کد خبر 1354951
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶
انالله و اناالیه راجعون

در پی رحلت آیت الله سید محمد فقیه نی‌ریزی نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی و آیت‌الله سید مجتبی رودباری پیام‌های تسلیتی از سوی شخصیت‌ها صادر شد.

به گزارش مشرق، سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت حضرت آیت‌الله سید محمد فقیه نی‌ریزی به محضر رهبر معظم انقلاب، نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری، مردم شریف استان فارس و شهرستان نی‌ریز و به ویژه بیت مکرم آن مرحوم، از درگاه خداوند برای ایشان علو درجات و هم‌نشینی با ائمه اطهار(ع) و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت کرد.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت حضرت آیت الله سید محمد فقیه نی‌ریزی، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان نی‌ریز، موجب تاسف و تاثر خاطر شد.

این روحانی پارسا و انقلابی که از مبارزان نهضت امام خمینی (ره) بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جایگاه‌های مختلف خدمتگزاری، صادقانه ایفای نقش کرد و همواره در خدمت مردم و انقلاب بود.

از اولین فعالیت‌های ایشان در اوایل انقلاب مشارکت موثر در تشکیل نهادهای سرنوشت‌ساز انقلاب نظیر کمیته انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران، جهاد سازندگی و نهضت سواد آموزی بود و پس از آن، در کنار بیش از چهار دهه امامت جمعه شهرستان نی‌ریز و دو دوره نمایندگی مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، با انجام فعالیت‌های گوناگون اجتماعی و عام‌المنفعه خدمات ماندگاری از خود به یادگار گذاشت.

اینجانب این ضایعه را محضر رهبر معظم انقلاب، نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری، مردم شریف استان فارس و شهرستان نی‌ریز و به ویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند برای ایشان علو درجات و هم‌نشینی با ائمه اطهار (ع) و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

همچنین معاون اول رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت آیت‌الله سیدمحمد فقیه نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان اظهار داشت: این فقیه انقلابی و یار دیرین امام و انقلاب در عمر پر برکت خود کارنامه ارزشمند و پرافتخاری برجاگذاشتند که یقینا در خاطر مردم قدرشناس ایران بویژه مردم استان فارس باقی خواهد ماند.

متن پیام محمد مخبر به این شرح است:

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت عالم وارسته و مجاهد آیت‌الله سید محمد فقیه  موجب تأثر و تألم فراوان شد.

این فقیه انقلابی و یار دیرین امام و انقلاب در عمر پر برکت خود کارنامه ارزشمند و پرافتخاری برجاگذاشتند که یقینا در خاطر مردم قدرشناس ایران بویژه مردم استان فارس باقی خواهد ماند.

اینجانب این ضایعه را به حوزه‌های علمیه، علاقمندان و به ویژه بیت مکرم آن مرحوم و همچنین مردم  استان فارس تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند بزرگ برای آن عالم پرهیزگار، غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

عاون اول رئیس جمهوری در پیامی درگذشت آیت الله «سید مجتبی رودباری» نیز را تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال برای این عالم گرانقدر، غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد.

متن این پیام معاون اول رئیس‌جمهور به این شرح است:

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت عالم وارسته آیت الله سید مجتبی رودباری موجب تأثر و تألم خاطر شد.

این عالم و روحانی پرهیزکار از شاگردان مبرز عالمان بزرگ حوزه های علمیه نجف و قم همچون آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی، آیت الله خوئی، آیت الله العظمی حکیم و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود که عمر پربرکت خود را در راه فراگیری علم و دانش و همچنین تربیت شاگردان برجسته صرف کرد.

اینجانب این ضایعه را به حوزه‌های علمیه، علاقمندان و به ویژه بیت مکرم آن مرحوم و همچنین مردم  استان گیلان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند بزرگ برای آن عالم پرهیزگار، غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

همچنین سرتیپ پاسدار خلبان علی عبداللهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح نیز طی پیامی فقدان آیت الله سید مجتبی رودباری را تسلیت گفت.

متن پیام معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح به شرح ذیل است:

( إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ )

 ارتحال فقیه وارسته ، عالم مجاهد و روحانی فرزانه آیت الله سید مجتبی رودباری (ره) موجب تاثر و تاسف فراوان گردید.

بی شک  یاد، نام و مجاهدت های آن عالم جلیل القدر  که در زمره برجستگان روحانیت استان گیلان  عمر شریف و با برکت خود را صرف ترویج‌ و نشر معارف مکتب اهل بیت عصمت و طهارت کرد  برای همیشه در حافظه تاریخی ملت شریف ایران بویژه خطه پرافتخار  گیلان زنده و باقی الصالحات آن فقیه نیک نفس و خیراندیش خواهد بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه مولمه به محضر حضرت ولی عصر ( عج ) و نایب بر حقش رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) ، جامعه روحانیت ، حوزه‌های علمیه و مردم شریف استان گیلان ؛ برای آن فقید سعید علو درجات و رحمت واسعه الهی و همنشینی با ابا عبدالله الحسین علیه  و برای بازماندگان و مصیبت دیدگان محترم صبر ، شکیبایی و ثبات قدم مسئلت می کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس