داریم با مردمان خونگرم و صمیمی روبرو شدیم ضمن اینکه  ساحل زیبایی دارد و لذت از این نقطه بکر بردیم.

وی گفت: قیمت های اجناس خارجی نیز در بازار گناوه نسبت به دیگر شهرهای کشور پایین است و از هموطنان تقاضا دارم اگر قصد برنامه سفر به جنوب کشور را دارد به این شهر سفر کنند.

یکی از گردشگرانی که از کشور همسایه عراق در نوروز به گناوه سفر کرده است ، گفت: از شهر بصره عراق با خانواده خود به گناوه آمدیم ، این شهر دارای ساحل زیبا و مردمان خوبی دارد.

                                             سونامی گردشگران نوروزی در بندر گناوه

وی از عراقی ها خواست تا تعطیلات نوروز امسال را در گناوه سپری کنند. 

مسئولان این شهرستان نیز  به منظور خدمات رسانی مناسب به  میهمانان نوروزی از ماهها قبل دست بکار شده اند و تمام توان خود را دراین زمینه بکار بسته اند.

رئیس ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان گناوه گفت: این ستاد بیشتر اسکان هموطنان را برعهده دارد و از اول فروردین در دو پایگاه شامل ورودی از سمت شهرستان دیلم و شهرستان بوشهر و دشتستان اقدام به پذیرش کرده است.

ضرغام مردانی افزود: تعداد  ۵۰ مدرسه درقالب ۴۵۰ کلاس، ۳۵ سالن و اردوگاه دانش آموزی در جوار ساحل را برای اسکان فرهنگیان و دیگر اقشار فراهم کرده است.

وی گفت:  باتوجه به اینکه مدارس شهر با ترافیک جمعیت روبرو شده است، بسیاری از هموطنان  به سمت مدارس در روستا هدایت و اسکان یافتند.

دبیر ستاد تسهیلات خدمات سفر گناوه گفت: باتوجه به موقعیت آب و هوایی، ساحل و بازار این شهرستان ، در دو روز  تعطیلات نوروز با خیل عظیم مسافران و گردشگران مواجه شده است.

حمزه بهاگیر افزود: هم اینک هتل ها و  مراکز اقامتی در شهر تکمیل شده است و دیگر ظرفیت ندارند.

وی از هموطنان خواست  باتوجه به ازدحام جمعیت در  شهر گناوه ، به روستاهای ساحلی اطراف این شهر شامل مال قاید، مال خلیفه، چاهک و همچنین شهر بندرریگ و روستاهای جزایر جنوبی و شمالی  سفر کنند.

وی یادآورشد: در شهر بندر ریگ با همت شهردار و بخشدار و دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای ساحلی شهرستان تمهیدات و برنامه ریزی لازم برای اسکان و پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی اتخاذ شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رضا IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    1 0
    سواحل زیبای خلیج همیشه سرفراز فارس وابی نیلگون ان زیبایی دوچندانی دارد
  • Hasan IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    1 0
    من اهل گناوه هستم یک میلیون دویست هزار نفر امدن خیلی شلوغ شده ساحل کامل گرفتن لطفا اگر میاید اشغال نریزید خواهشا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس