فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق: نیروی پدافند هوایی ارتش امنیت مرز‌های کشورمان را تضمین کرده است

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق گفت: پیشرفت روز افزون پدافند هوایی ارتش در زمینه علوم پدافندی همچون دژ مستحکمی در کنار سایر نیروهای تلاشگر ارتش، قدرت بازدارندگی و امنیت مرزهای کشورمان را تضمین کرده است

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ دوم ارسلان پرویز در بازدید از مواضع و سایت‌های این منطقه پدافندی، در جمع کارکنان این یگان ضمن تبریک سال جدید، گفت: امروز بزرگترین افتخار ارتش تولید امنیت برای جمهوری اسلامی ایران است و این موفقیت حاصل نمی‌شود، مگر زمانی که یک رزمنده در کنار توجه به مسائل و آموزش‍های نظامی کاربردی به معنویات هم توجه کند.

بیشتر بخوانید:

خودکفایی نیروهای مسلح ایران در ۲۳ حوزه نظامی

وی افزود: به پشتوانه تلاش‌های شبانه روزی غیورمندان نیروی پدافند هوایی ارتش، امروز نعمت امنیت و آسودگی خاطر مقوله‌ای در دسترس و همیشگی برای هموطنان عزیزمان است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق، با بیان اینکه پیشرفت روز افزون نیروی پدافند هوایی ارتش در زمینه علوم پدافندی همچون دژ مستحکمی در کنار سایر نیروهای تلاشگر و غیور ارتش، قدرت بازدارندگی و امنیت مرزهای کشورمان را تضمین کرده است، اظهار داشت: پدافند هوایی ارتش به پشتوانه نیروهای متخصص، متعهد و ولایتمدار خود پله‌های ترقی و پیشرفت را یکی پس از دیگری طی می‍کند.

پرویز  خاطر نشان کرد: طراحی و ساخت سامانه‌های راداری و موشکی نیروی پدافند هوایی ارتش در راستای تثبیت قدرت بازدارندگی و افزایش آمادگی دفاعی لحظه‌ای توقف نخواهد داشت و قطعاً مطابق با دانش روز دنیا پیش خواهد رفت.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بنده خدا IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    0 1
    باید یک طرح ده ساله با بودجه 10 میلیارد دلاری برای توسعه اولا، جنگنده ای با مختصات اف 35 با نقش مدیریت صحنه نبرد و تامین پوشش هوایی و ثانیا، توسعه هواگردی با مختصات وی 22 با ماموریت پیش اخطار و سوخت رسان طرح ریزی شود. سر ریز فناوری این دو طرح در سال های ابتدایی می بایست به بهبود آویونیک جنگنده کوثر و پهپادهای کرار و کیان کمک نماید و در سال های میانی به توسعه جنگنده های نسل چهار و چهار پلاس بینجامد. در صورت اجرای چنین پروژه هایی، توان دفاع هوایی کشور تا حد زیادی از فرودگاه ها مستقل خواهد و حتی می تواند به ایجاد توازن در نبرد هوایی جبهه مقاومت در بسیاری از نقاط منطقه بینجامد و به مقاومت هوایی نامتقارن ختم شود، مانند آنچه با توسعه موشک های بالستیک تاکتیکی سوار بر کشنده حاصل شد. فراموش نکنید که نبرد میان ما و آمریکا در منطقه غرب عراق و شرق سوریه نبردی فرسایشی و طولانی مدت خواهد بود که تامین برتری هوایی در آن حرف اول را می زند. توسعه دفاع ضد هوایی تاکتیکی البته گام های ابتدایی این نبرد بوده است که به خوبی برداشته شده اند. یاد آور می شود، فناوری هسته ای که در طی یک دهه و با تحریم های گسترده و خراب کاری فراوان بدست آمد و اکنون از اهداف اولیه فاصله گرفته است با صرف بیش از یازده میلیارد دلار در یک بازه ده ساله تکمیل گردید. در حالی که زیرساخت های آن در کشور وجود نداشت و دانش بسیار پیچیده تری را می طلبید. همچنین، خود ایالات متحده جنگنده اف 35 را در بازه ای کمتر از 10 سال و با صرف 4 میلیارد دلار توسعه داد؛ گرچه این کشور زیرساخت های بسیار بسیار گسترده تری و همکاران بین المللی را در اختیار داشت.
  • علی IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    0 0
    قطعا پدافند هوایی کشورمان نسبت به گذشته خیلی رشد کرده ولی چند نکته رو بعنوان ضعف های خود باید قبول کنیم و برای رفع آنها تلاش کنیم. ما ظرف این چند سال محصولات پدافندی (رادارها و موشکهای پدافند هوایی)زیادی را در رسانه دیدیم ولی متاسفانه در این قسمت یک مشکل بزرگ داریم و آن نبود خط تولید انبوه میباشد ،متاسفانه بسیاری از محصولات جدیدی که می بینیم فقط در مناسبتها نمایش داده میشوند شاید به تعدادانگشتان هم تولید و عملیاتی نیستند یا بصورت محدود وناقص در موقعیت های خاص مستقرندو با این وجود پهپادهای دشمن براحتی و بدون شناسایی از طریق نقاط کور راداری بخاطر نبود رادارهای متنوع در نقاط حساس کشور بخصوص ورودیهای مرزی تا عمق کشورنفوذ میکنند کشور ما دارای شرایط خاص جغرافیایی میباشد کوههای سر برفلک کشیده بیابانها جنگلها شرایط آب و هوایی متنوع ، گرم و خشک سرد شرجی و مرطوب که برای پوشش راداری هر کدام از اینها سامانه های خاص خود را مب طلبد. داشتن سامانه های راداری مختلف برای هر کدام از موارد گفته شده و سامانه هایی که بتواند انواع پرنده ها را در موقعیتها و ارتفاعات مختلف رصد و شناسایی و رهگیری کند و از همه مهمتر این سامانه ها و موشکها از لحاظ تکنولوژی قابل قبول باشند امری ضروری و واجب است .الان دشمنان ما صاحبان قدرت و تکنولوژی نظامی درجه یک جهان هستند پرنده های رادار گریز سرنشین دار و بی سرنشین با امکانات بسیار پیشرفته الکترونیکی موشکهای بسیار پیشرفته که در حال توسعه به سمت سرعتهای 5-6 ماخ به بالا هستند که با رادارهای معمولی و سامانه موشکی موجود کاری از پیش نخواهیم برد . پس در بدست اوردن تکنولوژی های جدید و تولید انبوه مشکل داریم که مسولین ونخبگان ما در قسمتهای مختلف باید تلاش و سرعت بیشتر داشته باشند. در این چند سال گذشته چند محصول که برای دفاع در برابر پهپاد و موشک کروز و پرنده های ارتفاع پایین کارایی دارندمعرفی شده اما تا حالا ندیدم در چند مورد نفوذپهپاد صهیونیستها اقدام موثری شده باشد یعنی به احتمال زیاد در مکانهای مهم مسقرنبودند پس ایراد دوم نبود تولید انبوه میباشد که بایستی فکر اساسی کرد، احتمال درگیری جدی ما با دشمنانمان بخصوص صهیونیستها بالاست پس بایستی اقدام عاجل برای دفاع از سرمایه های نظامی و اقتصادی خود داشته باشیمَ. انشاالله.
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    همین حرف ها رو به سران کشور میزنید که در خواب خوش خوابیدن و خبر ندارن اسرائیل رسیده به مرز! چطوری از اسمان ایران دفاع میکنید وقتی پهپاد های دشمن میان و پایگاه های کشور رو میزنن!
    • IR ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      0 0
      چرا اینقدر دروغ میگی؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس