کد خبر 1354815
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۷
چند توصیه برای کوهنوردان نوروزی

برخی از افراد بدون اینکه به نکات ایمنی توجه داشته باشند به دل کوه زده و در ادامه دچار مشکلاتی می‌شوند.

به گزارش مشرق،‌ بسیاری از افراد با حضور در ارتفاعات محل زندگی خود قصد کوهنوردی دارند که در این رابطه باید از کمک افراد باتجربه در کوهنوردی استفاده کنند، کمک افرادی که در این زمینه تجربه کافی دارند، می‌تواند در مواقع بحرانی جان افراد را نجات دهد.

پیش از آغاز یک مسیر بهتر است چند نفر از افرادی که در مسیر حضور ندارند، در جریان برنامه کوهنورد قرار گیرند تا در صورت گم شدن فرد، اطلاعاتی از محدوده تردد او وجود داشته باشد.

ببینید:

فیلم/ سقوط بهمن بر سر کوهنورد

برای کوهنوردی بهتر است که از مسیرهای شناخته شده استفاده کرد، برخی افراد به خصوص جوان‌ها عادت دارند که پا به مسیرهای ناشناخته بگذارند این در حالیست که اگر ندانند که چگونه راه خود را پیدا کنند، از مسیر اصلی منحرف می‌شوند.

بسیاری از حوادث کوهستان مرتبط با همین موضوع رخ می‌دهد که افراد بدون تجربه برای کشف مسیرهای جدید گم می‌شوند یا در مسیری گرفتار می‌شوند که برگشت ندارد.

برگشت از کوه را نباید به ساعات تاریکی هوا موکول کرد، افراد باید حتما زمانی از کوهستان بازگردند که هوا تاریک نشده است؛ در تاریکی شب شناخت مسیر نیز سخت‌تر صورت می‌گیرد و احتمال وقوع حوادث و گم شدن نیز افزایش پیدا می‌کند، همچنین بهتر است که  کوهنوردان از لبه‌های برف، یال‌ها و دره‌هایی که احتمال وقوع بهمن در آن وجود دارد، تردد نکنند.

در کوهنوردی همیشه باید برای سخت‌ترین شرایط آماده بود
بهتر است کوهنوردان علاوه بر به همراه داشتن تجهیزات، کمک‌های اولیه را نیز آموزش ببینند در مواقع اضطراری تا زمان رسیدن نیروهای امدادی، آگاهی از موارد کمک‌های اولیه می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

یکی از نکات بسیار مهم دیگر حفظ شارژ تلفن همراه برای موارد ضروری است، در کوهستان باید برای چند ساعت تلفن همراه شارژ داشته باشد تا اگر حادثه‌ای رخ داد امکان برقراری ارتباط با نیروهای امدادی وجود داشته باشد.

در صورتی که افراد در کوهستان گم شدند، تا رسیدن نیروهای امدادی مکان خود را تغییر ندهند، اما در صورتی که مجبور به تغییر مکان شدند حتما این مسئله را به نیروهای امدادی گزارش کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس