۲۰فروردین از دستاوردهای مهم هسته‌ای رونمایی می‌کنیم

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: ۲۰فروردین در سالروز ملی فناوری هسته‌ای، از برنامه‌ها، جهت‌گیری‌ها و دستاوردهای مهمی در حوزه‌ سلامت، کشاورزی، پرتودهی محصولات و مواد غذایی رونمایی خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفتگویی رادیویی ضمن آرزوی سلامتی، بهروزی و موفقیت برای کشور و مردم در سال جدید درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی ایران گفت: نکته مهمی درباره برنامه هسته‌ای ایران و فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی وجود دارد و آن، هجمه ظالمانه و غیرقانونی علیه برنامه هسته‌ای ایران است. رفع این موضوع مستلزم آن است که حرکت‌ دقیق و هوشمندانه‌ای در برنامه‌های سازمان انرژی اتمی داشته باشیم و با برقراری تعاملات درست، کشور را از این چالش و تنش‌های مصنوعی در حوزه هسته‌ای رها کنیم.

بیشتر بخوانید:

اسلامی: در مسیر توسعه فنّاوری صلح‌آمیز هسته‌ای کوشا هستیم

وی با بیان اینکه در این چند ماه گذشته تلاش کردیم که این موضوع و چالش‌ها کمتر شود، تصریح کرد: فناوری هسته‌ای ابعاد گسترده‌ای دارد و متاسفانه رژیم غاصب صهیونیستی تلاش می‌کند تا با القای وجود انحراف در برنامه هسته‌ای ایران، فشارها را بر کشور تشدید کند و بر جریان صنعتی و توسعه‌ای کشور تاثیرگذار باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پاسخ به سوالی در خصوص توانمندی دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور و ورود ایران به باشگاه کشورهای قدرتمند دارنده فناوری هسته‌ای، عنوان کرد: موضوع حضور ایران در بین قدرت‌های هسته‌ای جهان بسیار راهبردی و حائز اهمیت است. هفته‌ی گذشته مقامات آمریکایی به صراحت و برای اولین بار اعتراف کردند که تحریم‌های هسته‌ای بر ایران تأثیری نخواهد داشت و باید نگاهی دیگر به ایران داشته باشیم. این اعترافات، تسلیم شدن در برابر اراده ملت ایران را نشان می‌دهد.

اسلامی درباره شعار سال ۱۴۰۱، «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» و تاثیر فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی بر تحقق این شعار اظهار کرد: موضوعی که مقام معظم رهبری برای شعار سال بیان فرمودند، برای آینده کشور بسیار با اهمیت و حیاتی است.

وی اضافه کرد: در متن بحث «دانش‌بنیان» موضوع فناوری‌های نوین از جمله هسته‌ای سهم بزرگی دارد و ما با پایه‌گذاری که در سند جامع توسعه راهبردی صنعت هسته‌ای انجام دادیم، در گستره وسیعی هدف‌گذاری جهت توسعه فناوری‌های نو را خواهیم داشت و اجرای این سند با تحقق شعار سال کاملاً منطبق است. در روز ۲۰فروردین، سالروز ملی فناوری هسته‌ای، برنامه‌ها، جهت‌گیری‌ها و دستاوردهای مهمی را در این خصوص رونمایی خواهیم کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره اهم دستاوردهایی که در سالروز ملی فناوری هسته‌ای سال۱۴۰۱ رونمایی می‌شود گفت: برای ما سلامت مردم اهمیت بسیار دارد و لازم است با دانش هسته‌ای شرایطی را ایجاد کنیم که با حداقل عارضه و حداکثر تاثیر بتوانیم سرطان و بیماری‌های مشابه آن را درمان کنیم. در این راستا، رادیودارویی کاملاً بومی و با طراحی داخلی برای درمان سرطان تولید شده و دوره آزمایشگاهی آن به اتمام رسیده است که پس از دریافت مجوز از وزارت بهداشت، وارد فاز بالینی می‌شود و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اسلامی با تاکید بر اینکه در تولید رادیوداروها جزء کشورهای پیشتاز جهان محسوب می‌شویم، بیان کرد: امید داریم تلاش‌های دانشمندان صنعت هسته‌ای در حوزه درمان و سلامت مثمر ثمر باشد. همچنین در بخش «فناوری پلاسما» که یک قسمتی از حوزه گسترده فناوری هسته‌ای است، اقدامات ویژه‌ای داشته‌ایم و برای درمان سرطان، دیابت و حوزه مواد غذایی و کشاورزی... از این روش به صورت حرفه‌ای استفاده خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به دستاوردی مهم در زمینه‌ی پرتودهی محصولات کشاورزی و مواد غذایی، تصریح کرد: یک مورد از دستاوردهای جدید سازمان، فناوری در حوزه پلاسما مربوط به سم‌زدایی از محصول پسته است که با بهره‌گیری از این تکنولوژی مشکل آفت پسته قابل پیشگیری و رفع خواهد بود. پسته ایران سهم بزرگی در صادرات و ارزش اقتصادی برای کشور دارد که با این روش، ارزش اقتصادی بالایی در صادرات این محصول ایجاد می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    خدا را شکر درود بر شما چشم بدخواهان کور شد الحمدلله
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • حسین ارومیه IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    1 0
    اینها همه درست بیایم به دفاعی کشوریخرده پول خرج کنیم
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    جهت گیری در تولید بیشتر سانتریفیوژ و به تبع مواد تولیدی . بسیار خوب است .
  • راستگو IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    سلام هرگاه خبررونمایی ازبمب هسته رادادی ملت خوشحال خواهدشد
  • US ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    ما با داشتن این همه دشمن قسم خورده باید مسلح به سلاحهای راهبردی قدرتمند و بازدارنده شویم به طوریکه تمام کشورها از بیان دشمنی با ما دوری جویند قدرت هسته ای نظامی را به دشمنان نشان دهیم
  • حیدری IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    لطف کنید یه مقدار هم از ارزانی پرده برداری کنید
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    مطلب حالبی از پروفسور روس دیروز در آرتی عربی شنیدم که مدعی بود انفجار چرنوبیل و خرابی هسته ای اوکیناوا همزمان با آبگرفتگی زیر سر آمریکائی ها بوده ، راجع به ژاپن بخاطر مسائل اقتصادی که مساحت بزرگی دهه ها از دسترس خارج شد . راجع به همکاری و کمک روسیه با آمریکا در غنی سازی اورانیوم . خاصه بعد از جنگ دوم جهانی
  • رضا IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    0 0
    سلام متاسفانه سالهاست ازفوایدانرژی اتمی بهره نبرده ایم وزیرساختهایی ،چه درکمیت ودرکیفیت، ایجادنکرده ایم،حتی درنگهداری ازداشته هایمان هم مشکلاتی داشته ایم،تحریمهاوبهانه هاوفشارها بماند مسولین راه رابعضااشتباه میروند.فکرمیکنند انرژی اتمی به خاطراین است که وقتی به بهانه آن تحریم شدی به وسیله آن فشارراکم کنی.انرژی اتمی شده قدرت چانه زنی فقط آنهم به خاطرخودش.واقعا راهبرد مادرآینده چیست؟واقعا توانمان چقدراست. چقدرتوانمان وچقدرتوسعه انرژی اتمی جهش داشته البته درابعادگوناگون.فرصت سوزی نکنیم .انشاالله
  • رستم IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    0 0
    واقعا متاسفیم برای این مسئولین خائن که همشون چه اصلاح طلب و چه اصولگرا فقط به فکر منافع خودشون و بچه هاشون در خارج هستند، نه به فکر منافع ملی . ما این همه دانشمند و جوان نخبه را از دست دادیم بعد به جای اینکه الان که بهترین فرصت خروج از برجام و npt میباشد و تولید سلاح اتمی است ، چرا شماها خائنین دروغ به مردم میگین و هی میگین خبر خوش ، اتفاقا بدترین خبر برای مردم ماندن در برجامه و یک لکه ننگ در تاریخ ایران خواهد ماند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس